Gå til innhold

Gran Turismo 4 tråden - Diskuter spillet her (progresjon, spørsmål, irritasjon osv.)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ok, har prøvd litt på det jeg også,men det blir litt vanskelig å holde kontrollen på bilen med håndkontroller.

Så har jeg prøvd å ligge helt oppi den røde bilen i nesten hele løpet. Nærmeste jeg har kommet nå er nitten hundredeler fra seier... :scared

Bruker du ratt og pedaler?

 

Nope, bruker håndkontroll.

 

du får bare prøve igjen, pass på at de andre bilene ikke kommer for mye borti deg bare.. lett å miste fart og i verst fall snurre om de dulter i deg.

 

Du kan evt forsøke å la de dytte deg litt i rumpa, da får du litt ekstra fart, samtidig som de kan slipstreame deg litt lenger... Men, la de komme forbi innimellom.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 926
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liker spillet veldig godt.... en grei overgang fra GT3.

Men.. synes det er vanskeligere å håndtere bilene nå ... psyko kontra osv. Og er det ingen løp som er uten dekkslitasje???

 

Noen tips for å unngå den helvetes kontraen ? jeg er rimelig flink på GT3 drifting men på GT4 er det blodvanskelig... selv med D1GP Blitz Skylinen...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker spillet veldig godt.... en grei overgang fra GT3.

Men.. synes det er vanskeligere å håndtere bilene nå ... psyko kontra osv. Og er det ingen løp som er uten dekkslitasje???

 

Noen tips for å unngå den helvetes kontraen ? jeg er rimelig flink på GT3 drifting men på GT4 er det blodvanskelig... selv med D1GP Blitz Skylinen...

 

 

Kontraene er en følge av mer urealistisk fysikkmotor.. Jeg har opplevd å få harde kontraer på rakstrekka på ringen, uten å ha svingt i noen som helst retning... "venstre, høyre, rundt, rundt.."samtidig er vel dekkmodellen mer realistisk, så gt4 føles bedre helt til du skal drifte...

 

Drifting bruker jeg fremdeles gt3 til. Har opplevd å gå inn i svinger i 200, med fullt pådrag med 700hk rx7, og kommer ut av svingen på andre siden i 50... Fremdeles med fult pådrag!! Hvordan er det mulig..? Jo: så lenge du ligger sideveis i gt4, bremser fysikkmotoren deg mer en den akselererer deg, uanmsett hvor mye krefter du har. GT3 er ikke slik. Der kan du akse mens du drifter, altså er det med realistisk. Der holder faktisk en bortimot standard MX5/AE86/Altezza til å drifte, hvis du satser nok! En annen ting er at du kan stille opp bilen med bremsing, og feint på gt3, og altså bremse-drifte! Dette er en umulighet i gt4... Uansett hvor mange ganger jeg prøver,går det ikke å stille opp bilene, og bremse seg inn mot svingen, slik jeg gjør i gt3....

 

Personlig gleder jeg meg til GT5/GT-visions, som de viste litt av under ps3 lanseringen... Jeg håper virkelig det er mer realistisk.. Hovedgrunnen til at jeg ennå kjører gt4, er banene, og det faktum at jeg ikke har Xbox/forza..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker spillet veldig godt.... en grei overgang fra GT3.

Men.. synes det er vanskeligere å håndtere bilene nå ... psyko kontra osv.

Jeg synes også det er vanskelig å kontrollere bilene.. virker som om det er myyye viktigere å bremse rett, samt ha riktig spor her

 

Og er det ingen løp som er uten dekkslitasje???

 

Alle løpene i Special conditions er uten slitasje på dekk ihvertfall

 

Noen tips for å unngå den helvetes kontraen ? jeg er rimelig flink på GT3 drifting men på GT4 er det blodvanskelig... selv med D1GP Blitz Skylinen...
Er vanskelig ja.. Funny you should ask sitter faktisk å kjører den bilden akkurat nå :) Er lettere om man legger brei med bare halv gass.. da kommer ikke kontraen så jævlig... Er vaskelig å få til me håndkontroll, men det går ann... Noen sier at det også skal hjelpe å slippe gassen når kontraen kommer, men det er er ikke jeg kjapp nok til ihvertfall.. :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontraene er en følge av mer urealistisk fysikkmotor.. Jeg har opplevd å få harde kontraer på rakstrekka på ringen, uten å ha svingt i noen som helst retning... "venstre, høyre, rundt, rundt.."samtidig er vel dekkmodellen mer realistisk, så gt4 føles bedre helt til du skal drifte...

 

Drifting bruker jeg fremdeles gt3 til. Har opplevd å gå inn i svinger i 200, med fullt pådrag med 700hk rx7, og kommer ut av svingen på andre siden i 50... Fremdeles med fult pådrag!! Hvordan er det mulig..? Jo: så lenge du ligger sideveis i gt4, bremser fysikkmotoren deg mer en den akselererer deg, uanmsett hvor mye krefter du har. GT3 er ikke slik. Der kan du akse mens du drifter, altså er det med realistisk. Der holder faktisk en bortimot standard MX5/AE86/Altezza til å drifte, hvis du satser nok! En annen ting er at du kan stille opp bilen med bremsing, og feint på gt3, og altså bremse-drifte! Dette er en umulighet i gt4... Uansett hvor mange ganger jeg prøver,går det ikke å stille opp bilene, og bremse seg inn mot svingen, slik jeg gjør i gt3....

 

Personlig gleder jeg meg til GT5/GT-visions, som de viste litt av under ps3 lanseringen... Jeg håper virkelig det er mer realistisk.. Hovedgrunnen til at jeg ennå kjører gt4, er banene, og det faktum at jeg ikke har Xbox/forza..

 

hehe jeg ble lei GT3 etter noen år å skaffa meg xbox... så kom gt4 og jeg bytta bort xboxen tvert... heldigvis fulgte GT3 også med i den pakka.

 

Tror nok jeg kommer til å bruke GT4 pga alle bilene jeg savnet i 3ern... men GT3 er og blir sladde spillet :)

 

Synes det er litt tragisk at dem tar med biler som er bygget for drifting i the real life med i spillet sitt når det er møkk vanskelig å drifte med dem...

 

En annen ting er også at S4 fullt tuna virker kvikkere i GT4 enn i GT3.. gjelder flere av bilene som GT3 og GT4 deler...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vanskelig å kontrollere bilene.. virker som om det er myyye viktigere å bremse rett, samt ha riktig spor her

 

 

 

Alle løpene i Special conditions er uten slitasje på dekk ihvertfall

 

Er vanskelig ja.. Funny you should ask sitter faktisk å kjører den bilden akkurat nå :) Er lettere om man legger brei med bare halv gass.. da kommer ikke kontraen så jævlig... Er vaskelig å få til me håndkontroll, men det går ann... Noen sier at det også skal hjelpe å slippe gassen når kontraen kommer, men det er er ikke jeg kjapp nok til ihvertfall.. :)

 

 

Enig i nr 1.

 

Nr 2: oki. genialt...synes det er litt rotete slik de har lagt opp kartet egentlig... likte 3ern bedre der alt var litt mere ordnet... hva kommer ettet amatør f.eks? professional?

 

 

Nr 3: merkelig at man f.eks drar alt maks i 2 gir og spinner og så svinger man fra side til side imens man spinner (på rett vei) og bilen drifter null liksom hehe... i GT3 kunne man ha det innmari gøy på den måten.... spess. med 4x4 og Hard racing dekk bak og soft forran :D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i nr 1.

 

Nr 2: oki. genialt...synes det er litt rotete slik de har lagt opp kartet egentlig... likte 3ern bedre der alt var litt mere ordnet... hva kommer ettet amatør f.eks? professional?
DEt er litt rotete ja.. men man finner fort ut av det... DEt eneste jeg savner er en "snarvei" tilbake til garasjen når man har kjørt løp.. sånn at man slipper å trykke så mye...

 

 

Nr 3: merkelig at man f.eks drar alt maks i 2 gir og spinner og så svinger man fra side til side imens man spinner (på rett vei) og bilen drifter null liksom hehe... i GT3 kunne man ha det innmari gøy på den måten.... spess. med 4x4 og Hard racing dekk bak og soft forran :D

 

det er et eller annet som er feil ja.. :( Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men men

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontraene er en følge av mer urealistisk fysikkmotor.. Jeg har opplevd å få harde kontraer på rakstrekka på ringen, uten å ha svingt i noen som helst retning... "venstre, høyre, rundt, rundt.."

 

Rakstrekka på Nürburgring er ikke så slett som den ser ut til.

Det dumper ganske bra innimellom når man kjører der, har kjørt der mange ganger i virkeligheten.

Når man da ligger i 300km/t med en løpsbil som er stivet opp skikkelig av 'virtual tuners' som ikke nødvendigvis er helt rå på oppsett, så kan slikt skje. :)

 

(De tunerene jeg snakker om er ikke de som laget GT serien da, men de som spiller det.. Hehe)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man da ligger i 300km/t med en løpsbil som er stivet opp skikkelig av 'virtual tuners' som ikke nødvendigvis er helt rå på oppsett, så kan slikt skje. :)

 

(De tunerene jeg snakker om er ikke de som laget GT serien da, men de som spiller det.. Hehe)

 

HVA? :scared Insinuerer du at jeg ikke er noen ekspert på camber, springrate lsd-innstillinger m.m.?

 

hehe :scared

 

Enig med du :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, på ingen måte! ;)

Hehe. Vi senkern helt ned, og maks negativ camber, og stiveste demperene vi klarer. Da må det bli bra! drunk

 

Klart det.. gnister er fett liksom.. også må jo felgene komme til sin rett :)

 

Ikke glemm spissinga heller da.. sikkert lurt å stille inn litt der også, tror du ikke :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår