sløv Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Hva er hensikten med en slik...? Mvh. Robin Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Hva er hensikten med en slik...? Mvh. Robin Hvis du søker finner du veldig mye om dette her på forumet.. Spesielt i salgstrådene, der kommer dette opp hver gang en skal selge en catch tank.. Men hensikten er å samle opp olje og oljedamp fra veivhusventilasjonen i en tank slik at man slepper å kjøre dette rett ned i motorom/på bakken/ i innsug.... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 oki, takk for raskt svar...:D Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Grunnen til at ikke veivhus vent blir koblet inn på innsuget som normalt er at når du drar inn oljedamp i innsuget så vil oktantallet på bensinblandinga synke og du får dermed lettere tenningsbank. Og at oljedampen i en turbobil ville da havne i cooler og luften vil ikke bli så godt nedkjølt som om det ikke hadde vært noen oljefilm der.. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 har kjøpt meg en tank på ebay nå. er det riktig å koble den ene slangen fra veivhusventilasjonen og inn på den ene "pluggen" i tanken. og så ta en annen slange på den andre pluggen og feste den inn i røret som du bruker som innsugningsrør. (det som k&n filteret sitter på)? eller er det en annen måte? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Finnes flere varianter, men poenget er at du IKKE skal inn på innsuget/luftfilter. De jeg lager har ett innløp fra toppdeksel, 2 fra bunndel (kan bruke bare en oxo), retur inn på bunnpanne under oljenivå og en utlufting under bil. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Jeg fjernet oljedamp slangen som org går til luftfilteret for og slippe og få intercooleren full av olje, hadde strort problem med dette og bilen lugget men da jeg skylte bort oljen og gjorde alle rørene ren for olje så sluttet den og lugge. Nå kjører jeg med ett lite luft filter fra ventilhuset for og slippe dette olje sølet, men planen var og lage egen catsh tank ved og bruke 2stk runde og tykke plater som bunn og topp og så kjøpe ett stykke silikon rør og klemme fast de 2 runde platene med slange klemme , samt borre hull på toppen av platen og skru inn nippler i den, slik som dette-> Enkelt, billig og tøft! Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Hva er hensikten med en slik...? Mvh. Robin når man bygger om en N/A motor til turbo, så støter man sannsynligvis borti det problemet at veivhusventilasjonen går rett inn på innsuget... hvis man ikke fjerner denne og bruker en slik olje catch tank vil det bli trykk inne i veivhuset når turboen lader, dette er lite gunstig =P ser at mange bruker en slange rett ned i en tom 1,5 liters flaske... det er noe av det værste jeg ser, bl.a har syk racing en slik løsning på 240'n sin (inka-gul 240TIC) den bilen er ellers nokså strøken og bra bygget, men han kunne kostet på seg en slik tank synes jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 når man bygger om en N/A motor til turbo, så støter man sannsynligvis borti det problemet at veivhusventilasjonen går rett inn på innsuget... hvis man ikke fjerner denne og bruker en slik olje catch tank vil det bli trykk inne i veivhuset når turboen lader, dette er lite gunstig =P ser at mange bruker en slange rett ned i en tom 1,5 liters flaske... det er noe av det værste jeg ser, bl.a har syk racing en slik løsning på 240'n sin (inka-gul 240TIC) den bilen er ellers nokså strøken og bra bygget, men han kunne kostet på seg en slik tank synes jeg... Hmm, veivhusventilasjonen gikk rett inn på innsuget i min org colt turbo, Tror ikke de gjorde dette for ingenting heller, kansje for og få det godkjent? i donno..... Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Hmm, veivhusventilasjonen gikk rett inn på innsuget i min org colt turbo, Tror ikke de gjorde dette for ingenting heller, kansje for og få det godkjent? i donno..... På min G40 går den inn i innsuget via returslangen, laderen og intercooleren, men det sitter en enveis ventil mellom selve veivhusventilasjonen og returrøret. Regner med det sitter en lignende ventil på Colten også Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Hvordan kobles "olje tilbake ledningen" ;) Må en lage en nippel i bunnpannen eller finnes det enklere måter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Ser at mange bare har en tappekran og et filter på tanken og ikke tar dette tilbake i motoren som jeg først trodde. Blir visst mest gørr av oljedampen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.