Gå til innhold

Letting av svinghjul.

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by OMR

Hvorfor vil du fjerne momentet i motoren?

 

 

Er det ikke for å få sånn fet, kontant og brå stopp på motoren når du kutter tenningen utenfor TexBurger når alle Ræggers står og ser på? :confused:

 

Racing flywheel ass, resspekt, faan.. :eek:

 

Selv om 240 muligens er kjent for litt ettertenning i ny og ne da..

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg brukte svinghjul fra en B21 på motoren min jeg, for det er helt flatt... så satte jeg det i en plansliper for topplokk og freste av 6mm, ca. 4kg. Motoren ble merkbart mye hissigere av det!

Borret ut styrepinnene til clutchen og satte i skruer isteden.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Jeg brukte svinghjul fra en B21 på motoren min jeg, for det er helt flatt... så satte jeg det i en plansliper for topplokk og freste av 6mm, ca. 4kg. Motoren ble merkbart mye hissigere av det!

Borret ut styrepinnene til clutchen og satte i skruer isteden.

 

 

Er ikke B23\B230 sitt flatt? Er det noe problem å dreie dem ned? Tenkte jeg skulle dreie ned et par stk :) Hvorfor byttet du styrepinene?`Ble det problemer under dreiing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Så det er snakk om en banebil? Det stiller selvsagt saken i et annet lys.

 

Poenget mitt er at jeg tror du vil merke momenttapet ganske godt til hverdags, og jeg (merk at det er min mening, ikke din mening) synes ikke det er verdt det. Fortutsatt at bilen skal brukes til daglig selvsagt...

 

 

 

Uten at jeg skal si noe så alt for sikkert, så tror jeg nok ikke du merker SÅÅ mye som du vil ha det til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallet i et svinghjul er vel normalt herdet? Altså er det stor fare for at det vil sprekke hvis det freses ned. Bedre å kjøpe et nytt svinghjul istedet.

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hmhaga

Metallet i et svinghjul er vel normalt herdet? Altså er det stor fare for at det vil sprekke hvis det freses ned. Bedre å kjøpe et nytt svinghjul istedet.

 

Tror neppe problemet er at det vil sprekke, men kamn hende man vil få problemer med å maskinere det, men har man riktig utstyr, så går det bra.

Går jo ann og dreie det, og så få det balansert etterpå..

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjulet på B230 er kjempetungt og dypt, mens B21 har litt lettere, flatt svinghjul. Mye av grunnen til at fabrikken lager tunge svinghjul er at motoren skal gå jevnt, en slags kompetanse for dårlig balansering i motoren. Med en blueprinta motor trenger du nesten ikke vekt på svinghjulet, eneste grunnen til vekten da er at motoren skal komme ned på tomgang igjen innen rimelig tid. Styrepinnene er veldig i veien for fresingen, og umulig å få bort på annen måte enn å knekke av og borre bort.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Du mener du skal miste så mye moment at du blir den som lager køen?:D

 

Hvem er denne OMR? Skriver han slikt bare for å tulle, eller vet han ikke bedre?

 

Såvidt jeg vet så mister man ikke en eneste Nm på å dreie av svinghjulet, bare evnen til å "lagre" momentet man allerede har.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Svinghjulet på B230 er kjempetungt og dypt, mens B21 har litt lettere, flatt svinghjul. Mye av grunnen til at fabrikken lager tunge svinghjul er at motoren skal gå jevnt, en slags kompetanse for dårlig balansering i motoren. Med en blueprinta motor trenger du nesten ikke vekt på svinghjulet, eneste grunnen til vekten da er at motoren skal komme ned på tomgang igjen innen rimelig tid. Styrepinnene er veldig i veien for fresingen, og umulig å få bort på annen måte enn å knekke av og borre bort.

 

 

 

Går et B21 hjul rett på B23\B230? Alt er vel likt? Hvordan freser du det? Bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår