Gå til innhold

Grr, jævla trafikkpolitiet...

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by borabora

Leste lokalavisa her jeg bor i dag.

Sto om at UP hadde promille kontroll midt på dagen....

Bruker å ha en sånn ca en gang i uka......

Og han purken sa det var viktig at de hadde det jevnlig for det var folk som kjørte i fylla på dagen oxo....

Og hvor mange stoppet de.... Jo: 1 stk hver måned i snitt.....1 pr 4 kontroll..... Sløsing med penger eller???

 

Og ikke begynne nå diskusjon om fyllekjøring her, det har ikke noe med saken å gjøre..... Men det er sløsinger med ressurser...

Skjer det noe innbrudd må folk vente til neste virkedag før de kommer.. Har ikke råd til det....

 

Uff. :mad:

 

Blir litt feilprioritering ja ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by wang911

Det som jeg har funnet ut er at "norgesbilen" blir registrert i stort antal (i forhold til andre biler) i indre Finnmark og Bergen.

 

Det overrasker meg svært lite. Bergensere er utrolig kjipe i bilvalg.

Selv folk med mye penger kjøper kjipe biler her. Ikke bra å skille seg ut vet du.

 

Det er litt på bedringens vei, men..

 

50-sonen det snakkes om er omtrent som å sette 50-sone

på en vanlig motorvei. Ikke lett å holde 50 da.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kan konkludere meg at fartsgrensene i Norge er generelt altfor lave. Det er ikke de som kjører for fort som dreper, men alle de som ligger direkte på fartsgrensene, gjerne litt under og bråbremser når de kommer til en fartsgrense som er lavere enn den forrige.

Av dette blir det farlige forbikjøringer, dermed farligere strekninger, dermed høyere ulykkesstall.

Men... hva gjør politikerene? Joda setter fartsgrensene enda lavere...

 

NAIVT? JA!:eek:

Opel Omega 2.0 16v caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Du er faen meg virkelig naiv du.

 

Javel. Jeg har enda til å komme over en 50-sone jeg ikke skjønner hvorfor er der. Vet ikke om henningl snakker om samme strekning som det er snakk på, men hvis det er skjønner jeg det veldig godt at det er 50km, og er det bare 2km så bør da faen meg folk klare å respektere såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Og 50-sonen?? den er vel ca 100 meter lang.. rett før et kryss hvor veien går ut i 4 felt.

 

Den er nok langt over 100 meter, men det er ikke MOT sentrum det er noe problem, det er andre veien. Det er selvsagt obligatorisk å race det bilen holder ut fra krysset på Danmarksplass, så da bør det være MINST 80 bortover Fjøsangerveien, kan da ikke pusle avgårde i 50 heller...

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener generelt at fartsgrense settingen her i landet er helt på trynet.

Som regel ligger 50 soner i nærheten av skoler eller lignende. Da mener jeg at de kan sette fartsgrensen ned til 40, kanskje også 30 helt intil skolene. Men bare den aktuelle tiden det er mye folk(unger) som ferdes i nærheten av veien. Så kan de sette opp grensene på kvelds/nattes tid da faren ikke er så overhengene.

 

Generelt mener jeg også at fartsgrensene på motorveiene her i landet her er for lave. Spesielt på de "nye" motorveien inn til/ut av Drammen (sør fra) hvorfor ikke ha f.eks 120 der??

Her i Grenland hvor jeg bor er fartsgrensen satt til 80. Denne er relativt ny, og var 90 til høsten 2001. Mener veien var ny i 96-97. Hvor holdbart er det da.

Bilene blir nyere og nyere, med bedre og bedre hjelpesystemer (på somregel 3 bokstaver). Samtidig blir fartgrensene lavere og lavere! aarrrgg!!

 

Som gammer´n sier: "F*** hvorfor setter de ikke fartgrensen ned til 0 da?? Da skjer det iallefall ikke noen ulykker."

Vet at dette kan treffe noen men.. Skal vi ha den goden/nødvendigheten som bilkjøring er, så vil det alltid være ulykker. Vi er mennesker tross alt.

 

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Du er faen meg virkelig naiv du.

 

 

Han har nok rett.. den veien har fotgjengervelt, rundkjøringer og er kraftig belastet.

 

Greit nok at mange av dere er supermann bak rattet som stopper på 1 meter, men i trafikken så har man andre trafikanter ( senile gamlinger ) som vi må ta hensyn til. En gamling eller et forvirret kvinnfolk som skal skifte felt der kan skape farlige flere situasjoner hvis hastigheten er høyere.

 

 

Dere klarer vel å holde fartsgrensen der? Kommer jo motorvei rett etter, da kan dere vise befolkningen hva de kick ass 1.6 liters motorene dere har og den store vingen bak bilen er god for :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

 

Han har nok rett.. den veien har fotgjengervelt, rundkjøringer og er kraftig belastet.

 

Greit nok at mange av dere er supermann bak rattet som stopper på 1 meter, men i trafikken så har man andre trafikanter ( senile gamlinger ) som vi må ta hensyn til. En gamling eller et forvirret kvinnfolk som skal skifte felt der kan skape farlige flere situasjoner hvis hastigheten er høyere.

 

 

Dere klarer vel å holde fartsgrensen der? Kommer jo motorvei rett etter, da kan dere vise befolkningen hva de kick ass 1.6 liters motorene dere har og den store vingen bak bilen er god for :D :D :D

 

 

For det første så er det nok bare du som har latterlige 1.6 :op

 

Men litt mer seriøst, vi har veier som er i like god stand som autobahn i tyskland, og fartsgrensene er ikke høyere enn 80 med en radius på ca 30000KM fra bergen sentrum. Latterlig? Ja. Åsane f.eks.. Jeg ligger aldri under 100 (med mindre det er en sivilbil foran meg), og 150-160 i cruisefart er fint mulig her. Fartsgrensen burde hvert 110, og ferre kontroller. Bruk pengene på noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Leste lokalavisa her jeg bor i dag.

Sto om at UP hadde promille kontroll midt på dagen....

Bruker å ha en sånn ca en gang i uka......

Og han purken sa det var viktig at de hadde det jevnlig for det var folk som kjørte i fylla på dagen oxo....

Og hvor mange stoppet de.... Jo: 1 stk hver måned i snitt.....1 pr 4 kontroll..... Sløsing med penger eller???

 

Og ikke begynne nå diskusjon om fyllekjøring her, det har ikke noe med saken å gjøre..... Men det er sløsinger med ressurser...

Skjer det noe innbrudd må folk vente til neste virkedag før de kommer.. Har ikke råd til det....

 

Uff. :mad:

 

 

Bedre at de bruker det på promillekontroll (prmille er jo faktisk farlig) enn at de bruker det på å ta dem som kjører i 100 på de perfekte motorveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Han har nok rett.. den veien har fotgjengervelt, rundkjøringer og er kraftig belastet.

 

Greit nok at mange av dere er supermann bak rattet som stopper på 1 meter, men i trafikken så har man andre trafikanter ( senile gamlinger ) som vi må ta hensyn til. En gamling eller et forvirret kvinnfolk som skal skifte felt der kan skape farlige flere situasjoner hvis hastigheten er høyere.

 

For det første, fotgjengerf(!)eltene er jo lysregulerte, ser ikke helt hvorfor det skulle være noe moment. Man kan da stoppe på rødt lys selv om man kjører i 80?

 

Men, forklar meg hvorfor senile gamlinger er et så mye større problem i Fjøsangerveien enn på motorveier? Skjønner ikke hvorfor DET skulle ha noe å si, blir som å si at alle må kjøre i 30 overalt for man kan jo plutselig møte en fyllekjører...

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Bedre at de bruker det på promillekontroll (prmille er jo faktisk farlig) enn at de bruker det på å ta dem som kjører i 100 på de perfekte motorveiene.

 

4 Kontroller for å ta 1 person i snitt???? Øh....

Er ikke sånne motorveier her, og skrev at jeg ikke gadd starte noen diskusjon om fart.

Og de gidder ikke rykke ut på innbrudd hvis det ikke er i arbeidstida.

Er ikke mange uker siden en person ble skutt og drept i selvforsvar mens han som skjøt hadde politiet på tråden......

De ville ikke komme og mente han fyren ikke ble trua nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Bergen som jeg også bor i så er det vel LITE vits m 80 fra Danmarksplass og opp til motorveien...Skal man da dra på som faen da for og komme opp i 80 og bråbremse for fotgjengerfeltet 7-800 m lenger oppe i veien?? Hva er poenget med det? Og tenk om bussene kom rasende i 80 nedover mot danmarksplass da???? Hva hadde skjedd da om en av dere tøffinger som må ligge over fartsgrensa uansett trur dere rekker det gule lyset mot laksevåg og får en buss i 80 inn i sia?

 

 

Og til deg som faktisk skryter av at du ligger i 150-160 mot åsane da har du missforstått..

Tenk om det ligger en gammel dame i sin Nissan micra 85 mod i 70 inni en tunnel og har glemt og skru på lysa sine da.. :eek:

Hvordan får du stoppa da?? Selv om du har ABS og alt faen...

 

Fartsgrensene er der for at vi skal holde de. NÅ sier ikke jeg at jeg sitter og følger med på nåla at den akkurat ligger under 80 på motorveien men det er lov og bruke sunn fornuft da folkens.

 

Har dere ikke sett den posten "til ettertanke" det kan skje deg selv om du ikke kjører i fylla!

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår