mavoma Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hehe... joda du har et poeng dær, artig når det virker som det skal. Får kjøpt smt6 til 2000-2500 kr pluss dyser, tenkte smt6 bare var bensin jeg men han sa jeg kunne justere tenning med den også. Men da er ikke spranget så langt til brukt haltech, det koster ca.5-6000 og da får jeg full kontroll over motoren min. Har en kjenning i sverige som jeg har mye kontakt med, han skal ha 1000kr for å dreie ned stemplene mine,han hadde også noen 465ccm dyser som jeg skulle få for 2000kr 6stk jeg synes 9,5 hørtes litt snodig ut jeg også, 8,5 er mere normalt tror jeg da men. m3 dyser i statene koster ca.1000kr. Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 hvor får du tak i haltech data sprut for 8-8500? er det haltech e6x? 1000 kr for å dreie ned stemplene var ikke så gale da. det som er mest normalt når de bygger turbo på dissemotorene i svergie er 8.0:1 i komp. 465ccm er kanskje litt store om du ikke kjører med datasprut, men prisen var ikke så værst her heller syns jeg. m3 dyser holder nok. m3 dyser + 2 tilleggsdyser på omtrent 500 ccm holder vell opp til 350 - 400 hk kanskje. uten å si det helt sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Å bare dreie ned stemplene er det minste problemet i verden, og hadde det vært for en bekjent hadde jeg ikke tatt ei krone for det. Problemet, og det som gjør at kostnaden springer avgårde er at man MÅ HA nye stempelringer og ny honing på sylinderveggene, ellers blir det ikke tett når man setter ting på plass igjen. Dermed sier det seg selv at det blir å koste en hel del mere, spesielt siden man har rett antall sylindre (6). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 bare sørg for at han har litt kunnspak han som dreier, slik at han ikke tar for mye, det er ikke uendelig med gods på stempelet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Ebay har brukt haltech e6x tror jeg det er til 6000, litt under. Fikk pris på smt6 ja på godt under 2500kr, det er ikke gale da, da kan jeg justere tenning ca. 12 grader bare, det er litt dumt. Skal selge prosjektoren min nå for å få råd til alt dette ;) noen som vil kjøpe? hehe...noen som har peiling på om 12grader er nokk justering av tenning? Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 12 grader er ikke nok for noe seriøst bygge nei. De fleste som kjører med SMT6 ender med å flytte triggergiveren eller kaste driten i nærmeste søppelkasse. Det er visst store problemer med å få startet bilen noen ganger også pga triggersignalet er svakt når man drar rundt på startern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hvilket triggersignal? Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Det signalet som forteller posisjonen til motorern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 med det første så skal jeg kjøpe meg smt6 og ikke senke kom og lade 0,6-0,7. spare opp penger til jeg har råd til nye stempel og electromotive. Tror 12 grader er nokk til 0,7 i turbotrykk. 6 nye dyser og smt6 får jeg for rundt 4500kr å det er ikke noe å si på, da er dysene 465ccm å det holder i massevis. Men det hørtes ikke noe bra ut det dær med trigger giveren, er vel den som står på veiva på framsiden av motoren du mener da? Artig når det fungerer men jeg må bare få litt mere bensin nå så jeg får dradd den lengere en 5000 o/min. da blir dette knall. Har en film som vi har spilt inn, ikke noe pent redigert eller noe sånt men hvordan får jeg lagt ut filmen på sia hær da? må vel ha egen hjemme side da? hmmm... Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Ja, det er den taggete reimskiva i forkant av motoren ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 hmm... gjelder ikke det e30 da? snakket med en som har montert smt6 på 3-4 e36 å han har ikke hadd noe problem med det sa han. FIkk høre noe i dag: Er det mulig å lukke wastegaten helt å kjøre med elektronisk boost controller å ha stabilt trykk på 0,4 lr 0,7? Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Ok. Det du må bytte er aktuatoren(wg klokka som noen kaller den), den styrer hvilket grunntrykk wg åpner på. En boostcontroller kan aldri gjøre at du får lavere trykk enn grunntrykket. Evt er wastegaten din rett og slett for liten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 som sagt så lader jo jeg o,2 i 1 gir 0,4 i 2 og 0,55 i 3 gir å jeg vil lade 0,4 hele veien, må jeg byttte wastegate da mener du? større eller mindre? snodig at denne fulgte med turbon da :S Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Ja, jo mer motstand du får jo mer eksos lager motoren. Det er normalt. Du kan gjøre en enkel test. Ta å hekt av staget som går til wg. Ta så å kjør deg en tur å gi på det du orker. Da skal du i teorien ha 0 trykk hele tiden pga wg ikke blir holdt igjen av aktuatoren. Om du får samme problem og turboen lader på mer og mer er nok wg for liten. Det er mulig det går ann å porte den opp, men det skal jeg ikke si sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 jeg ville i første omgang tatt kontakt med han du får delene av! det skal jo ikke være slik. om du ikke får noe igjen der så bør du bytte wg klokka, som ble nevnt tidligere her. om det heller ikke fungerer så må du på en eller annen måte ta den vekk å sette på en ekstern wg. da må du også sveise på nytt rør fra eksosmanifoilden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.