LeifPer Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 det som gjør turbotrykket slår så sent inn er pga trykket. skrur du opp trykket så vil ladetrykke komme tidligere. dyser er da ikke så dyrt. du trenger egentlig ikke fullt datasprut? hvis du senker kompen, bytter alle 6 dysene til 237ccm @ 3 bar og 2 ekstra dyser på 511 ccm som blir styrt av tilleggsprut. tilleggsprutet MF2 holder opp til 200 hk ekstra. ring til krbtrading for å få mer info om dette tilleggsprutet, eller du kan lese om det her.det blir da 392 hk :D prisen ligger vell rett rundt 4k uten dyser. lader du 0.9 da vil du i teorien få rundt 390 hk. holder vell i masse vis dette, iallefall på norskeveier? du kan jo ta en kikk her dyser er jo ikke noe du nødvendigvis trenger å kjøpe nytt. hvis du følger litt med på www.autopower.se så finner du masse billige turbodeler her. men er du sikker på at du trenger større dyser da ? du kjører jo uten chip nå, så en chip ville ha hjulpet betraklig. iallefall hvis du bare skal lade 0.5 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Kjører med 0,28 i trykk nå men jeg får fuelcut på 5300 omdr. Høres kanskje litt idiotisk ut, men hvor mye bensin har du på tanken? Min klarer ikke å suge bensin skikkelig under maks aks. når jeg har under 20 liter på tanken.. Ved et visst turtall kutter den ut.. Er KJIPT! Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 men men med tileggs sprut så får jeg jo ikke justert tenning å det må jeg får gjort. Har tenkt på mega squirt data sprut, det koster 3000 ca. Men det er et byggesett, så må jeg få justert dette også. Senke komp koster 2400 å få dreid ned stemplene så må jeg ha stålpakning til 3000kr, nye topplokksbolter som er strekkfaste. 1500ca. så dette blir dyrt til slutt, så dette er noe jeg må vente me å gjøre til jeg får penger. skal muligens kjøpe meg m3 dyser å sette på å ikke mappe opp å kjøre 0.6 som en jeg snakket med har gjort. Men jeg er redd for tenningsbank å at topp pakningen går. er ganske så fattig etter jeg har bygget sammen alt nå, det koster mye mere enn man tror å¨tar mye lenger tid. Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 er det et must med ståltoppakning da? holder det ikke med vanlig forsterket? hva med kobberpakning? http://www.klracing.se har billige kobberpakninger, hvem vet, kanskje dem har stålpakning og. 2400 for å dreie ned stemplene!!? det var jo svindelpris! m3 dyser burde holde, med tanke på at m3en har enten 286 hk eller 321 hk. du klarer vell å justere bensininnstillingene grovt selv? har sett flere som har gjort dette. du kan jo se om du finne noe på http://www.r-a-c-e-r-s.net , han her har hatt maaange turbobiler og har justert bensin, tenning selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Ser bra ut, artig å se ferdig produktet :) Bilder? Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 det som gjør turbotrykket slår så sent inn er pga trykket. skrur du opp trykket så vil ladetrykke komme tidligere.dyser er da ikke så dyrt. du trenger egentlig ikke fullt datasprut? hvis du senker kompen, bytter alle 6 dysene til 237ccm @ 3 bar og 2 ekstra dyser på 511 ccm som blir styrt av tilleggsprut. tilleggsprutet MF2 holder opp til 200 hk ekstra. ring til krbtrading for å få mer info om dette tilleggsprutet, eller du kan lese om det her.det blir da 392 hk :D prisen ligger vell rett rundt 4k uten dyser. lader du 0.9 da vil du i teorien få rundt 390 hk. holder vell i masse vis dette, iallefall på norskeveier? du kan jo ta en kikk her dyser er jo ikke noe du nødvendigvis trenger å kjøpe nytt. hvis du følger litt med på www.autopower.se så finner du masse billige turbodeler her. men er du sikker på at du trenger større dyser da ? du kjører jo uten chip nå, så en chip ville ha hjulpet betraklig. iallefall hvis du bare skal lade 0.5 bar. Er ikke dette et turbo prosjekt på original innmat? Originale råder, kammer, veiver etc? Er vel grenser for hvor langt han kan dra denne motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 rådene og veiva er utrolig sterke, disse holder med til rundt 500 hk. det er vell stemplene som er det svake ledd. med neddreide stempler kan en kjøre med rundt 400 hk. om en oringer bunndelen, så er vell motoren sterk nok ja. en fordel kan være å investere i kraftigere ventilfjærer, og muligens sterkere vippearmer. men tror ikke det er et must på denne motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 rådene og veiva er utrolig sterke, disse holder med til rundt 500 hk. det er vell stemplene som er det svake ledd. med neddreide stempler kan en kjøre med rundt 400 hk. om en oringer bunndelen, så er vell motoren sterk nok ja. en fordel kan være å investere i kraftigere ventilfjærer, og muligens sterkere vippearmer. men tror ikke det er et must på denne motoren. Tror det blir vanskelig å montere i kraftigere vippearmer til denne motoren. :rolleyes: (M50B25) Men tøft prosjekt! Få litt bilder og sånnt så blir folket fornøyd :) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 rådene og veiva er utrolig sterke, disse holder med til rundt 500 hk. det er vell stemplene som er det svake ledd. med neddreide stempler kan en kjøre med rundt 400 hk. om en oringer bunndelen, så er vell motoren sterk nok ja. en fordel kan være å investere i kraftigere ventilfjærer, og muligens sterkere vippearmer. men tror ikke det er et must på denne motoren. Hmm, visste ikke at disse motorene holdt til så mye! Interessant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Tror det blir vanskelig å montere i kraftigere vippearmer til denne motoren. :rolleyes: (M50B25)Men tøft prosjekt! Få litt bilder og sånnt så blir folket fornøyd :) hvorfor skulle det være så vanskelig å montere kraftigere vippearmer i den motoren da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hvorfor skulle det være så vanskelig å montere kraftigere vippearmer i den motoren da? Fordi M50B25 ikke har vippearmer. Men nok off-topic.. :p Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 kjører med 8bar i bensintrykk nå :D hehe... kan dra den til 5500. Lader 0,2i 1 gir, 0,4 i 2 gir og 0,5 nesten 0,6 i 3 gir. Er ikke helt stabil den wastegaten jeg har :) hehe... vet ikke om jeg trenger stålpakning. De er ikke bare ned dreid de stemplene for 2400, de er formet slik at det blir riktig forbrenning i motoren, å da er da blir kompen senket til 9,5, trengte ikke lavere komp pga, slaglengden i motoren tror jeg det var han sa. Stemmer det ja, rådene er veldig sterke i disse motorene. Hvordan har du tenkt jeg kan justere bensinmengden selv? blir med bensintrykksregulator isåfall. Begynner å bli litt lei av å skru å skru å skru hvær da nå, dama er heller ikke så gla for det :S det koster og det koster. må få laget en film å få lagt ut snart. Tenker på å selge bilen og kjøpe meg en cruse bil lexus is200. men jeg tror jeg beholder tralla Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 tror det holder nok med forsterket toppakning, har iallefall gjort det på de andre motorene. men hvorfor bare 9.5:1 i komp? syns dette er litt mye, men vet ikke jeg. hele problemet forsvinner når du får andre dyser.det er ikke sundt å kjøre med 8 bar i bensintrykk. forstålig at det er irriterende å skru å skru å skru, men tro meg, når bilen går slik som den skal, når du ligger på 4000 omdr, flater fjøla å du ser bare at speedometernåla samt turtelleren stiger i en helvetes fart forbi 100, når motoren passerer 6000 omdr og du kjenner ryggen blir sugd inn i stolen! avslutningenkommer med et svæært BRØL og en heftig turbolyd ved girskift, da er det verdt det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Noen bilder? Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hehehe, nå syntes jeg ikke det frista SÅ mye :) hehe. Men har du mulighet til å skaffe en lik eksos del til min f.eks? Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.