Gå til innhold

Da har det begynt å kommet noen deler :)

Ranger emnet


mavoma

Anbefalte innlegg

Skal ta masse bilder. Prisen på delene er ca.15-20 tusen uten noe sprut og tenning. Har en kontaktperson i sverige som jeg får god pris av, turboen klarer å levere hvertfall 450hk++¨så den er stor nåkk. men så mye hk tror jeg nåkk ikke det blir. Tenker på rundt 400 når jeg blir ferdig, 250-260hk denne sommeren så blir det sparing til nyoverhalt motor og nye stempel osv osv som jeg så skal ta ut oppimot 400hk av

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette er et artig prosjekt marius.. håper bare du lykkes med og få det til og gå stabilt.. kjedli og måtte skru bil hver eneste dag viss den blir ustabil...

 

men når du sier at du skal justere bensin trykket, skulle du ikke fått gjort noe slik at åpningstidene på dysene blir lengre også??? :)

Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell.

senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro

C Kadett 79 mod:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene skal jo bli justert av hjernen selv via infoen den får ifra div. følere, dysene åpner så lenge de klarer å leverer så mye bensin de klarer nårr jeg har full gass og lader så mye jeg kan før den går for mager. Dysene kan jo ikke åpnes noe mye lengere for bensinen skal jo inn igjennom ventilene også, før ventilene blir lukket. (Tror dette ble rett) :) ikke noe fasit men

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene skal jo bli justert av hjernen selv via infoen den får ifra div. følere, dysene åpner så lenge de klarer å leverer så mye bensin de klarer nårr jeg har full gass og lader så mye jeg kan før den går for mager. Dysene kan jo ikke åpnes noe mye lengere for bensinen skal jo inn igjennom ventilene også, før ventilene blir lukket. (Tror dette ble rett) :) ikke noe fasit men

 

Tenkte og på det.. Men apropos åpningstidene på ventilene.. TROR jeg har hørt at det ikke er gunstig med for lange åpningstider for ventilene når du har turbo. Har kanskje tenkt å turbokonvertere selv etter hvert... Jeg har trimkam, noen som vet om dette dette dårlig sammen med turbo?? Eventuelt anbefalt kamvinkel?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bra med trim kam ja. Manifolden kjøpte jeg i sverige :)

Har tatt ut motoren i dag, startet kl21. nå er klokken 00.45. Så det tok ikke så lang tid. Har sett på clutchen min, den har sluret til meg men clutchen er ikke utslitt i det hele tatt :S hmm... mystisk, utløserlageret er utslitt da, kan hende att utløserlagret har låst seg slik att det har presset litt på clutchen, muligens derfor den har sluret litt. men men, har bestilt meg 328 clutch nå så jeg får montere den. Tatt en del bilder i dag, de blir lagt ut senere.

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bra med trim kam ja. Manifolden kjøpte jeg i sverige :)

Har tatt ut motoren i dag, startet kl21. nå er klokken 00.45. Så det tok ikke så lang tid. Har sett på clutchen min, den har sluret til meg men clutchen er ikke utslitt i det hele tatt :S hmm... mystisk, utløserlageret er utslitt da, kan hende att utløserlagret har låst seg slik att det har presset litt på clutchen, muligens derfor den har sluret litt. men men, har bestilt meg 328 clutch nå så jeg får montere den. Tatt en del bilder i dag, de blir lagt ut senere.

Digg :D

Bilder, blider og atter bilder

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bra med trim kam ja. Manifolden kjøpte jeg i sverige :)

Har tatt ut motoren i dag, startet kl21. nå er klokken 00.45. Så det tok ikke så lang tid. Har sett på clutchen min, den har sluret til meg men clutchen er ikke utslitt i det hele tatt :S hmm... mystisk, utløserlageret er utslitt da, kan hende att utløserlagret har låst seg slik att det har presset litt på clutchen, muligens derfor den har sluret litt. men men, har bestilt meg 328 clutch nå så jeg får montere den. Tatt en del bilder i dag, de blir lagt ut senere.

 

Ta å sjekk feste til clutcharmen, den var knekt hos meg, og da sliret clutchen uten at den va slitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta masse bilder. Prisen på delene er ca.15-20 tusen uten noe sprut og tenning. Har en kontaktperson i sverige som jeg får god pris av, turboen klarer å levere hvertfall 450hk++¨så den er stor nåkk. men så mye hk tror jeg nåkk ikke det blir. Tenker på rundt 400 når jeg blir ferdig, 250-260hk denne sommeren så blir det sparing til nyoverhalt motor og nye stempel osv osv som jeg så skal ta ut oppimot 400hk av

 

du svarte aldri anngående kjøling på turbo osv :P

tror nok turboen egentlig er for stor når du kun skal ha 250 - 260 hk. Derimot veldig bra når du skulle trimme enda mer. grunnen til at jeg sier at den er for stor er pga at turboen trenger tid til å spole seg opp, ved f.eks nedgiring og da blir det turbolagg. men når du nærmer deg rødgrensen og bånner gasspedalen drar den sikkert som et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :D

Turbon er oljekjølt også skal jeg montere en ekstra elektrisk vifte.

Turbon skal starte å lade mellom 2500-3000 omdr/min så det skal ikke bli noe problem. Men hvis han svensken ikke snakker sant til meg så blit det jo sikkert ketsjup effekt :) hehe... men jeg vil ikke ha det da.328 clutchen passet altså ikke :( så jeg må bestille meg en 325 clutch på mandagen, clutch disken var større enn svinghjulet :S hmm... så er det slakke i plata dær clutchen skall presses mot på svinghjulet. Jeg kan vri på den plata ca.3-5cm uten att resten av svinghjulet følger med? noen som forstår hva jeg mener? veit ikke hva som kan være glat, finner det vell ut i morgen.

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår