Gå til innhold

Montering av 2.016v i kadett C

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det som er enklest er å skaffe Manta 1.8 bunnpanne og motorfester, det er bolt on på den motoren. Så kan du bruke Manta 1.8 girkasse også, enten det er 4 eller 5 trinns, det de fleste bruker er omega kasse, denne passer rett på med det clutchuset som er på, men dette er ikke løst.

Åsså må du kvitte deg med fordeleren ved hjelp av DIS tenning eller noe slikt eller bygge om varmeapp, men det er ikke å anbefale etter hvor mye arbeid det er (har erfaring med det)

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer manta 1800 fester? Har ikke manta/ascona bredere travers og dermed så passer ikke manta festene på kadett?

 

Har tenkt tanken med å bygge om min til 16v, men folk sier så mye forskjellig.

 

EDIT: Hvis man bruker r25 fra omega, hva med svinghjul/clutch/trykkplate?

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er enklest er å skaffe Manta 1.8 bunnpanne og motorfester, det er bolt on på den motoren. Så kan du bruke Manta 1.8 girkasse også, enten det er 4 eller 5 trinns, det de fleste bruker er omega kasse, denne passer rett på med det clutchuset som er på, men dette er ikke løst.

Åsså må du kvitte deg med fordeleren ved hjelp av DIS tenning eller noe slikt eller bygge om varmeapp, men det er ikke å anbefale etter hvor mye arbeid det er (har erfaring med det)

 

Skjønner ikke helt hva du mener nå?

 

Motoren er fra en GSI (framhjulstrekker) og skal i en kadett C (Bakhjulstrekker).

Bunnpanna fra manta passer dn på 2.0l 16v blokka? Det er Bilcrosbil så da er det ikke så farlig med dårlig plass til tenning. :rolleyes:

Kan jeg bruke samme klutsj hvis jeg bruker en omegakasse? Er det 4 eller 5 trins som er å annbefale?

Passer ikke ascona kassene overens da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener nå?

 

Motoren er fra en GSI (framhjulstrekker) og skal i en kadett C (Bakhjulstrekker).

Bunnpanna fra manta passer dn på 2.0l 16v blokka? Det er Bilcrosbil så da er det ikke så farlig med dårlig plass til tenning. :rolleyes:

Kan jeg bruke samme klutsj hvis jeg bruker en omegakasse? Er det 4 eller 5 trins som er å annbefale?

Passer ikke ascona kassene overens da?

 

skal du sette 2,0 16v i en bilcross bil? hvor i norge kommer denne til å gå?

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja manta 1.8 fester passe pga den motoren fra manta er en OHC motor. Og samme med bunnpannen. Skal du bruke omega girkasse må du forlenge den piggen som utløsearmen er festet på med ca 2.5cm pga tynnere svinghjul på 16v enn den motoren omega girkassen kommer fra.

 

Og ja, manta 1.8 passer i Kadetten også

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja manta 1.8 fester passe pga den motoren fra manta er en OHC motor. Og samme med bunnpannen. Skal du bruke omega girkasse må du forlenge den piggen som utløsearmen er festet på med ca 2.5cm pga tynnere svinghjul på 16v enn den motoren omega girkassen kommer fra.

 

Og ja, manta 1.8 passer i Kadetten også

 

Er mantakassen kraftig nokk til dette da?

Har du de delene jeg trenge så kan vi jo altids bytte i deler fra Kadett GSI en hvis det skulle friste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann!

 

Eg har motorfester til c 20 xe, let og opelmotorer med ne blokk..

Tar kr 700 inkl. frakt

 

Festene har strøken passform og er laserskørne og profft byggd..

Tåler ekstreme påkjenninger med hk og nm..

 

Er bygd med sterkt 8 mm stål og er KRAFTIGE.. disse knekker du ikkje om du ikkje bruker vinkelsliper etc...

 

ring eller sms på 92415127 for info eller bestilling

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår