wanna-b Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Skulle hatt plexiglass som dekker hele ryggen til baksetet i min saab 900, hvor før jeg kjøpte det så jeg kan velge mål selv og sånt a? Hvordan er plexi å jobbe med sånn ellers, kan jeg skjære i det selv osv? Hvor mye regner dere med at det kommer til å koste? Grovt regna 150cm X 70cm kan jeg tenke meg Beklager hvis dette ikke hører hjemme på dette forumet, men regner med at en del av dere har jobbet litt med det i forbindelse med bilstereo ol. mvh Henrik Siter Nissan Micra K12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Glassmestere har plexiglass Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Skulle hatt plexiglass som dekker hele ryggen til baksetet i min saab 900,hvor før jeg kjøpte det så jeg kan velge mål selv og sånt a? Hvordan er plexi å jobbe med sånn ellers, kan jeg skjære i det selv osv? Hvor mye regner dere med at det kommer til å koste? Grovt regna 150cm X 70cm kan jeg tenke meg Beklager hvis dette ikke hører hjemme på dette forumet, men regner med at en del av dere har jobbet litt med det i forbindelse med bilstereo ol. mvh Henrik Jeg kjøpte plexi hos lokal glassmester. Betalte litt under tusen lappen for 1,5*2 meter plate 5mm tykt... Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Men etter hva jeg har hørt hos dem som driver med plexi er at det har en tendens til å sprekke ved 7-8 minus grader! Jeg ble anbefalt å bruke noe som heter polycarbonat som er bedre å jobbe med enn standard plexi. Dette kan man kald brekke i de vinklene man vil ha! Der jeg jobber nå har vi slike og testet det i dag og det var veldig pent selv med brett! Og polycarbonat tåler 45 minus før det skjer noe! Men usikker på prisen på dette da vi har det liggende her på lageret! Sikker noen som mener noe annet om det men jeg er ingen verdens mester på dette! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Første oppbygging av bilen i 2003 hadde jeg plexiglass over forsterker bak i bilen. Bodde da på Tynset, verdens kaldeste sted med vinter dager på -24 på gjennomsnittet. Det var vinterdager med temp ned til -35 grader. Opplevde alldri at plexi sprakk eller fikk andre skavanker av kulden.. Mulig andre typer plast er bedre egnet for det,men... Det jeg liker aller best er vanlig glass, og det trenger ikke koste skjorta det heller. :roll: Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Glass er pent men plexi tåler mere støyt og slag! Mens plexi sliter med at det fort blir riper i det! Driver og skal bygge inn bagasje rommet skikkelig nå men er bare i start gropa! Såjeg gleder meg til å kjede meg på jobben for da setter jeg igang! ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Nå heter det strengt tatt ikke "plexi-glass" lenger men acryl. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Ved bruk av akrylglass ( plexiglass ) går det ikke ann åsså legge på ett lag med klarlakk for beskytte mot riper. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Det er billigere med vanlig glass i 1 cm tykkelse.å for å ikke snakke om riper Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Det er billigere med vanlig glass i 1 cm tykkelse.å for å ikke snakke om riper Enig. Og for å ikke snakke om styrke!... noen gang prøvd å knuse en 10mm rute? Skal ikke si at det er umulig, men det er overraskende solid. :) Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Policarbonat koster ca. 1600 for kvadrataten. Det de bruker i dusjkabinett osv.. Mere motstandsdyktig mot riper og brudd. Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Nå heter det strengt tatt ikke "plexi-glass" lenger men acryl. sombrero Plexiglass har vel vært et varemerke hele tiden om jeg husker rett. Akkurat som Termos også er et varemerke, fra produsenten som var de første til å lage... ja... termoser. Samme greia med Primus også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huti Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Bruk "lexan" det tåler alt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg