Gå til innhold

Snike seg unna parkeringsbøter fra private p-selskap

Ranger emnet


steinar

Anbefalte innlegg

Når du blir frastjålet begge skilta/evt mister dem, kan du få et helt nytt skiltnummer, nettopp for å unngå slike uheldige ettereffekter som dette.. :)

 

Er dette noe du vet , eller antar? For det er utrolig vanskelig å få nytt regnr på et kjøretøy her i landet. Så jeg tviler egentlig litt på at det der funker. Da kan jo alle som vil ha "nytt" regnr på bilen sin, melde skiltene stjålet.. :crazysant

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe du vet , eller antar? For det er utrolig vanskelig å få nytt regnr på et kjøretøy her i landet. Så jeg tviler egentlig litt på at det der funker. Da kan jo alle som vil ha "nytt" regnr på bilen sin, melde skiltene stjålet.. :crazysant

Dette er fakta ja, men det må foreligge en anmeldelse på at skiltene er stjålet før du får nye.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

La oss si at noe som dette skjedde :

 

Fikk bot, stod ulovlig parkert på "all stans forbudt" på kjøpesenter. Fikk bot på 600 kroner. Bilde er tatt osv osv.. Min mor står som eier av bilen, jeg kjørte (parkerte :P) Skal jeg godta den bota? Eller skal jeg prøve meg, selv om jeg vet det er jeg som har driti på draget

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje like greit. Er vel ikke så kjekt at det sirkulerer 2 sett med sitt reg nr..

 

sysken barne mitt sine skilt vart stjelt han meldte det dei stjålen, å vile ha nye får han ikkje ville ha rekninga på p bøte osv i posten.

å fekk nye skilt, men det komiske va at bilen skulle inn til eu kontroll samme åre, men han fekk ikkje inkalling, får skilt nummere var anna so inkallinga kom året etter på

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe du vet , eller antar? For det er utrolig vanskelig å få nytt regnr på et kjøretøy her i landet. Så jeg tviler egentlig litt på at det der funker. Da kan jo alle som vil ha "nytt" regnr på bilen sin, melde skiltene stjålet.. :crazysant

Beklager sent svar, men det er noe jeg vet. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så kjekt at det sirkulerer 2 sett med sitt reg nr..
...så sant ikke det ene sitter på Rudskogen-vogna di og det andre på visnings-bilen din...:D

 

Er ikke lov å feilparkere uten om i nødssituasjoner,etter hva jeg forstår? Er ikke et havari som gjør bilen ukjørbar/ikke trafikksikker en nødsituasjon?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar, men det er noe jeg vet. :)

 

 

Det må være andre tyngre grunner inne i bildet, som f.eks at politiet vet at de stjålne kjennemerkene blir brukt aktivt til kriminell virksomshet etc.

Det er ikke bare å melde et sett skilter stjålet, å få et helt annet reg nr sånn uten videre.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at noe som dette skjedde :

 

Fikk bot, stod ulovlig parkert på "all stans forbudt" på kjøpesenter. Fikk bot på 600 kroner. Bilde er tatt osv osv.. Min mor står som eier av bilen, jeg kjørte (parkerte :P) Skal jeg godta den bota? Eller skal jeg prøve meg, selv om jeg vet det er jeg som har driti på draget

 

Hvis eier kan bevise at han/hun var et annet sted på tidspunktet for kontrollavgifta, må selskapet gi seg i saken. Det finnes flere dommer på dette, EuroPark har bl.a 2 slike tap i retten.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så sant ikke det ene sitter på Rudskogen-vogna di og det andre på visnings-bilen din...:D

 

Er ikke lov å feilparkere uten om i nødssituasjoner,etter hva jeg forstår? Er ikke et havari som gjør bilen ukjørbar/ikke trafikksikker en nødsituasjon?

 

Hvis jeg tolker spørsmålet ditt riktig, så stemmer det ja. Motorstopp og havari f.eks når du også har satt ut varseltrekant og har dratt for å hente hjelp, er god nok grunn til å slippe bot. Kan være lurt å varsle trafikketat etc.

 

Når det gjelder parkering forbudt, kan du stå der sålenge du bærer varer inn eller ut av bilen din, eller slipper av/på passasjerer. Du kan ikke stå på fortau eller stå til hinder for trafikken ellers. Nødblink er ikke frikort til å stå lovlig parkert :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tolker spørsmålet ditt riktig, så stemmer det ja. Motorstopp og havari f.eks når du også har satt ut varseltrekant og har dratt for å hente hjelp, er god nok grunn til å slippe bot. Kan være lurt å varsle trafikketat etc.
Ja...og da mener jeg at man burde ha sitt på det tørre når clutchwiren er borte...da har man ikke full kontroll over kjøretøyet hvis man prøver å flytte det alene. Ergo burde ikke Top Gun i tråden her få noen bot whatsoever...han kunne jo enkelt nok ha bedt politiet komme,og få de til å bekrefte at bilen sto der den sto grunnet havari. Da burde han vært av kroken... De blå/svart-kledde herrer er jo til sånt også,ikke bare til å jage deg når du gasser. ;). Og en bekreftelse av en offentlig tjenestemann på at bilen ikke er trygt kjørbar,veier endel i retten...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være andre tyngre grunner inne i bildet, som f.eks at politiet vet at de stjålne kjennemerkene blir brukt aktivt til kriminell virksomshet etc.

Det er ikke bare å melde et sett skilter stjålet, å få et helt annet reg nr sånn uten videre.

Jo. Tingen er jo at man skal kunne bytte skilt FØR man opplever å at skilta blir brukt i ulovlige aktiviteter.

 

Les forøvrig litt mer her;

http://www.toll.no/upload/Dokumenter/avgiftsrundskriv/2006Engangsavgift%20motorvogner%202006_02.pdf

 

Tildelt kjennemerke skal følge kjøretøyet. Det kan likevel

byttes med nytt kjennemerke med ny tegnkombinasjon

ved tap/ tyveri som er meldt til politiet dersom kjøretøyets

eier ønsker det. Regionvegkontoret kan kreve at kjøretøyet

utstyres med nytt kjennemerke dersom dette ikke

lenger er godt lesbart, er skadet eller ikke passer inn i

kjennemerkeseriene.

 

Har vært med på dette opptil flere ganger.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår