CrazyLoff Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Ja man får mer effekt. men vær forsiktig så du ikke ødelegger lambdasonda. ødelegger du den kan du få utrolig mye trøbbel ;) Hva er lambdasonda? Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 CrazyLoff Lambda-sonde du mener?den er med på å bestemme luft/bensin blanding, er med på bestemme blandingsforhold, som gir signal til styreenhet..som går sin videre gang.. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Oksygen sensoren er der for at katalysator skal virka optimalt.. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Oksygen sensoren er der for at katalysator skal virka optimalt.. Er vel strengt tatt der for at motoren hele tiden skal ha ideel blanding bensin/luft, når den har det funker katten best:word_ms Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rulle4u Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Å ta bort katalysator for effektøkning er amatørgreier. Har sett folk skrue massevis på bil og fjernet katalysator og mikset og trikset for å få plass til større eksosanlegg. Det eneste du får er, masse utgifter,masse jobbing, dunkelyder og klatt med anlegg som ikke passer, problem med eu kontroll, og en bil som er mindre verdt på det alminnelige markedet. Effektøkningen er minimal. Hvorfor ikke heller bruke penger på ting som viser igjen. Sleipe felger, lakkere utstyr på bil som ikke er lakkert, kanskje også i utgangspunktet heller kjøpe en sleipere original bil. Skal man ha effektøkning så må det trimmes seriøst, etter dette er det først noe nytte i å bytte eksosanlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Replay Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 På Golf Vr6 får du 1-2 hk mer uten cat, so why bother? I disse klimatider er det vel best at den sitter der. Du for høyere PPM utslipp uten kat også liten tro på at man KUN får 1-2hk extra.... men ok... har man peiling så har man peiling:) Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tofferrr Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Hahahaha, jeg ler når jeg ser det greinene her asså! haha, Greit man får kanskje noen hester mer v/ å fjerne kat men seriøst folkens. Er det derfor dere tar den bort? Da er det noe helt forbanna galt her. Hvem faen bryr seg om et par hester som til slutt vil få ca 0,6-1,2 eller no på hjula. Du kommer aldrig til å merke forskjell uansett! Hele poenget med å fjerne kat'n er for å få fram den vanvittige gode lyden golf gti og vr6 har. Om det ikke er tilfelle, hva er da vitsen? OM du skal ha flere hester får du heller spare penger til smidde høykompstempler, råder å veiver, lette veiva og sette på trimkam, grenrør og øke bensintrykk og chip. Da har du ca 240-260 ekte hester, istedenfor kompressor eller turbo som brukker masse bensin, gir mye skruing og det er uekte hester! Men igjen, hva er vitsen med å ha flere hester på en fwd`? Over 250hk så spinner man bare, uansett om du har sperre eller ei. Om du skal gjøre noe kult og billig med eksosen din, så setter du på grenrør, så får du en til å bygge eksos til det hele veien(2,5" større blir samma lyden, bar holere) og et deilig pf. Da fjerner du oxo kat'en. Med grenrøret da og en god eksos blir du garantert en minimum effektøkning på 10%. Ville ikke helt stolt på den, men den er ihvertfall merbar, og lyden din blir så deilig at du ruser bilen din hele tia bare for å høre gobilen din romle. Dette er også på gti 16v, nyydelig lyd der oxo, men en gang vr6, alltid vr6.=) Men uansett så er golf gomerke mitt!=) Siter .-.Golf 3 Gti 16v -93 .-.Corsa 1,3Gt -87 .-.Corsa 1,4i -90 Projekt .-.Kadett 1,2 -75 Projekt .-.Kadett Gsi -? *Solgt .-.Golf 4 1,6 -98 *Solgt.-.Golf 2 1,6 -89 *Solgt .-.Sierra 2,0 -90 *Solgt .-.Scorpio 2,8 -?*slgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 liten tro på at man KUN får 1-2hk extra.... men ok... har man peiling så har man peiling:) Er en grunn til at det er vanlig å bruke VR6 kat når man trimmer G60 ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Replay Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Er en grunn til at det er vanlig å bruke VR6 kat når man trimmer G60 ;) jada...som sagt så har eg ikje såååå mye peiling men hørtes litt lite ut... :) samma d... er mer enig me Tofferrr! :) Siter Vr6 -93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.