Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt mye frem og tilbake, men vet iallefall at det skal være mulig å få den godkjent hos TÜV i Tyskland, noe som medfører at bilen _må_ bli godkjent i Norge.

 

 

joda.. alt går ann med penger! men ikke sjangs om å få godkjent den om du ikke får den spesielt tuv godkjent...

 

 

men høres unektelig phett ut!

 

 

 

har selv vært inne på tanken om å prøve å få skaffa en 1.9 TDI motor med

130 gamp i og sette den i golfen, koster dog litt cash! men fy faen så artig det hadde vært da gett!

 

 

 

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Hvor mye skal du ha for OMP stolene dine?

 

Dan Stamnes, det er da blitt gjort før her i landet? så hvorfor skal det ikke gå denne gang?

 

Og en 1,9 tdi motor skal da ikke være noe problem og få godkjent det?

 

 

 

å få godkjent en 1.9 TDI er en simpel sak... værre med vr6!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få godkjent en 1.9 TDI er en simpel sak... værre med vr6!

 

Neida, vr6 er ikke noe problem hvis man arbeider litt med saken... spørsmålet er hvor store krav til dokumentasjon på chassie, bremser ovs de krever... det du også kan få gjort er å plombere motoren til 160 hk og få papirer fra en dynotest på det, så kan du få den på g60 opsett med bremser...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vr6 er ikke noe problem hvis man arbeider litt med saken... spørsmålet er hvor store krav til dokumentasjon på chassie, bremser ovs de krever... det du også kan få gjort er å plombere motoren til 160 hk og få papirer fra en dynotest på det, så kan du få den på g60 opsett med bremser...

 

 

om jeg ikke tar feil, så har vi en lov i norge om at det ikke er lov til å ha mer enn 4 stempler i en bil som ikke er typegodkjent med mer en 4.. dvs.. 2'er golfen er jo kun typegodkjent med 4 stempler, ikke 6.....

 

prove me wrong!?

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overhode ikke ute etter å krangle eller noe assa Dan;) men det jeg mente var bare det at, det er fler som har gjort det før, så hvorfor skulle det ikke gå nå? hehe:)

 

 

er ikke ute etter og krangle jeg heller.. men sånn som jeg har forstått det, så skal det være umulig å sette en 6'er i en bil som er typegodkjent kun med en 4'er i detta landet.... (statan som bestemmer gehtt... blæh)

 

 

det sier seg jo da selv hvordan det er med vr6 og golf 2 ? men er nok veier utenom selvsagt!

 

 

 

Mvh

 

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da noen som har Vr6 godkjent i golf 2 i Norge.

Men må ha Tüv-papirer.

Lå en kjempepen golf 2 vr6 til salgs for litt siden. Gikk i Voss. Godkjent og alt

 

hvis dere ser hva tcr har fått gjennom biltilsynet uten TUV papirer.. kadett c med bmw påsveiset bakstilling og cosworth 550 hk motor :) alt går i norge også så lenge du kan vise nok papirer på de forskjellige ting fra godkjente verksteder og instanser.. Dialog med biltilsynet er cluet.. kjennte en som drog en vr6 gjennom godkjenning, men husker ikke hva han brukte som dokumentasjon...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere ser hva tcr har fått gjennom biltilsynet uten TUV papirer.. kadett c med bmw påsveiset bakstilling og cosworth 550 hk motor :) alt går i norge også så lenge du kan vise nok papirer på de forskjellige ting fra godkjente verksteder og instanser.. Dialog med biltilsynet er cluet.. kjennte en som drog en vr6 gjennom godkjenning, men husker ikke hva han brukte som dokumentasjon...

 

 

det som skal til er nok $$$ :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gylne regel er å alltid ha nok dokumentasjon, uansett hva slags spørsmål de på biltilsynet setter til det du har gjort, har du dokumentasjon som sier at f.eks bremsene holder til antall hk. osv, må det går bra.

Så lenge du holder han som sjekker ut bilen i sjakkmatt, på alt han gjør og sier kan det umulig gå dårlig;)

 

ingen enige?

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dette med vekt, må vel ha noe komensasjon bak for vekta på motoren? vr6 i golf har en tendens til å bli framtung.. og litt fart i en sving kan resultere i at man får besøk av ræva på bilen rimelig fort (dette merkes fort oxo på en vanlig GTI uten en shitt baki ...

 

 

 

dan

 

Joda, den blir fremtung, men la oss nå ikke ødelegge en prosjekt tråd her... begynner å bli litt vel off topic her :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår