Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempe bra prosjekt...! Uten tvil....;) Målet er Norges Råeste Golf 2 eller...? Blir skjermene breiere en vanlige G60 breddere....? Eller må man legge på en bue til da, også valse litt...?

Hehe, vet nå ikkje akkurat det, målet er i hvertfall å kunne stikke av med en pokal eller to på et treff i løpet av en sesong. Men uansett så bygger jeg for jeg liker g2 og formene på bilen.

Jeg har ikkje målt, men tror de blir omtrent like breie. Men det er selvfølgelig ingen problem å justere bredden alt etter ønske, nå gikk jeg imidlertid for bredde og bue som ser mest proporsjonalt ut i forhold til resten av bilens former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

særdeles bra jobbing på deg..

 

snart tid for bredding her oxo. bare få riktig hjul først.

tinning er artig arbeid.

har tatt 2 dører, 1 skjerm, panser og flaten der viskerhullet er, og nå snart 4 hjulbuer.. gøy å lære slikt.

 

vi følger prosjektet ditt i spenning fortsatt

Takker:)

 

Ja, har veldig lyst og prøve tinning, så regner med jeg bestiller utstyr ved neste lønning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

særdeles bra jobbing på deg..

 

snart tid for bredding her oxo. bare få riktig hjul først.

tinning er artig arbeid.

har tatt 2 dører, 1 skjerm, panser og flaten der viskerhullet er, og nå snart 4 hjulbuer.. gøy å lære slikt.

 

vi følger prosjektet ditt i spenning fortsatt

tinning vil si da? fylle sprekkene mellom sveisene med tinn?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinning vil si da? fylle sprekkene mellom sveisene med tinn?

 

JA

 

Det tåler litt mer bevegelse og sprekker ikke opp igjen slik til vanlig sparkel kan gjøre, etter det jeg har skjønt

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA

 

Det tåler litt mer bevegelse og sprekker ikke opp igjen slik til vanlig sparkel kan gjøre, etter det jeg har skjønt

 

hvordan varmer du opp der du skal tinne da? sitter man med propanbrenner og tinn tråd da ell? hehe

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere rust:

Begge sider under hadde akkurat samme rusthullet, og det kunne se ut til at fettet som orginalt ble brukt som rustbeskyttelse ikke har rent helt fram i disse to kanalene (dette er enden av kanalene bak som blant annet støtfanger festes i)

 

IMG_1607.jpg

 

Skulle ta et lite rusthull bak på bakplaten, og voila; enda mer rust, hehe, har bestilt ny nedre bakplate, og skifter bare ut hele saken så slipper jeg å tenke på at det muligens er mer rust bakom der...

 

IMG_1601.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår