Gå til innhold

Prosjekt: VW Volf

Ranger emnet


mono

Anbefalte innlegg

Hadde oså en slik lyd i nesten 1 år.

Det som hadde skjedd hos meg var at et metallstykke hadde blitt bøyd opp (pga. slått oppi) og dette hindra at bærearma å bevege seg helt ut når jeg kom på en hump. Brukte et langt brekkjern for å fikse det

 

Foringer er det vel mest sannsynlig vil jeg tro. Har selg polyforinger og det er digg:D men mye arbeid å bytte, eller egentlig kun å få ut de gamle:)

 

Om du hadde senka bilen din kan det komme lyd pga. at den spesial muttern som holder "skåla"(over fjæra) på plass ikke er stramme bra nok.....hadde selv dette problemet en gang.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel vel, da var bilen sluppet ned på landjorda, MYE kosesubbing ;)

endte på 80/55 som gav det rette stuket, men for meg som ikke har kjørt senket bil før så kommer dette til å bli en ny opplevelse!

 

Var endel problemer for meg og sjefsmontøren min Glenn M. i starten for å finne ut hvordan alt skulle plasseres av senkeskåler og fjærbeinslagre, men vi kom borti ett problem til, denne metall koppen som står oppi demper tårnet står ikke i vater lengre! så vi mistenker at jeg trenger en fra 93+ modellen, men det fikser vi senere, håper det ikke er skadelig bare

Med en gang vi fant ut hvordan ting skulle være så tok det vel en drøy time og sette alt sammen, men god hjelp av trykkluft bor og bukk, Takk onkel!

Sleit litt med å få den ned bakken på bondegården, Traktorvei.

 

 

Av med skvettlapper, ingen synelig rust heldigvis, men bilen trenger seg en GOD vask og litt polering under der;

dscn3659.jpg

 

flere bilder, ble egentlig ikke tatt så mye under selve monteringen beklageligvis:

 

dscn3662.jpg

 

dscn3663.jpg

 

dscn3664.jpg

 

dscn3666.jpg

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der da:)

Du kan trøste deg med at den synker litt sammen etter noen uker...

 

Bedre å kjøre ? ......hehe, er nok bedre enn golf på stylter:)

 

tviler på at det synker da settet er brukt 1mnd før jeg kjøpte det, bilen er stiv på en behagelig måte og spretter over humpene, deilig å kjøre nå!

 

fikk pris på 975,- for forstillings kontroll, er dette dyrt?

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det synker da settet er brukt 1mnd før jeg kjøpte det, bilen er stiv på en behagelig måte og spretter over humpene, deilig å kjøre nå!

 

fikk pris på 975,- for forstillings kontroll, er dette dyrt?

 

vil si det er ganske rimelig. tror jeg betalte rundt 1000-1400 kr eller no på VAG verksted da:D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det synker da settet er brukt 1mnd før jeg kjøpte det, bilen er stiv på en behagelig måte og spretter over humpene, deilig å kjøre nå!

 

fikk pris på 975,- for forstillings kontroll, er dette dyrt?

 

Var dyrt det ja, eller helt grei pris om det er med spissing.

Spør heller etter forstillingsjustering, da slipper du å betale ekstra for "kontroll"

 

Du må få dem til å justere lysa og dette MÅ stå i papirene du leverer til biltilsynet...

 

Sist jeg gjorde det betalte jeg 600-700 kroner for alt

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dyrt det ja, eller helt grei pris om det er med spissing.

Spør heller etter forstillingsjustering, da slipper du å betale ekstra for "kontroll"

 

Du må få dem til å justere lysa og dette MÅ stå i papirene du leverer til biltilsynet...

 

Sist jeg gjorde det betalte jeg 600-700 kroner for alt

 

 

Må det stå at lysa er justert? tror ikke dem er så pirkete her.. uansett jeg trenger ei ny lykt pga. at innmaten er løs i den ene, venter på en som skal demontere en vento, så tar jeg justeringa etter det.

 

prisen jeg fikk var ferdig justert når det gjelder understellet, er en i lokallaget som driver ett bilverksted.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det stå at lysa er justert? tror ikke dem er så pirkete her.. uansett jeg trenger ei ny lykt pga. at innmaten er løs i den ene, venter på en som skal demontere en vento, så tar jeg justeringa etter det.

 

prisen jeg fikk var ferdig justert når det gjelder understellet, er en i lokallaget som driver ett bilverksted.

 

Måtte det da jeg skulle få godkjent mitt senkesett, det som må justeres er:

 

Alle 4hjul(ikke bare forstilling)

Lys

Lasteavhengig bremseventil..

 

I tillegg må du huske Tüv papirene;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte det da jeg skulle få godkjent mitt senkesett, det som må justeres er:

 

Lasteavhengig bremseventil..

 

Hvordan er det med oss med ABS? Har hørt at den stiller den ventilen "av seg selv"...? Hmm..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg desverre ikke Ole.. Tror du skal ta deg en prat med Vw om det..:)

 

Hm, okey.. Skal prøve å finne noe mer ut av det! Ellers takk! :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ike no si om du har abs eller ikke må justere fjæra på ventilen uansett forde når du senker bilen strammer fjæra seg

og da vil bilen bremse først bak og ikke foran slik den pleier og da kan du få deg en liten hyggeli opplevlse

 

Hm...okey! Bra du sier ifra! Hvor mye koster noe sånt da..å justere den?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår