Golf 3 GTD Special Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Bare sånn at det er sagt, rusten er nesten umulig å slipe bort og bli kvitt den, det beste er å bytte ut delen fysisk, seff ikke alltid like lett. Eneste du kan klare å stoppe det med er sandblåsing el lign, men har du først fått rust er det uhyre vanskelig å bli kvitt den igjen, og ja, det tar ca 1 år så kommer det stort sett igjen. Kjenner til det der, nåke forbanna dritt. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Bare sånn at det er sagt, rusten er nesten umulig å slipe bort og bli kvitt den, det beste er å bytte ut delen fysisk, seff ikke alltid like lett. Eneste du kan klare å stoppe det med er sandblåsing el lign, men har du først fått rust er det uhyre vanskelig å bli kvitt den igjen, og ja, det tar ca 1 år så kommer det stort sett igjen. Kjenner til det der, nåke forbanna dritt. får nok levere den bort til sandblåsing... ikke så lett å bytte ut akkurat de plassene det finnes. kanskje se om jeg finner meg en rustfri vr6 men får vente til jeg har betalt ned bilen. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Har pratet med lakkereren i dag, og fikk god nyheten, i morgen blir det lakkering på delene :) så nå begynner det å se lyst ut, må ha fronten klar til 11 juni. Neste uke leverer jeg bilen inn for å rubbe vekk noen riper rundtomkring, må bare se når jeg får tid til å montere delene, reiser nok vekk til helga. Justerbart senkesett blir nok bestilt i løpet av mnd viss skattepengene kommer nå. endelig skjer det noe igjen :D Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Har pratet med lakkereren i dag, og fikk god nyheten, i morgen blir det lakkering på delene :) så nå begynner det å se lyst ut, må ha fronten klar til 11 juni.Neste uke leverer jeg bilen inn for å rubbe vekk noen riper rundtomkring, må bare se når jeg får tid til å montere delene, reiser nok vekk til helga. Justerbart senkesett blir nok bestilt i løpet av mnd viss skattepengene kommer nå. endelig skjer det noe igjen :D Ser frem til updates... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Endelig kom dagen! fikk telefon fra lakkereren i 7 tida på kvelden om å pakke sammen golfen og komme meg bort til han så fort som mulig : eek : tror aldri bilen har vært så nedlessa: etter en kort kjøre tur var jeg fremme, Så etter en liten røyk og litt småpjatt begynte vi på pussinga, lakkereren tok seg av panseret, mens jeg begynte å pusse på grillen med 800 papir (tungt å pusse for hånd) Etter mye pussing så så var jeg ferdig, syns jeg var veldig flink jeg : flau : kanskje jeg skal bli lakkerer viss jeg mister jobben :) Litt flere bilder av nedpussede deler: Etter en tur på farge rommet for å blande fargen så var vi klar, jeg må si det var utrolig mye triksing for å blande fargen min, utrolig hvordan de får det til, fikk også vite at det er blå og gull flak i lakken, jaja så var det på tide med sprøytinga: På dette stadiet oppdaget jeg en veeeeldig kjip ting, en ørliten transport bulk i fremkant av panseret, som vi ikke oppdaga når vi gikk over panseret før pussing, jaja det får bare stå til.. Nydelig!! :D Så var det klarlakken sin tur: Fornøyd setter jeg nesa hjemover, litt svimmel etter alle løsemiddelene. Lakken så veldig bra ut, men man ser jo ikke alt skikkelig før det er tørt, men nå står det til tørk natta over så får jeg frese bort å hente det med toyåpetten i morgen. Klarlakken på grill lista så ut til å slå seg litt vrang, ble noen "flekker" her å der, så ut som støvkorn, men det kan være jeg som ikke har gjordt godt nok grunnarbeid, men viss det så helt jævlig ut så skulle han slipe denne og legge ny klarlakk på... Mest sannsylig satser jeg på montering tidlig neste uke, da jeg reiser vekk denne helga, håper alt går bra :D Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Dette så veldig bra ut... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Da var delene hentet, og jeg er veldig fornøyd med resulatet, ser ikke noe som helst lakkforskjell mellom delene og den gamle lakken, litt støvkorn her og der, men pyttsann, jeg overlever :) Så nå skal delene få hvile til over helga så setter jeg igang med montering sombrero Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Argh! Har støtt på problemer, prøve monterte jo den ene vento lykta for en stund tilbake.. gikk jo helt fint, men i dag så begynte jeg jo på venstre lykta, og hva er det jeg ser?? jo en annen kobling, den ene som ikke passer er en rund jævel, mens den andre er avlang og passer perfekt! tror det er H7 og H4! Derfor trenger jeg ett nytt sett lykter ASAP med hel innmat! (fant ut at lys justeringa i den ene lykta er knekt... gøy MÅ ha faktoren er stor her da jeg skal på treff neste helg! Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenth Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Spennende prosjekt dette gitt. Håper du legger ut flere bilder når fronten er på plass da. Blir utrolig bra med vento front. :) Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Da er deler av fronten montert, grill og lykter er på plass.. fant ut at jeg kunne bruke overgangen til mk4 look lyktene, men jeg trenger fremdeles 1stk høyre frontlykt pga. løs innmat. Panser monteres i morgen bare jeg får noen til å hjelpe meg å holde. Bilder kommer senere, må bare finne kameraet igjen... Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Her er bilder fra dagens montering... skulle ønske den var ferdig nå, ser litt trist ut der den står med golf panseret i første lås.. gikk ikke helt igjen.. Etter litt frem og tilbake med hovedlysa så ordnet det seg heldigvis, men lysene lyser heeeeelt feil... er en ørliten lakkforskjell men det går helt fint. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Se her ja, ble litt uvant å se Golf'n med den fronten, men når du får på Vento panseret (?), så blir det bænkers! :) Ble bra dette! Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Se her ja, ble litt uvant å se Golf'n med den fronten, men når du får på Vento panseret (?), så blir det bænkers! :) Ble bra dette! I morgen, trenger bare ett par ekstra hender... er ikke akkurat så lett å demontere å montere panseret helt alene. Har påbegynt avplukking av diverse klips å sånn på undersida av panseret. Ble jævlig uvant å se den sånn.. syns det var litt trist uten mk4 look'en men det ordner seg nok når den er ferdig montert. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Ser bra ut.. Håper du velger å gå for 9x16 istedet for 7,5x16.. Litt valsing må du vel klare.. Det gjør så utruli mye mere med kant på felgene.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Ser bra ut.... Kommer til å bli en tøff og clean front:) (du har vel hørt at bilen din treger senk før, men nevner det en gang til jeg:D) Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg