Spiffy Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 vurderer effekt anlegg til bilen min, men er usikker på om jeg skal velge 2.5 ell 3" anlegg, motoren er en 1.6l sugemotor...CA16D Er helt blank så lurer på som er best, 3" er jo maffigt men er d virkeli noe å vinne på d sia bilen ikke er trimma.... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 2,5" blir en smule stort! Kjør 2" eller så mister alt som ligner på bunndrag! På turbo motorer er det jo større jo bedre(Til en viss grad!) men sugemotor trenger motstand! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 2,5" på 1,6, er du sprø ell? Faen, det er jo tiltenkt store trimma motorer, ikke noe puslete 1,6. bare det at du vurderer 3" på bilen er jo.... doh doh Men men. Tror 2" er det beste, og heller et par effekt (defekt) potter hadde gjort seg. sombrero Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Free flow potter må man seff ha! Om du roter frem penger til rustfritt så har du en vinner! :) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 ville ikke brukt større enn 2" på 1.6 sugemotor.. :rolleyes: Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Men noe spesiell effekt kan du ikke regne med! Ikke uten grenrør! Men du sniffer nok litt på gassrespons og et par hester!(avhenger av original anlegg) Regner med du kjøper effektanlegg pga lyden og da er rustfritt som sagt tingen å satse på! Gromlyd! :titties: Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 HAHAHA! sa jo jeg var helt blank....=P men, ja, pga av lyden ja, har effektpotte og fri eksos nå så lyden er litt rar kan du si:D ikke er d rustfritt heller.. =\ men takk for svar.. Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 men sugemotor trenger motstand! Hvorfor? (Hint: Utfør et søk under mitt brukernavn etter liknende tråder, så skal du få se hvor landet egentlig ligger). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Vel jeg har selv opplevd at ved for stor størrelse på eksos så mister man bunndrag og sikkert hk(ikke målt liksom) Sugemotor med frieksos er ikke helt optimalt skulle jeg tro! Du får skrike hvis jeg driter meg ut her liksom... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mds Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 så hvor stort anbefaler dere på min 1.8l 115hk vectra? 2,5" eller noe sånt ? Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 så hvor stort anbefaler dere på min 1.8l 115hk vectra? 2,5" eller noe sånt ? Jeg hadde fortsatt satset på 2". Kanskje 2,1/4" Men jeg er ikke sikker i min sak! Sikkert noen som vet sikkert! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mds Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 yes, men har det også noe å si hvor stor stussen er ut bak? kan jo ha 2 under også helt til slutt bakpotte med 4" ut f.eks? Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Forskjell er det ja! Feks så syns jeg at 4" stuss er tøft mens andre kanskje liker 2"... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 På vanlig relativt små sugemotorer burde man holde seg mellom 2-2,5 i størrelse, og alt over dette er altfor stort. Det optimale for de fleste japanske 1.6 litere er vel 2,25 om jeg ikke tar feil da de fleste leverer dette fra fabrikk. Honda gjør iallefall dette på sine "småmotorer" og mener bl.a. også Toyota gjør dette (gjorde iallefall). Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 sugmotorer trenger mindre eksos diameter for å få fart på avgasser.....da et freeflow er best men det må være avpasset slik at avgassene kan få høyest mulig fart..... Nettopp! Der har har dere svaret. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg