Jonte Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Hvilket produkt skal jeg benytte til å behandle skinnet i bilen min? Noen tips? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Ta kontakt med Einar Søhol AS på Hønefoss. tlf 32103190. De selger skinn og lær og vet hva som skal brukes på forskjellige overlfatebehandlinger. Skinn er ikke bare skinn, for å si det sånn. Det er masse forskjellige overflatebehandlinger som eksisterer. Hovedsakelig er det to typer: De som "males utenpå" skinnet og de som jobbes inn i skinnet omtrent som en hudkrem. I skinninteriør på biler er førstnevnte mest brukt, siden sistnevnte vil endre farge (bli mørkere) ganske mye etterhvert. Men det er sikkert flere metoder for dette også, og de krever gjerne forskjellige behandlingsmetoder. Folkene hos Einar Søhol har masse kunnskap om dette og kan helt sikkert hjelpe deg. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Takk, skal ringe.. :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Jeg bruker turtle wax rense krem. Fåes kjøpt på biltema og sikkert på bensin stasjoner. Har brukt det både på svarte audi skinnseter og på lyse volvo 850 seter. Rense kremen er lyse brun på en flaske som ser ut som en gjennomsiktig polisch flaske. Husker ikke helt hva den heter. Men vær obs på at du må prøve den på ett lite område som ikke er synlig først for å se om det blir missfarging. Står bruksanvisning på flaska da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Jeg bruker turtle wax rense krem. Fåes kjøpt på biltema og sikkert på bensinstasjoner. Har brukt det både på svarte audi skinnseter og på lyse volvo 850 seter. Rense kremen er lyse brun på en flaske som ser ut som en gjennomsiktig polisch flaske. Husker ikke helt hva den heter. Men vær obs på at du må prøve den på ett lite område som ikke er synlig først for å se om det blir missfarging. Står bruksanvisning på flaska da. Blir det bra da? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Jeg syns ihvertfall det blir bra. Har ingen erfaring med andre midler så jeg har ikke noe å sammenligne med. Man mykner opp, renser og frescher opp skinnet ihvertfall. Antall ganger man skal bruke det i året kommer jo ann på hvor mye man bruker setene og hvor møkkete de er. Jeg har jo lyse skinn seter på t5'en min så der ser man det jo ganske godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Blir det bra da? Møbelsentre vet vel kanskje slikt? Skader vel ikke så svinge innom å spørre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmegleren Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Emerald fra Turtle Wax er fin synes jeg. Tror den heter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrs Aero Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Det fins en pakke med no dill-dall hos i möbelbutikken. Koster rundt 200,- om jeg ikke husker feil. Rense-shampoo og balsam, svamp og klut fölger med. Brukte den på min Saab 9-5 med brun/beige innredning. Han som eide bilen för meg hadde ikke vasket skinnet på de 3 årene han hadde eid den. Trodde ALDRI jeg skulle få den ordentlig rent, men ble overrasket! Innredningen så ut som ny etter mye skrubbing og mye bannskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg