Vomaz Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 tenkte å modifisere panhardstaget så jeg får justerbart :rolleyes: tenkte egentlig å bare bruke et org stag og kappe det i to og en "vanli" STOR bolt med mutter å sveise de sammen.... hvordan tror dere det blir?? slik at det blir nesten seende ut som et "toppstag" på en traktor;) eller må jeg gjøre det annerledes? tenkte også å lage "stag" fra støtdempertårnet til torpedoveggen + div andre stag.. er det noen som har noen mål jeg kan gå utifra?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 tenkte å modifisere panhardstaget så jeg får justerbart :rolleyes: tenkte egentlig å bare bruke et org stag og kappe det i to og en "vanli" STOR bolt med mutter å sveise de sammen.... hvordan tror dere det blir?? slik at det blir nesten seende ut som et "toppstag" på en traktor;) eller må jeg gjøre det annerledes? tenkte også å lage "stag" fra støtdempertårnet til torpedoveggen + div andre stag.. er det noen som har noen mål jeg kan gå utifra?? Har tenkt på det samme selv ang. panhardstaget, og jeg tror det må gå å gjøre det slik som du sier. En annen ting jeg kom til å tenke på er om man egentlig har noe nytte av et justerbart stag. Poenget er jo å få bakakselen til å være i senter , etter man har senket bilen.Og det gjør man jo stort sett bare en gang, eller ? Man driver jo ikke å hever/senker bilen så ofte at denne justeringen har noe for seg ? Er det ikke da like greit å bare korte staget, slik at det passer og sveise det sammen igjen ? Bare en tanke ... :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Tror de selger stag fra OMP til 1000 lappen som går fra støtdempertårn til støtdempertårn. Montro om det var Pedersens racing eller Kollevold. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Har tenkt på det samme selv ang. panhardstaget, og jeg tror det må gå å gjøre det slik som du sier.En annen ting jeg kom til å tenke på er om man egentlig har noe nytte av et justerbart stag. Poenget er jo å få bakakselen til å være i senter , etter man har senket bilen.Og det gjør man jo stort sett bare en gang, eller ? Man driver jo ikke å hever/senker bilen så ofte at denne justeringen har noe for seg ? Er det ikke da like greit å bare korte staget, slik at det passer og sveise det sammen igjen ? Bare en tanke ... :) Erik ja, d er nå sant, det med at det er pga sentreringen;) men får se.. har kappet et stabsteg, men her ikke kommet lengre;) Og for min del er det bedre å få det justert pga alu-felgene/dekkene tar i skjærmen når bilen er fullt lastet:/ Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Kjøp staget mitt og bygg om: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=65553 ...og ha et originalt liggende i reserve. Dette er billigere enn hva jeg betalte for foringene (som er helt nye). Det ligger og fortsatt og slenger i garasjen, men jeg vil helst slippe å sende det i posten.... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Kjøp staget mitt og bygg om: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=65553 ...og ha et originalt liggende i reserve. Dette er billigere enn hva jeg betalte for foringene (som er helt nye). Det ligger og fortsatt og slenger i garasjen, men jeg vil helst slippe å sende det i posten.... har 4 panhardstad liggende;) så jeg tenkte jeg har begynt å teste meg på en av de;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 med 40mm senking trenger man bare å kappe akkurat 1 bredde av et vanlig vinkelsliper blad :P enkelt å greit =) ellers så kan jeg sikkert slenge opp en tegning på enkel måte å lage det på. ser jeg glemte å sette på at det må være links-muttere på ene siden.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 med 40mm senking trenger man bare å kappe akkurat 1 bredde av et vanlig vinkelsliper blad :P enkelt å greit =) ellers så kan jeg sikkert slenge opp en tegning på enkel måte å lage det på. ser jeg glemte å sette på at det må være links-muttere på ene siden.. jah, det var noe slik jeg har begynt å lage;) menne er setter noe som kan bli på pekt på hos biltilsynet?? menne tror ikke det blir jeg som kommer til å stå for sveisinga... :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 sveisinga blir simpel, bare husk å reingjøre veldig bra og ha veldig god jordings forbindelse, så blir det bra detta! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 sveisinga blir simpel, bare husk å reingjøre veldig bra og ha veldig god jordings forbindelse, så blir det bra detta! skal låne et mig app ifra jobben snart... så regner jeg med at det blir sveising av staget pluss div andre saker:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 med 40mm senking trenger man bare å kappe akkurat 1 bredde av et vanlig vinkelsliper blad :P enkelt å greit =) ellers så kan jeg sikkert slenge opp en tegning på enkel måte å lage det på. ser jeg glemte å sette på at det må være links-muttere på ene siden.. hvorfor har du sveiset mutter midt på stanga? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 hvorfor har du sveiset mutter midt på stanga? får da slipper man å løsne stager på den ene sia for å justere.. man får "finere" justering på den måten Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Må uansett løsnies på en av sidene får å justere... Hvis du bare skrur på mutteren så vil gjenge jernet gå like mye ut på ene siden som inn på andre siden, man vil ha et like langt stag. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Må uansett løsnies på en av sidene får å justere... Hvis du bare skrur på mutteren så vil gjenge jernet gå like mye ut på ene siden som inn på andre siden, man vil ha et like langt stag. nja.. man må sveise så koniske elno på ene siden å vanlie jenger på dn andre.. slik som et toppstag til en traktor med 3.punkt feste... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 nja.. man må sveise så koniske elno på ene siden å vanlie jenger på dn andre.. slik som et toppstag til en traktor med 3.punkt feste... Vært gromt å brukt deler fra et topstag da, da ser det ikke så hjemmelaget ut heller.. Er man skikkelig værsting så kjøper man et hydraulisk topstag og modder det.. Ikke at det er noen vits.. men men. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.