Ascona_C Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Skal bytte i fra 1,6 forgasser til 1,8 innsprøyting.Er det noen som vet ka som må byttes om det eventuelt må byttes noe?? Vet noen om plasser det går an å få papirer på ombyggingen?? Siter Golf Gt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Er ikke ekspert på fwd Opel, men vet at hvis 1.6 motoren din har den store blokka (Ca samme utvendige mål som 1.8i hvis du har den liggende), slipper du bytte girkasse, og det meste er bolt-on... Jobben du har foran deg er elektrisk og bensinanlegg til innspruten. Plukker du dette av en delebil, eller har du kun løs motor? Stikk en tur på hoggeren og titt på en bil med injection, og sammenlign/evt se hva du trenger/mangler. Papirer får du på GM Norge: Ring 63 89 52 00 og spør etter Anders Sariberget. Forklar han i detalj hva du har planer om, og ha gjerne årsmodell/ch.nr tilfelle han spør etter det (hvis det var noen endringer i årsmodeller osv) Hvorfor 1,8? Hvis du har den, eller får den billig er det jo helt ok, men jeg vet at 2L 8v er like enkelt å godkjenne. En jeg kjenner har dette i sin... Krever jo litt mer bremser og slik, men det gjør muligens 1,8i'n og..? Alt står i papirene du får. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona_C Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Heisann :)Takker så masse for tipsa.Grunnen til at de blir 1,8i er at eg fekk en bil av ein nabo som det står 1,8i i og 1,6 bilen kjøpte eg av en kompis for 600 så eg har fått meg rimeli billige biler:)Vet og om chip til 1,8 en så eg kunne få eller betale noen få kroner for.Ser ut som det bare er å hive i 1,8.Blokka er ca like stor.Det er 1,6 bilen eg skal bruke for den er sedan + det er latterli lite rust på den.Bilene komer i prosjekt forumet når eg kommer i gang :) Siter Golf Gt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Heisann :)Takker så masse for tipsa.Grunnen til at de blir 1,8i er at eg fekk en bil av ein nabo som det står 1,8i i og 1,6 bilen kjøpte eg av en kompis for 600 så eg har fått meg rimeli billige biler:)Vet og om chip til 1,8 en så eg kunne få eller betale noen få kroner for.Ser ut som det bare er å hive i 1,8.Blokka er ca like stor.Det er 1,6 bilen eg skal bruke for den er sedan + det er latterli lite rust på den.Bilene komer i prosjekt forumet når eg kommer i gang :) Mener det er forskjell på bremsene på disse bilene men det er jo ikke noe problem vis du har dele bil.. Bytt komplett forstilling,motor og gir.. så trenger du jo lednings nette og bensintanken.. :) Bakstillingen er den samme helt opp til 2l. er kun vis du skal ha 16v du må gjøre noe der.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gufle Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Jeg har bygd om 2 stk ascona c fra 1.3 til 1.8i i min ungdom, og ventilerte bremseskiver foran var da nødvendig. Slike lange forstillings-armer (slike som er festa foran motoren) er også nødvendig for å få det godkjent. Siter http://www.calibra.no - Calibra forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg