Gå til innhold

Purkfaen, pirat taxi....

Ranger emnet


fred_stian

Anbefalte innlegg

Nei det er faktisk ikke lov og plukke opp haikere... Og er du så dum og kjøre pirat taxi så fortjener du den straffen du kan få. Det inkluderer faktisk beslag av bil, suverent! Vi har noe som heter taxi, bruk det! Har du ikke råd? La være og gå ut eller begynn og gå!

 

Det er da faen meg ikke pirat taxi om jeg plukker opp ei ukjent dame. Er a fin, så visst faen vil jeg ha a med i bilen min, og kjører a gjerne hjemover. En annen ting jeg lurer på. Om jeg kjører med noen jeg kjenner og han jeg kjenner er med en annen jeg ikke kjenner, så lurer han på om jeg kan kjøre han jeg ikke kjenner hjem. Er det pirat taxi da?? Selvom jeg ikke får betaling, siden jeg ikke kjenner han??

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som maaaaaaaaaaaaange andre traader har forklart; du har ikke lov til aa ta betalt for aa kjoere noen, men hvis de gir deg en GAVE etter at du har kjoert dem, saa er det noe annet.

 

 

I virkeligheten vil det si:

 

kommer det en person og spoer deg om du vil kjoere dem dit for 100,- saa er du pirattaxi. hvis de GIR deg 100,- uten aa spoerre hva du skal ta for turen, saa er det en gave. dette vet sivilfolka som er ute og proever aa ferske pirattaxier ogsaa.

 

PS: folka paa forumet her er verdens mestere i ord deling.

 

Altså.. Det er lov å te betalt for å kjøre folk.. :)

Det er faktisk sånn at du kan ta betalt for å gjøre en venn en tjeneste.. om det er å klippe plenen, vaske bilen, male huset, eller kjøre vedkommende hjem fra byen er klinkende likegyldig..

Så du må bare spille på at det er en venn du har med deg :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi bare håpe at den drita fulle dama klarer å gjette riktig navn når politiet spør hva vennen heter og sammenligner det med førerkortet hans.

 

Klart det kan skjære seg.. :)

Men før det går så langt så kan du prøve å si til politimannen.. Du kan bare følge etter liksom.. vi skal hjem til meg.. ;)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke penger som er problemet for de fleste... men mangel på... guess what? taxi!

 

Hvertfall her i Tromsø... hvis man stiller seg i kø i 2-tiden, får man taxi etter ca. 1 time... stiller du deg i kø i 3-tiden går det gjerne 2-3 timer før du får taxi. Da er det jo fint at det kommer en eller annen "sivil" taxi å plukker deg opp. Betaler da gjerne mer enn det taxien koster mot å komme meg hjem 2 timer tidligere.

Bestill taxi på forhånd, eller ordne deg en kamerat eller noe som kan være sjåfør da. Pirat taxi er ulovlig, og fryktelig tåpelig. Er det virkelig verdt og satse på og få bilen beslaglagt for noen hundrelapper på en kveld? Er det så veldig stas med de kronene så ta kjentmannsprøve og få en ekstrajobb som drosjesjåfør da vel!

Du verden så mange det har vært som har spurt meg om og kjøre hit og dit. "jeg skal bare over brua der borte" eller noe i den retning, skal du ikke lenger så er det bare og gå er som regel svaret da. Bruk hodet folkens, det skader ikke og være litt fornuftige en gang i blandt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du vet like godt som alle andre at alt i livet her er ikke planlagt. Det du ber alle oss "ungdom" å gjøre,

er like usannsynlig som det du gjør: anta at vi alle kjører pirattaxi.

 

Jeg synes synd på deg om du er så fornuftig og planlegger alt du gjør før du tenker på å gå ut. Jeg sier verken

det er riktig eller galt å sitte på eller kjøre pirattaxi, det er ikke en diskusjon jeg gidder å gå inn på.

 

Big news for you: Life ain´t a bag of potatochips :knob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn en litt irriterende hendelse som hendte meg inatt som også har med politiet å gjøre. Jeg hadde hadde vært i ski en tur og var på vei hjem til nesodden. Stoppet på halvveien på Nesset for å skrive en sms. Ser da at politiet kommer på rett strekka bak meg og siden kjører inn der hvor jeg står. De kommer ut og spør om førerkort og vognkort + at de ber meg om å blåse i alkometeret. Det som IRRITERER meg her er at hvorfor i F... skal man ikke kunne være 20 år stå rolig på natterstid utenmens at polti skal begynne å mistenklig gjøre deg og ber deg ta alkotester osv, blir så provosert av dette!!! Og dette er ikke første gangen heller, har politiet virkelig så lite å gjøre at de kan stoppe gud og en hver man om natta for å sjekke om han/hun kanskje promillekjører eller om en har husket førerkort osv!?

 

 

Hvis jeg står mistenkelig parkert med en bil natt til søndag synes jeg det er helt greit at de kommer bort å ber meg om å blåse. Det at de spør deg, betyr at de spør andre. Dette igjen sørger for at sjansen for at du skal møte en promillekjører head-on den dagen minsker betraktelig.

 

Jeg har kjørt ganske mange mil på natt til søndag, sett veldig mye tvilsom kjøring, men jeg har aldri sett noen har måttet blåse eller måttet blåse sjøl. Kan ikke si jeg er imponert over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi bare håpe at den drita fulle dama klarer å gjette riktig navn når politiet spør hva vennen heter og sammenligner det med førerkortet hans.

 

 

Det første man gjør er jo å utveksle navn, og man tar som regel ikke på dritfulle folk heller. Det er mine erfaringer etter 2 ganger som pirattaxi.

 

Som regel henter jeg bare venners venner, og ber aldri om betaling.

Får som regel en hundrelapp eller to for det, og jeg kan ikke se en

eneste betenklighet med det.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første man gjør er jo å utveksle navn, og man tar som regel ikke på dritfulle folk heller. Det er mine erfaringer etter 2 ganger som pirattaxi.

 

Som regel henter jeg bare venners venner, og ber aldri om betaling.

Får som regel en hundrelapp eller to for det, og jeg kan ikke se en

eneste betenklighet med det.

 

 

Å kjøre venners venner går greit så lenge man har møtt folkene før. Hvis snuten tror du kjører pirat så vil de skille deg fra passasjerene og spørre dem om deg, og spørre deg om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg står mistenkelig parkert med en bil natt til søndag synes jeg det er helt greit at de kommer bort å ber meg om å blåse. Det at de spør deg, betyr at de spør andre. Dette igjen sørger for at sjansen for at du skal møte en promillekjører head-on den dagen minsker betraktelig.

 

Jeg har kjørt ganske mange mil på natt til søndag, sett veldig mye tvilsom kjøring, men jeg har aldri sett noen har måttet blåse eller måttet blåse sjøl. Kan ikke si jeg er imponert over det.

Jojo kan jo skjønne det, men alikevel må man kunne stå rolig på natters til natt til søndag uten å bli mistenklig gjort av den grunn.

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... Jeg vakke ute etter å starte den diskusjonen dah! doh

Men poenget mitt var om purken egentlig kan ta deg?! Altså, hvis jeg sier at det er ei venninde av søstra mi eller noe i den duren så kan da vel ikke purken nekte for det?!

 

 

 

-NEI! Dette er ikke ei venninde av mora di for du MÅ kjenne alle som mor di kjenner og vite akkurat hva de heter.

 

 

 

Blir vel kanskje litt for dumt?!Men men.. Jeg driter i det, bare lurte på hva purken egentlig kan ta deg for på en måte...

 

 

Og btw dette er da det nærmeste jeg noen gang har vært å kjøre pirat så veit dere det! notin

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ALDRI vært ulovlig å plukke haikere. Og mest sannsynlig vil det aldri bli rheller. SLutt å forveksle norske med amerikanske lover!

 

Og om en dag en fyr VIRKELIG trenger hjelp som å komme seg til en stasjon å fylle bens eller noe. så vil du helle rvære rasshøl å bare kjøre forbi? Slikt irriterer meg! HAr en del ganger selv hatt lange jævla veier å gå og ikke minst trengt hjelp! Og faen te tåpelige mennesker å bare kjøreforbi!

 

Greit om jeg så helt mongo ut men når du ser helt normal og rederlig ut og han som kommer SER at du trenger hjelp så synes jeg det er teit å ikke gidde å stoppe!

 

Å plukke opp noen og ta betalt for bensina synes jeg faen ikke det er no galt med!

I helga kjørte jeg inn over 1500kr på å kjøre venner frem og tilbake til steder.... og hva så?. Om jeg blir oppringt av en kamerat og han trenger å kjøres så skal han faen ta meg får lov til å betale UTEN at poltiet har en dritt med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte inn en litt irriterende hendelse som hendte meg inatt som også har med politiet å gjøre. Jeg hadde hadde vært i ski en tur og var på vei hjem til nesodden. Stoppet på halvveien på Nesset for å skrive en sms. Ser da at politiet kommer på rett strekka bak meg og siden kjører inn der hvor jeg står. De kommer ut og spør om førerkort og vognkort + at de ber meg om å blåse i alkometeret. Det som IRRITERER meg her er at hvorfor i F... skal man ikke kunne være 20 år stå rolig på natterstid utenmens at polti skal begynne å mistenklig gjøre deg og ber deg ta alkotester osv, blir så provosert av dette!!! Og dette er ikke første gangen heller, har politiet virkelig så lite å gjøre at de kan stoppe gud og en hver man om natta for å sjekke om han/hun kanskje promillekjører eller om en har husket førerkort osv!?

 

Yehei! Snuten er virkelig tette, ass... Drive og sjekke om folk kjører med promille???

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår