Oshim Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Går det fint å klemme 8v gti topp på vanlig blokk? eller går kanaler osv andre veier? Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Går det fint å klemme 8v gti topp på vanlig blokk?eller går kanaler osv andre veier? Klem i vei :) plug and play...... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Ahh:) ..mente jeg leste det ikke gikk her engang.. velvel.. ikkeno forskjell på stempler, veiv osv? Da blir det nok skruing på Søndag ...kveld Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Ahh:) ..mente jeg leste det ikke gikk her engang.. velvel.. ikkeno forskjell på stempler, veiv osv? Da blir det nok skruing på Søndag ...kveld kan jo skjekke opp i familiealbumet hvis jeg får motorkoden din og motorkoden til den motoren toppen kom på pluss årstall... Men ser ingen grunn til at det ikke skulle gå... har ikke gjort det da må nevnes :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 begge deler er ifra 85.. men.. samma det.. slenger det på uansett:) Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 begge deler er ifra 85.. men.. samma det.. slenger det på uansett:) joda, men husk på ny topp-pakning pluss at både topp og blokk helst skal plan-slipes... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 har topp-pakning liggende. Takk for alle svar :) :cool: Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Kan man bare kjøre med dette, eller må det godkjennes for å bli "lovlig"? Altså.. Er det noe vits å godkjenne dette? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 for min del er hele bilen allerede gti.. mangler bare motorn.. jeg vil nok ikke si ifra med første om operasjonen til staten.. blir nok gasser sålenge på den også.. mangler endel til motorn.. som bens. pumpe og luftmengemåler osv ..bare håper på bittelitte mer effekt Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Kan man bare kjøre med dette, eller må det godkjennes for å bli "lovlig"? Altså.. Er det noe vits å godkjenne dette? Nei, ingen vits i å godkjenne det..... hjelper maks 10 hk, og det er så godt som umulig å se.. vil etter all sannsynlighet ikke bli merket ved en teknisk kontroll av bilen etter ulykke engang hvis du mot all formodning skulle havne i en ulykke med dødsfall involvert... gti topp og audi/golf 3 2liters lav-blokk (6A, 9A, ACE) er måten å gjøre det på :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Nei, ingen vits i å godkjenne det..... hjelper maks 10 hk, og det er så godt som umulig å se.. vil etter all sannsynlighet ikke bli merket ved en teknisk kontroll av bilen etter ulykke engang hvis du mot all formodning skulle havne i en ulykke med dødsfall involvert... gti topp og audi/golf 3 2liters lav-blokk (6A, 9A, ACE) er måten å gjøre det på :) Hehe.. Har tenkt på 2L-blokk fra Audi, ja. Snakka mye med rakriste om det. Han har gjort det på flere biler. Menmen.. Har nok ikke ferdighetene til å bytte motor, så jeg må nesten legge det fra meg. :\ Vil det ikke bli mer effektøkning av å bytte hele toppen istedenfor å bare bytte kam? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Etter det jeg har hørt kan du ikke sette en GTI topp på en vanlig bunn. Du får da komposjon som gjør at du kan kjøre på diesel ... ( alt for høy ) Men men - ser jo ut til at andre her mener det motsatte ... så du får sjekke mer ut ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 så slik eg skjønner det så kan man montere ein 8v gti blokk på ein vanlig 1600/1800 gasserblokk?? og det vil funke? har ikkje så stor peiling på gti. er det mulig å bruke forgasser på da?? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 så slik eg skjønner det så kan man montere ein 8v gti blokk på ein vanlig 1600/1800 gasserblokk?? og det vil funke? har ikkje så stor peiling på gti.er det mulig å bruke forgasser på da?? Neida, må inrømme at jeg ikke er sikker på det med gti toppen... men vet jo at gti toppen har større kanaler og en høyere kam.. vet at manifolden til forgasser passer på og alle vann/ oljekanaler... Er som sagt kun lokalisjonen av forbrenningskammerene jeg ikke er sikker på, men vanlige 1600/1800 har jo kammer i stempelet, så skjønner ikke hvorfor kompen blir så høy da ? eventuellt, så må man da bytte til gti topp og stempler, for rådene, og veiva og alt det er den samme.. Uansett, så finner jeg ofte komplette gti motorer her i forskjellige annonser til rund 2000, og det er jo bare å hive hele motoren i, men skru på en vanlig forgasser manifold... 3 timers arbeid.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Heh.. Da kommer jeg kjørendes ned til Kristiansand, kjøper en motor og får deg til å hjelpe meg. :P Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.