Gå til innhold

Mercedes-Benz 230E 1987 modell

Ranger emnet


FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe lyst, men nå må jeg.

 

Etter et kjapt overslag over hvor mye det faktisk koster og ha bil (forsikring/årsavgift/bompenger o.l.) ser jeg meg nødt til å faktisk selge bilen min.

 

Bilen er en Mercedes-Benz 230E fra 1987. Den er bruktimportert fra Tyskland i 1996 til Sør-trøndelag. Bilen er brukt av 3 eldre herrer før meg og har 337.000 kilometer på telleren. Understellsrust er det ingenting av da bilen er tectylert, men et par små bobler i lakken er det. Lett å pusse vekk og fikse.

 

Interiøret er pent. Det er et slitasjehull på sidestøtten på førersetet. Ellers er det strøkent. Begge forsetene er stoppet opp hos en bilsalmaker så de er gode og fine å sitte i. Det er midtarmlene bak og foran. Det følger med midtkonsollboks i zebrano-tre og originalt sportsratt i skinn. Det er dessverre ikke montert da mutteren som fester rattet er rundet. Denne må borres opp igjen, men ny original mutter følger med. Girspaken er i original zebrano tre. Interiøret er mørkegrønt. Sjelden og ganske pen farge.

 

Eksteriørt er den helt grei. Standard lykter rund baut. Orange blinklys, men hvite følger med. Ellers så er fargen røksølv metallic uten lakkerte støtfangere. Et par små rustbobler i lakken, men ingen gjennomrusting. En lakkrubbing vil få den til å bli fin som ny.

 

Splitter nye Bridgestone Noranza piggdekk i dimensjonen 195/65-15 på originale 15-hulls lettmetallsfelger. Kjørt ca. 2500 km og kostet 5000,- ferdig lagt om på felg. Greie sommerdekk uten felg og et sett utslitte vinterdekk på stålfelg med kapsler. Legger om sommerdekkene på lettmetallfelgene eller stålfelgene på forespørsel.

 

Av utstyr er det:

Sentrallås

Midtarmlene foran

CD-spiller

4 høyttalere

Tilhengerfeste med forsterkninger i bagasjerom

Sportsratt i skinn (ikke montert. Koster 2000,-)

Midtkonsollboks i zebrano-tre (koster 1500,-)

Girspak i zebrano-tre (denne kostet 550,- for en måned siden på BOS)

Elektrisk heve/skyveluke

Elektrisk justerbare speil m/oppvarming

Original temperaturmåler (Koster 4500,- på BOS for å få montert)

 

Motoren er god og sterk. Den tikker ikke og bruker lite olje. Brukte litt før jeg byttet, men nå er det meget lite. Bytter snart igjen da det snart er 5000 km siden sist. Da byttes det også til MANN bensin og oljefilter og BILTEMA 5w-40 helsyntetisk olje. Motoren starter uansett vær og oppfører seg slik den skal.

 

Et par ting er ikke helt 100% med bilen.

Dørene inn til kupeén knirker litt. Må smøre opp dørstopperene.

Katalysatoren lager av og til en raslelyd ved 2000 omdr. Kan bare kappe den vekk og sveise inn et rør. Bilen er fra før 1990 så det er lov.

Motoren lekker bittelitt kjølevæske. Men kjøler riktig. Bare å etterfylle litt iblandt. Mistenker termostaten for å være feil type (Tyskland spesifikasjoner) samt at vannpumpa lekker. ca. 1000,- i deler og få nytt.

 

Ellers så er følgende byttet i det siste.

Byttet varmeapparat mekanisme pluss kupevifte

Nye dempere

Nye bremseskiver og klosser foran

Ny "hjerne" i motor.

Nyoverhalt clutch

Nettopp utført firehjulskontroll.

 

Pluss masse annet. Det foreligger kvitteringer på alt arbeid.

 

Bilen er ikke senket, stylet eller raukjørt. Det har vært 3 eldre herrer før meg. Jeg har kjørt den ca. 5000km uten problemer annet enn kondens i tanken etter at den sto stille i en uke.

 

Selges uten betalt årsavgift (2815,-) og uten registreringsavgift (1367,-)

Det følger med Autopass abonnement i Kristiansand frem til utgangen av Mai 2005.

 

Bilder kommer snart.

 

GI BUD!

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår