oter11 Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 lurte på hvor mange hk det er i en 230a tic motor? og hvor mange hk den klarer før man må skifte vitale deler. det sitter en strømberg gasser på den,bilen virker så dau i starten,så jeg tenkte jeg skal skifte ut gasseren. hva anbefaler dere å gjøre,sette på innsprut?eller sette på en annen gasser?og hva slags gasser? når jeg tråkker på litt,så er det som om det er kondens.bilen bare små napper hele tiden.men ellers så går den bra. men jævli irriterendes. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 lurte på hvor mange hk det er i en 230a tic motor?og hvor mange hk den klarer før man må skifte vitale deler. det sitter en strømberg gasser på den,bilen virker så dau i starten,så jeg tenkte jeg skal skifte ut gasseren. hva anbefaler dere å gjøre,sette på innsprut?eller sette på en annen gasser?og hva slags gasser? når jeg tråkker på litt,så er det som om det er kondens.bilen bare små napper hele tiden.men ellers så går den bra. men jævli irriterendes. De fleste ville her sagt at du må bytte til trykkforgasser, men jeg har hørt at man kan bygge om den forgasseren du har, til å fungere med turbokit. Han ene jeg driver Volvo Power Team med (http://www.volvo-power.net), kjøpte en 240 med r-sport dempere, r-sport turbokit, etc. Han sa at han selv estimerte den hadde ~140hk. Kan være jeg husker litt feil nå, men jeg mener han hadde 3" hele veien, samt effektfilter. Du kan selvsagt skru opp trykk, men jeg vet ikke om b230a tåler mer trykk, pga. bla.a. kompresjon. Jeg tror det er billigere å kjøpe en b230et, enn å drive å bytte deler inni b230a'en. En b230et kan du få for 6-10.000kr. Det optimale, er jo å bytte til en FT motor, hvorav 95'-> er best. En ft ligger vel på 10-15 i snitt. Kan være billigere eller dyrere, iflg. årsmodell, km-stand, o.l. ps. snakker om *komplette* motorer. vær obs: det er litt el. jobb! Minst el.jobb med b230et, ville jeg tro. (kan være jeg tar feil her, jeg har aldri gjort det selv!) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 det sitter effektfilter på den,kjører nå på 0.8-0.9 bar. har en kammerat som jobber i et høggeri,så han kan skaffe meg innsprut. det blir vel rimelig dyrt å bygge om forgasseren jeg har vel? hvor mye må man betale for en trykkforgasser? det er plagsomt når man har turbo bil,og den ikke kommer med engang. det sitter gule justerbare koni på den,den skal bli lav til sommeren :D Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 hvis du kjører 0,8-0,9 bar med orginal gasser osv er det vel derfor bilen "hakker." Den får ikke nok bensin i forhold til luftmengden inn i motoren. skru ned trykket til 0,5-0,6 du.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.