Gå til innhold

Turbo på Galant GTI


El_diablo

Anbefalte innlegg

Mitsubishi har vært litt kjipe med hestekreftene i motorene da.... men er vel og derfor dem har pleid å være holdbare...

 

Det er sant, men ca 150 hk i GTI`n var respektabel ytelse på den tiden. Det er jo friskt i dag også egentlig. Vanlig på den tiden var fra 90 - 115 hk på 2 liter slagvolum.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker i forhold til andre merker da.

 

Ford og opel hadde jo 115hk, mens mitsubishi hadde 109hk på tilsvarende maskiner.

 

Ok, sant d. Men, en skal ikke alltid se på ytelse. En kompis av meg har en Opel Vectra 2,0i. Den har 115 hk pluss effektanlegg og chip, 136 hk nå i følge eieren. en kveld vi var ute å kjørte med bilen hans, så kom det en Galant GLSi bak han. Så ut som en 91 modell. På et flatstrekk blåste galanten forbi han. Kompisenen min ble så forbanna at han giret ned og skulle kjøre forbi han igjen, men han klarte ikke å holde følge med galanten en gang.

Mitsubishi har ikke tatt så mye ut av motorene sine, men det er velbygde og forholdsvis spreke hk i forhold til effekten. Det sier også seg selv at det er mindre ytelse i en 8V enn i en 16V motor, som de fleste nye motorer er i dag. Det er uansett ikke så stor forskjell på 109 og 115 hk. Er jo bare 6 hk mindre i Galanten da.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå kommer jeg sikkert til å få mye kritikk og mange som ikke tror meg..

 

Men på lørdag var jeg og en kompis ute å kjørte med Galanten min ( GTI-16v 4x4/4WS ) Så dukka det opp en jeg kjenner med en nyinnkjøpt 2'er Golf G60 Syncro ( org. sådan 160hk ) og jeg hadde ikke noe problem med å holde følge med den på strekka, fikk ikke prøvd noe svinger men...

 

Så jeg konkluderer med at GTI'n ikke går så værst, synes nå jeg ! =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiano power:

 

Sjekka opp litt med kammer og slikt... mye som man må/bør bytte ut i tillegg, men kammene var billigere enn originalt.... 3350 pr kam, og 1650 pr reimhjul. nette sum av 10.000 kr.... MEN, så kommer ventil løftere, (forhåpentligvis ikkje vipparmer), og diverse annet stasj.... blier for 16-17 tusen...

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiano power:

 

Sjekka opp litt med kammer og slikt... mye som man må/bør bytte ut i tillegg, men kammene var billigere enn originalt.... 3350 pr kam, og 1650 pr reimhjul. nette sum av 10.000 kr.... MEN, så kommer ventil løftere, (forhåpentligvis ikkje vipparmer), og diverse annet stasj.... blier for 16-17 tusen...

 

Ja, det koster... Derfor er det litt greit å ta litt og litt. Hvor er det du har sjekket priser? Jeg har ikke tittet på slike ting enda. Er bare i "tankefasen"... Det første jeg ser for meg er egentlig å skifte remhjulene. Er litt skeptisk til bytte kam egentlig. Er redd for at bilen skal bli for "luggete" i kø kjøring. Blir ofte slik etter kam bytte. Får se etter hvert.

Også eventuelt fikse litt på toppen, hvis det er litt å hente på det. Også oppgradere bremser og eventuelt chippe om bilen.

Det er noe slikt jeg ser for meg, men tar det litt og litt. Får se hva som skjer. Skal kanskje starte på skole igjen til høsten og da trenger jeg kanskje de pengene jeg kan få, så jeg gjør ikke noe særlig nå før jeg vet hva tiden bringer. Så det blir ikke gjort så mye mer før eventuelt høsten og vinteren som kommer.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med Trstuning.no... Virker som dem er dem eneste som har greia på trim på japsebiler ! Ihvertfall mitsubishi'n.. På autopower sa di at de at kammene måtte slipes om, litt strange når eg nettopp hadde fått veta at Trs kunne skaffa helt nye,og mest sansynlig fra HKS.

 

Hvis man må bytte siliconstrammer (strammer på registerreima) og vipparm'er, så bler det nesten 27 tusen... bare så det er sagt...

 

 

Prata med Trstuning, og Motorforum Stavanger for deler.

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med Trstuning.no... Virker som dem er dem eneste som har greia på trim på japsebiler ! Ihvertfall mitsubishi'n.. På autopower sa di at de at kammene måtte slipes om, litt strange når eg nettopp hadde fått veta at Trs kunne skaffa helt nye,og mest sansynlig fra HKS.

 

Hvis man må bytte siliconstrammer (strammer på registerreima) og vipparm'er, så bler det nesten 27 tusen... bare så det er sagt...

 

 

Prata med Trstuning, og Motorforum Stavanger for deler.

 

 

Har noen som driver med Japsebiler i Bergen også. Har f.esk Toyparts. Han kunne være behjelpelig å bygge bilen min om til VR4 også, så kan jo eventuelt høre med de.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har noen som driver med Japsebiler i Bergen også. Har f.esk Toyparts. Han kunne være behjelpelig å bygge bilen min om til VR4 også, så kan jo eventuelt høre med de.

 

Mmm, Toyparts har vist roen har jeg hørt, får veldig lyst og putte vr4 motor i colten min, har blitt gjort uten store problemer, men og få det godkjent vet jeg ikke :( Noen som forresten vet om noen som kan lage trim-kam (8v) og justerbart kam aksling hjul til meg? tviler på att det finnes slikt på lager til min bil. angry

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår