Gå til innhold

Turbo på Galant GTI


El_diablo

Anbefalte innlegg

Hva må til for å konvertere en Galant GTI? Altså, ikke et inlegg om hvordan en turbokonverterer generelt men hva som må til for å gjøre det på en GTI. Gti`n har jo samme motor som VR4, så det skal vel egentlig være en "enkel" jobb.

Noen som har gjennomfør dette eller har sjekket opp hva som må til. Ting som må forsterkes, byttes eller hva som må til for å få det godkjent osv. Eventuelt pris på deler og arbeid.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vil anbefale deg og sjekke http://www.galantvr4.org forumet, der har jeg lest at det er et par stykker som har gjort det...

 

Men det blir nok fort like dyrt som å kjøpe en VR-4 motor =P

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si en ting med ein gang, hvis du lurer på noe med ombygging til vr-4, så ta ein telefon til dem på http://www.trstuning.no .... Dem driver med import av vr-4 frontcui's, samt visst nok har bygget om en del til vr-4.. (vett kje om noen eg da, heh.. )..

 

Vil tro at vr-4 motoren bare er å klakka nedi, akkurat som Gti motoren. ette så eg og har forstått, så er dem like.

 

Det som er kjipt med dette, er hvis du har tenkt på godkjenningspapirer. Det får du nemlig ikkje hos Mitsubishi Importøren. Har masa litt på Mr.Wold etterhvert...

 

Lykke til !

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si en ting med ein gang, hvis du lurer på noe med ombygging til vr-4, så ta ein telefon til dem på http://www.trstuning.no .... Dem driver med import av vr-4 frontcui's, samt visst nok har bygget om en del til vr-4.. (vett kje om noen eg da, heh.. )..

 

Vil tro at vr-4 motoren bare er å klakka nedi, akkurat som Gti motoren. ette så eg og har forstått, så er dem like.

 

Det som er kjipt med dette, er hvis du har tenkt på godkjenningspapirer. Det får du nemlig ikkje hos Mitsubishi Importøren. Har masa litt på Mr.Wold etterhvert...

 

Lykke til !

 

Nå har jeg sendt en mail, så nå venter jeg på svar... :) Så får vi se hva som skjer. Blir uansett litt fram i tid hvis det skjer. I første omgang så er det bare for å sjekke muligheten. GTI`n er jo ganske morro fra før også da, selv om det hadde vært artig med mer pulver.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail!

Det enklesete er å bygge inn en VR4 turbomotor på 240hk.

Vi leverer slike komplette frontcuts fra rundt 30000,-

Vi har gjort jobben før, men om kunden godkjente bilen etterpå vet jeg ikke.

Du kan bruke din orginale manuelle girkasse, men den er svak og du må ha

oppgradert clutch.

Frontcut tas hjem på bestilling.

Depositum 10000,-

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Sa 32000 til meg da, og 3-4 tusen for bakaksling, trodde de.. og vel 15tusen i depositum, men han hadde kje papirerene der når eg snakka me de.. Hvis eg ska ha inn, satse eg på å få tak på bakaksling og. Minusen med å bygge om til Vr-4, er som sagt godkjenninga, det å få fatt på papirer. Alternativet er å reise til tyskland og få testet bilen, og utstedt papirer hos tüv, eller andre steder dem bedriver slik testing.

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Sa 32000 til meg da, og 3-4 tusen for bakaksling, trodde de.. og vel 15tusen i depositum, men han hadde kje papirerene der når eg snakka me de.. Hvis eg ska ha inn, satse eg på å få tak på bakaksling og. Minusen med å bygge om til Vr-4, er som sagt godkjenninga, det å få fatt på papirer. Alternativet er å reise til tyskland og få testet bilen, og utstedt papirer hos tüv, eller andre steder dem bedriver slik testing.

 

bakaksling, hva tenker du på? Min er jo fwd...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min og e Fwd... men bygga om te 4wd..... karosseriet vil eg tro e heilt likt, det tror dem inne på motorforum (sjefen for deleageret, hvis eg ikkje huske feil) og....

 

Hvor mye koster det å bygge om til 4x4 da? Hva er det som må byttes? Hvem er det som gjør noe slikt? Eneste jeg mangler sammen med demperene mine for å få den perfekte flerbruksbilen som kommer fram over alt...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det å bygge om til 4x4 da? Hva er det som må byttes? Hvem er det som gjør noe slikt? Eneste jeg mangler sammen med demperene mine for å få den perfekte flerbruksbilen som kommer fram over alt...

 

 

Du, det vett eg ikkje. Men skal man ha papirer på det, og ikkje få problemer med de fra biltilsynet, så bler det vel minst 10.000 på test.. Har ikkje fått satt meg inn i hva som må byttes, dessverre.

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter som jeg har forstått hos motorforum, så er karosseriene egentli stort sett like !

 

Det som stopper, er at man IKKE får utstedt papirer på ombygging fra fwd til 4x4, og da må man nok ned til tyskland, for å i det hele tatt få papirer...

 

vr-4 maskinen skal gli rett nedi, ikke det som er problemet.... som jeg så på delehbilen til jafo, så er det også forstillinga forskjellig på disse to utgavene, ikke at det er noe problem. Hvis man ikke vil ut me, sånn som jeg har kommet fram til, minst 70 tusen, inkl. testen i tyskland, og det i det heletatt fullføre, så bør man bare droppe tanken på slik ombygging. Er ikke helt sikker på hvordan det er å få papirer til en bil som allerede er 4x4, det må dere bare ta kontakt med Mitsubishi Importøren i norge og spør om... Spør etter Wold.... har sikkert komt med telefon nummer tidligere, og kan skrive det igjen på forespørsel, gidder ikke å finne det nå...

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har forstått hos motorforum, så er karosseriene egentli stort sett like !

 

Det som stopper, er at man IKKE får utstedt papirer på ombygging fra fwd til 4x4, og da må man nok ned til tyskland, for å i det hele tatt få papirer...

 

vr-4 maskinen skal gli rett nedi, ikke det som er problemet.... som jeg så på delehbilen til jafo, så er det også forstillinga forskjellig på disse to utgavene, ikke at det er noe problem. Hvis man ikke vil ut me, sånn som jeg har kommet fram til, minst 70 tusen, inkl. testen i tyskland, og det i det heletatt fullføre, så bør man bare droppe tanken på slik ombygging. Er ikke helt sikker på hvordan det er å få papirer til en bil som allerede er 4x4, det må dere bare ta kontakt med Mitsubishi Importøren i norge og spør om... Spør etter Wold.... har sikkert komt med telefon nummer tidligere, og kan skrive det igjen på forespørsel, gidder ikke å finne det nå...

 

 

Jeg vat at det blir dyrt å få det godkjent, så jeg har ikke tenkt å gjennomføre noe slikt. Eneste blir å chippe, filter, bytte remhjul, fikse litt på toppen, kanskje kamaksler og slike ting... Det er faktisk ganske lett å ta litt ut av en slik motor med å gjøre slik ting.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår