Gå til innhold

Min Golf II

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men.. Har hørt at de første GTI-ene ikke hadde skivebremser bak. Da hadde de vel sikkert ikke ventilerte skiver foran heller. Eller?

 

Jeg har en 84 mod gti og på den er det skiver rundt om.

Min ble tatt inn i fra sverige i 87, men om det var forskjell i fra dem og de som ble solgt nye her i landet vet jeg ikke noe om.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 84 mod gti og på den er det skiver rundt om.

Min ble tatt inn i fra sverige i 87, men om det var forskjell i fra dem og de som ble solgt nye her i landet vet jeg ikke noe om.

 

Har du 8v eller 16v, da? Jeg tenkte på 8v om jeg skal bygge om.

 

Men..

 

Hvordan er det å sette inn en toliters Audi? Det jeg har fått høre av rakriste er at det er tilnærmet umulig å se forskjell, om du ikke ser godt etter på blokka.

Hvordan er dette på EU-kontroll? Bryr de seg om slikt?

Hva med ledningsnett?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 8v eller 16v, da? Jeg tenkte på 8v om jeg skal bygge om.

 

Men..

 

Hvordan er det å sette inn en toliters Audi? Det jeg har fått høre av rakriste er at det er tilnærmet umulig å se forskjell, om du ikke ser godt etter på blokka.

Hvordan er dette på EU-kontroll? Bryr de seg om slikt?

Hva med ledningsnett?

 

Mest sannsynlig er det ingen sjans for at de oppdager det på EU-kontroll...eneste fysiske forskjell på de to blokkene er at det er støpt inn sylindervolum på dem, så det står 1,8 respektive 2,0 fremme på blokka. Skal lete etter det for å se det.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det ingen sjans for at de oppdager det på EU-kontroll...eneste fysiske forskjell på de to blokkene er at det er støpt inn sylindervolum på dem, så det står 1,8 respektive 2,0 fremme på blokka. Skal lete etter det for å se det.

 

Står ikke fremme, står bak rett innenfor drivakslene, så det finner de aldri med mindre du viser den hos biltilsynet til kontroll og får en plagsom kontrollør da :) Er vel ingen som er dumme nok til å vise bilen hos biltilsynet, betyr bare problemer uansett det :) Kast på 2 liter du... vil aldri bli merket :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært jævlig fett, men at jeg ikke kan mekke og at jeg ikke har utstyret jeg trenger gjør meg "litt" handicappa. :p

 

Om jeg skulle kjørt noe sted for å få bytta motoren, så måtte jeg isåfall kjøpt motoren på det stedet. Får jo ikke frakta motoren med bilen.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært jævlig fett, men at jeg ikke kan mekke og at jeg ikke har utstyret jeg trenger gjør meg "litt" handicappa. :p

 

Om jeg skulle kjørt noe sted for å få bytta motoren, så måtte jeg isåfall kjøpt motoren på det stedet. Får jo ikke frakta motoren med bilen.

 

Men stol på meg da mann... bare vent til det bli varmere, så kjøper du deg en motor og begynner å skru så finner du garantert ut av alt... er sånn man lærer. hadde ikke peiling jeg heller før jeg begyte på mitt første motorbytte, men kom i land.. :) Hvis du lurer på noe underveis, så poster du her, eller så kan du jo bare ringe :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stol på meg da mann... bare vent til det bli varmere, så kjøper du deg en motor og begynner å skru så finner du garantert ut av alt... er sånn man lærer. hadde ikke peiling jeg heller før jeg begyte på mitt første motorbytte, men kom i land.. :) Hvis du lurer på noe underveis, så poster du her, eller så kan du jo bare ringe :)

 

Hehe, er så sant så sant. Første gang jeg byttet motor i en bil var mest for å bevise for pappa at jeg kunne klare det, for han sa jeg ikke kunne klare det alene...så når han var borte ei helg klinte jeg til og byttet...var en deilig følelse når man hadde klart det helt alene!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kunne sikkert kommet nedom å hjulpet til med motorbyttet, men nå er nok ikke mine mekaniske ferdigheter stort bedre enn dine :|

 

Men husk: sulten og tørst - senke først!

 

Senking kommer om ikke så altfor lenge. :)

 

Satt forresten mange timer i natt på IRC og snakket med folk om forskjellige motoralternativer.

Kom fram til at en 2L GTI-blokk fra en Golf 3 GTI med en Golf 2 GTI-topp vil være bra, og visstnok enklere enn å bruke en blokk fra Audi, da denne opprinnelig står på langs.

 

Hva med forgasser? Skal ikke bygge om til innsprut, det orker jeg iallefall ikke å tenke på.

Kan jeg bruke Pierburgen? Hørt at bensinforbruket blir veldig høyt med doble Webere osv.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jajajaja... På tide med en liten oppdatering, da.

 

Har nå fått montert xenon-pærer i hovedlyktene, i tillegg til klare blinklys med parklys. Parklysene lyser litt i guleste laget i forhold til xenonen, men.. Det får så være. Får kjøpe meg noen hvite dioder en gang.

 

xenon-m0rk.jpg

 

Senkesett står fortsatt på ønskelista, og det kommer forhåpentligvis snart. Russetiden som kommer nå bremser meg dessverre opp litt. :P

 

CrystalEdge baklykter er forhåpentligvis på vei det også. :)

 

plass-wide.jpg

skiltbak.jpg

siden.jpg

 

Var et par minutter for sent ute til å få med meg det fine lyset under solnedgangen på Grefsen. Får prøve en gang senere! :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil ! men få på senk og litt sånn lastikk...leppe f.eks :)

hvorfor selge felga? råe de der da

 

Hører mange sier det, så jeg regner med at jeg beholder dem.

 

Har lyst på sideskjørt og en leppe bak også, men lakking og sånt er dyrt. Slipper jeg innkalling til militæret nå blir det mye jobbing fremover, og en del forandringer (forhåpentligvis).

 

Glemte å nevne at jeg byttet toppdekselpakning i går. Håper motoren slutter å svette nå! :)

Dessuten byttet jeg olje i dag også. Valvoline helsyntetisk ettellerannet. Ventiltikkingen forsvant ca. 5 sekunder etter at motoren startet, og motoren gir en mye mer behagelig lyd nå enn tidligere, da jeg kjørte med delsyntetisk.

Herlig!

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår