KaldBlod Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Hmm.. Da ble det plutselig litt mer aktuelt. Skal prøve å få gjort det en dag, da. Hvordan er det å bytte ventilfjærene? Vanskelig? Tikker litt på kald motor... Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun_1_ckn@hotmail.com Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 er ikke det bare å justere ventilklaring a? bruke bladsøker og bytte shims osv... Siter VW Golf 1.6 84mod. VW Golf 1.8 89mod. VW 1300s 72mod. GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd) Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd) Piaggio Zip 70ccm 03mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Men.. Har hørt at de første GTI-ene ikke hadde skivebremser bak. Da hadde de vel sikkert ikke ventilerte skiver foran heller. Eller? Jeg har en 84 mod gti og på den er det skiver rundt om. Min ble tatt inn i fra sverige i 87, men om det var forskjell i fra dem og de som ble solgt nye her i landet vet jeg ikke noe om. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Jeg har en 84 mod gti og på den er det skiver rundt om.Min ble tatt inn i fra sverige i 87, men om det var forskjell i fra dem og de som ble solgt nye her i landet vet jeg ikke noe om. Har du 8v eller 16v, da? Jeg tenkte på 8v om jeg skal bygge om. Men.. Hvordan er det å sette inn en toliters Audi? Det jeg har fått høre av rakriste er at det er tilnærmet umulig å se forskjell, om du ikke ser godt etter på blokka. Hvordan er dette på EU-kontroll? Bryr de seg om slikt? Hva med ledningsnett? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Har du 8v eller 16v, da? Jeg tenkte på 8v om jeg skal bygge om. Men.. Hvordan er det å sette inn en toliters Audi? Det jeg har fått høre av rakriste er at det er tilnærmet umulig å se forskjell, om du ikke ser godt etter på blokka. Hvordan er dette på EU-kontroll? Bryr de seg om slikt? Hva med ledningsnett? Mest sannsynlig er det ingen sjans for at de oppdager det på EU-kontroll...eneste fysiske forskjell på de to blokkene er at det er støpt inn sylindervolum på dem, så det står 1,8 respektive 2,0 fremme på blokka. Skal lete etter det for å se det. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Mest sannsynlig er det ingen sjans for at de oppdager det på EU-kontroll...eneste fysiske forskjell på de to blokkene er at det er støpt inn sylindervolum på dem, så det står 1,8 respektive 2,0 fremme på blokka. Skal lete etter det for å se det. Står ikke fremme, står bak rett innenfor drivakslene, så det finner de aldri med mindre du viser den hos biltilsynet til kontroll og får en plagsom kontrollør da :) Er vel ingen som er dumme nok til å vise bilen hos biltilsynet, betyr bare problemer uansett det :) Kast på 2 liter du... vil aldri bli merket :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Hadde vært jævlig fett, men at jeg ikke kan mekke og at jeg ikke har utstyret jeg trenger gjør meg "litt" handicappa. :p Om jeg skulle kjørt noe sted for å få bytta motoren, så måtte jeg isåfall kjøpt motoren på det stedet. Får jo ikke frakta motoren med bilen. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Hadde vært jævlig fett, men at jeg ikke kan mekke og at jeg ikke har utstyret jeg trenger gjør meg "litt" handicappa. :p Om jeg skulle kjørt noe sted for å få bytta motoren, så måtte jeg isåfall kjøpt motoren på det stedet. Får jo ikke frakta motoren med bilen. Men stol på meg da mann... bare vent til det bli varmere, så kjøper du deg en motor og begynner å skru så finner du garantert ut av alt... er sånn man lærer. hadde ikke peiling jeg heller før jeg begyte på mitt første motorbytte, men kom i land.. :) Hvis du lurer på noe underveis, så poster du her, eller så kan du jo bare ringe :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Hehe, jeg kunne sikkert kommet nedom å hjulpet til med motorbyttet, men nå er nok ikke mine mekaniske ferdigheter stort bedre enn dine :| Men husk: sulten og tørst - senke først! Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Men stol på meg da mann... bare vent til det bli varmere, så kjøper du deg en motor og begynner å skru så finner du garantert ut av alt... er sånn man lærer. hadde ikke peiling jeg heller før jeg begyte på mitt første motorbytte, men kom i land.. :) Hvis du lurer på noe underveis, så poster du her, eller så kan du jo bare ringe :) Hehe, er så sant så sant. Første gang jeg byttet motor i en bil var mest for å bevise for pappa at jeg kunne klare det, for han sa jeg ikke kunne klare det alene...så når han var borte ei helg klinte jeg til og byttet...var en deilig følelse når man hadde klart det helt alene! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Hehe, jeg kunne sikkert kommet nedom å hjulpet til med motorbyttet, men nå er nok ikke mine mekaniske ferdigheter stort bedre enn dine :| Men husk: sulten og tørst - senke først! Senking kommer om ikke så altfor lenge. :) Satt forresten mange timer i natt på IRC og snakket med folk om forskjellige motoralternativer. Kom fram til at en 2L GTI-blokk fra en Golf 3 GTI med en Golf 2 GTI-topp vil være bra, og visstnok enklere enn å bruke en blokk fra Audi, da denne opprinnelig står på langs. Hva med forgasser? Skal ikke bygge om til innsprut, det orker jeg iallefall ikke å tenke på. Kan jeg bruke Pierburgen? Hørt at bensinforbruket blir veldig høyt med doble Webere osv. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Jajajaja... På tide med en liten oppdatering, da. Har nå fått montert xenon-pærer i hovedlyktene, i tillegg til klare blinklys med parklys. Parklysene lyser litt i guleste laget i forhold til xenonen, men.. Det får så være. Får kjøpe meg noen hvite dioder en gang. Senkesett står fortsatt på ønskelista, og det kommer forhåpentligvis snart. Russetiden som kommer nå bremser meg dessverre opp litt. :P CrystalEdge baklykter er forhåpentligvis på vei det også. :) Var et par minutter for sent ute til å få med meg det fine lyset under solnedgangen på Grefsen. Får prøve en gang senere! :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 pen bil ! men få på senk og litt sånn lastikk...leppe f.eks :) hvorfor selge felga? råe de der da Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipper Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 25 laken. Da med andre felger, som forøvrig er til salgs. lars-frr: Orker ikke kjøre mer på vinterdekk. Er jo aldri snø. :P Nå er H4-2 Bi-Xenon bestilt. Håper på at det kommer innen 2 uker. Snart bestilles også lyktene. :) Hvor bestilte du Xenon lysene fra? Siter VW Golf 2 86 mod. 16" OZ Racing GTI Stoler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 pen bil ! men få på senk og litt sånn lastikk...leppe f.eks :)hvorfor selge felga? råe de der da Hører mange sier det, så jeg regner med at jeg beholder dem. Har lyst på sideskjørt og en leppe bak også, men lakking og sånt er dyrt. Slipper jeg innkalling til militæret nå blir det mye jobbing fremover, og en del forandringer (forhåpentligvis). Glemte å nevne at jeg byttet toppdekselpakning i går. Håper motoren slutter å svette nå! :) Dessuten byttet jeg olje i dag også. Valvoline helsyntetisk ettellerannet. Ventiltikkingen forsvant ca. 5 sekunder etter at motoren startet, og motoren gir en mye mer behagelig lyd nå enn tidligere, da jeg kjørte med delsyntetisk. Herlig! Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.