Gå til innhold

Trenger guide anngående høyglanspolering

Ranger emnet


saab_alex

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette i praksis, som vil dele bort en detaljert beskrivelse på f.eks hva slaks papir jeg skal bruke. hvilket nummer og når jeg skal bytte. .ALT vil jeg ha greie på!

 

Skal prøve å polere et innsug hvis det er relevant. Kan jeg få noe ut av glassblåsing? har glassblåsekabinett i garasjen.

 

Har prøvd å søke men fikk ikke noe ut av det.

 

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kortversjon...

 

om du skal polere i bilen, så dekk til ALT du ikke vil ha aluminiums-støv i.. som dynamo etc..

 

start med grovt papir 80 papir er greit å starte med.. dette pusser du med helt til det er helt jevnt og fint, og ingen groper i aluminium'en... pussing med 80 papirert tar ca 70-80 prosent av totaltiden...

når du har fått det helt glatt og fint og "blankt" med dette, gå videre med 150 papir... det blir litt blankere... videre på 240, 400, 600 papir.. det bygnner nå å bli veldig fint.. 800 0g 1000 papir (du kan gjerne hoppe over noen av disse.. men ikke for mange) så går du videre på 1200 1500 og 2000 papir men her bør du våtslipe.. altså en kopp med vann og vann på der du sliper så holder du det vått hele tiden... det er nå tilnærmet speil om du har gjort skikkelig jobb... kan eventuellt gå over med autosol og en fille til slutt.. eller om du vil så får du aluminium polish som gir enda bedre overflate enn autosol gir (autosol er ganske "grov" slipemiddel i forhold til mye annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte billig sandpapir på en sånn billigbutikk opp til 1000 papiret... avhengig av hvor mye du skal polere så avgjør jo det hvor mye papir du bruker... personlig brukte jeg vel en 5-6 ark med 80 papir for å polere innsuget mitt (rev opp i små biter selvfølgelig) 2-3 ark med 120 papir og resten brukte ett av... muligens jeg brukte 2 av 1500 og 2000 papiret...

 

legger ved et bilde så du kan se hvor mye jeg polerte på min...

 

nok engang vil jeg påpeke viktigheten av å dekke til.. for det blir MYE støv når du holder på... og det "limer" seg fast overalt.. så du får en fin vaskejobb til slutt med å få alt vekk igjen..

 

de108e7f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte billig sandpapir på en sånn billigbutikk opp til 1000 papiret... avhengig av hvor mye du skal polere så avgjør jo det hvor mye papir du bruker... personlig brukte jeg vel en 5-6 ark med 80 papir for å polere innsuget mitt (rev opp i små biter selvfølgelig) 2-3 ark med 120 papir og resten brukte ett av... muligens jeg brukte 2 av 1500 og 2000 papiret...

 

legger ved et bilde så du kan se hvor mye jeg polerte på min...

 

nok engang vil jeg påpeke viktigheten av å dekke til.. for det blir MYE støv når du holder på... og det "limer" seg fast overalt.. så du får en fin vaskejobb til slutt med å få alt vekk igjen..

 

de108e7f.jpg

 

 

takk for mye hjelp:)

 

har tatt ut motoren nå og demontert toppen, så det skal gå bra.

 

takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår