Marius Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Slik kan det gå om du blåser en oring mellom husa..! Bilen drikker godt med vann og går plutselig tom, så koker ting og tang så ødelegger du veggen til spora o ringa går i... Da endet det slik; Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Tror det er mye fordommer på dette området. Otto gikk dårlig i år 1905, wankel gikk dårlig i 1965. Ting skjer og utviklingen på wankel har gått dobbelt så fort som Otto. Mazda har en evne til å holde på de som først velger deres merke...lager mange entusiastbiler. En gang Mazda alltid mazda!! Eksempler er jo bl.a Rx serien som alltid har ligget et hakk foran alt annet. Disse bilene har slått massevis av rekorder -både ved salg, motorsport og nyvinninger. Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Hei, marius.. Du må ikke vise han dette..:eek: Vi var jo så nære å frelse nok en tapt sjel...:D Kommentar til motor-raset til Håkon: - Tipper motoren var brukt til fremdrift på en av de kjeeempestore show-off båtene som ligger ved kai på Marbella. Etter flere år med saltvann, er det jo klart at korrosjon kan forekomme... Bilbao-shake er jo ganske godt oxo... nesten som sjokolade..ehh:rolleyes: Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Originally posted by mazdafun Hei, marius.. Du må ikke vise han dette..:eek: Vi var jo så nære å frelse nok en tapt sjel...:D Kommentar til motor-raset til Håkon: - Tipper motoren var brukt til fremdrift på en av de kjeeempestore show-off båtene som ligger ved kai på Marbella. Etter flere år med saltvann, er det jo klart at korrosjon kan forekomme... Bilbao-shake er jo ganske godt oxo... nesten som sjokolade..ehh:rolleyes: hehehe! Men det var et resultat av dårlig vedlike hold, gutta som har hatt bilen før har ikke behandla den som en wankel motor...! Vært slurvete med servicer osv, da går det med de som med åttå motor... til dundass Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Originally posted by mazdafun Renesis og turbo ? Ok, jeg er enig at det hadde gitt mer dreiemoment, men å si at en wankel trenger en turbo for å få komp, er jo litt fjernt?? Hvordan skulle den fått startet hvis kjomp. hadde vært ett problem?? Det er jo ikkeno trykk fra turboen på 250 rpm? Har jo en periperal-port 13 B som trøkker ut 300 Hk med bare forgassere. Som på alle motorer, det går bedre med turbo, men man må ikke ha det... mvh:) Halla Tenkte mer idealistisk og prinsipielt, ikke for å få ut mest gamps. Kompresjonen på en wankel kan du ikke velge fritt slik som på en stempelsak, og er det ikke kompresjonen som gjør en taximotor så effektiv, 20:1 og sånn? På en sugemotor velger du høyere komp enn på en turbomotor, det er jo til slutt trykket i sylinderen du ønsker å maksimere. Hvor høy kompresjon får du på en wankel? 9:1? Passer ikke det bra til en turbo? Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Originally posted by mazdafun Hei, marius.. Du må ikke vise han dette..:eek: Vi var jo så nære å frelse nok en tapt sjel...:D Ikke for å ødelegge gleden ved noe slikt, men det skjedde nok for lenge siden, da jeg var liten dutt og fikk forklart av gammern hvordan en wankelmotor funket, etter å ha sett ordet på et av bilkortene mine, det var en slags ami konseptbil fra 60-tallet, "Sylindre: 3 x Wankel" sto det. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 ikke for å ødelegge gleden for dere som har otto....ennå.. in ya face! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 pris: 20000,- pris: 20000,- deilig at delene ikke er så dyre da... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Originally posted by cax Halla Tenkte mer idealistisk og prinsipielt, ikke for å få ut mest gamps. Kompresjonen på en wankel kan du ikke velge fritt slik som på en stempelsak, og er det ikke kompresjonen som gjør en taximotor så effektiv, 20:1 og sånn? På en sugemotor velger du høyere komp enn på en turbomotor, det er jo til slutt trykket i sylinderen du ønsker å maksimere. Hvor høy kompresjon får du på en wankel? 9:1? Passer ikke det bra til en turbo? Du kan endre kompen jo. Er folk som lager og selger høy-kompresjons roterer feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 boXer er inne på noe der:D :D :D Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Originally posted by boXer Du kan endre kompen jo. Er folk som lager og selger høy-kompresjons roterer feks. Hvordan funker en høykomprotor? Hva slags kompresjon får du da? Vil det bare si å kutte ut forsenkningene i sidene og senke volumet? Hvis andre rotorer bare er et eksempel på endring av kompresjonen, hvilke andre måter kan du gjøre dette på? Mye spørsmål nå. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Januar 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2003 Hvor mye ligger en 20B på prismessig, hvis den i det hele tatt er å oppdrive på bruktmarkedet? Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Får 20B komplett for ca 40000 tenker jeg Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarotary Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Tja hvor skal en starte Komp angående wankel Na motor uten turbo fra 1967-1986 9,4 i comp _________-///////-------- 1986-88 9,4 i comp 1989-92 9,7 i comp Mazda turbomotor 83-88 8,5 i comp 89-02 9,0 i comp Mazda racemotor 10,1 i comp fra 1978-91 Apexer stål ca 300000km karbon ca 100000km kjeramikk ca 900000km hurley race apex ca 50000km Alle pakninger i motoren nye orginale fra mazda ca 18000nok Da er alt nytt og det er bare og smile......... Angående komp er den statiske kompresjonen høyere en i en vanelig stempelmotor så over 10 i comp er ikke noen hensikt. Ingen som kjører med vanelig stempelmotor og 15.1 i komp vel Team Rotary Motorsport Siter 1970 mazda 1300 coupe med maria elena 1974 mazda 1300 airbrush 1976 wv typ2 bus med porchemotor 1983 mazda rx-7 imsa 1984 cevy g20 van Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.