Gå til innhold

Tips om et bra Mazda verksted.

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Jeg må få fikset litt småplukk på bilen som jeg ikke får gjort selv grunnet tid og plass.

 

Noen som har noen tips om et bra verksted som

har peiling på Mazda og da kanskje spes 323 GT-R ?

Må være i Oslo.

 

Jeg har ringt litt rundt og det virker som om flere ikke vet hvilken bil det er...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har du forsøkt Iglebæk på Ensjø?

 

Det kommer ann på hva du skal ha fiksa, men er det noe spess GT-R, så sitter jeg rett over veien(- og det hender rett som det er at jeg er der å hjelper dem med andre biler). Men det er noen av gutta på verkstedet som har greie på GT-R. Også er det jo en Mazda, skrudd sammen som alle andre Mazdaer..

 

Vet som sagt ikke hva du skal ha gjort, men de fleste jobber på en GT-R krever ikke spesiell GT-R - kunnskap, men heller spesiell Mazda kunnskap og verktøy...

 

Skriv litt om hva du skal ha gjort, så kan jeg gi deg ett bedre svar:o

 

mvh

 

:cocain:

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla, Hjørdis...

 

Hva f... mener du med å legge ut nummeret mitt her....;)

 

Må jo pushe tjenester fra vårt datterselskap (-hvertfall nå mellom 8-16) .

 

Du kan jo ringe hvis du vil. Btw, hvis noen skal ha nummeret til Råtassen, så er det bare å ta kontakt. Jeg gir det ut til alle..

 

mvh

 

:cocain:

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene.

 

Greit og vite at man har en spesialist i nærheten!

 

Det ordnet seg med "verksted". En kompis har tilgang til en hall med bukk så jeg får prøve selv først.

 

Det er som sagt bare småplukk jeg skal gjøre, skifte div oljer, borre ut en skrue, skifte toppakning ++.

 

Men det jeg muligens kommer til å trenge hjelp til er girkassa.

Jeg har problemer med å få den fra 2. til 1. gir når bilen er i fart.

Dette merkes spesielt godt når den er kald.

I verkstedshåndboken står det at mulige feil er dårlig/feil olje,

slitt synchring, slitt skiftegaffel eller feiljustert wire fra girspaken.

 

Jeg klamrer meg til håpet om feil eller gammel olje :) .

 

Hvis ikke dette eller justering/bytting av wire hjelper må vel kassa ut, og det får proffene ta seg av.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nå kan jeg gi deg litt hjelp..:)

 

Skifte toppakning ??? Hvordan i "huleste" tok du den?? Nå-ja, det kan være det samme... Jeg har pakn. på lager hvis du ikke har kjøpt det enda. Ellers er det en straight jobb. Bare sjekk at ikke toppen din er sprekt. :eek:

(-hvordan klarte du å ta pakningen?? Det er nesten aldri noe prob med den. Original stålpakning)

 

Ang. Kassa. Det er dobbel synk ring på 1 og 2. Ofte er det null prob med disse. Jeg hadde skiftet olje først. Har gode erfaringer med Castrol SMX-S. Gjorde susen på min kasse, da jeg hadde samme problemer.

 

Når du skifter olje, pass på at du skifter på begge kassene forran, og at du ikke ser speilvendt under bilen. Det er ikke kødd (-og dette sier kanskje litt om vennekretsen:D ), men en kar ringte og hadde faktisk tatt feil tappeplugg (han tappa olja på motoren, men skulle tappa kassa). Gjett om han får høre om den fadesen ofte:roll: :roll: :roll:

 

Lykke til med mekkinga

 

sayonara

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAZDAFUN: Du kan kansje fortelle meg hvilken olje jeg skal bruke på miata kassa også. Har mest problem med å få den i 1ste når den er kald. Spiller liten rolle om bilen er i bevegelse så jeg anntar litt ny olje skal gjøre susen.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Nå kan jeg gi deg litt hjelp..:)

 

Skifte toppakning ??? Hvordan i "huleste" tok du den?? Nå-ja, det kan være det samme... Jeg har pakn. på lager hvis du ikke har kjøpt det enda. Ellers er det en straight jobb. Bare sjekk at ikke toppen din er sprekt. :eek:

(-hvordan klarte du å ta pakningen?? Det er nesten aldri noe prob med den. Original stålpakning)

 

Ang. Kassa. Det er dobbel synk ring på 1 og 2. Ofte er det null prob med disse. Jeg hadde skiftet olje først. Har gode erfaringer med Castrol SMX-S. Gjorde susen på min kasse, da jeg hadde samme problemer.

 

 

sayonara

 

Sorry, mente toppdekselpakning. Det lekker like ved fordeleren. Kan vel også være ein simring ved fordeleren. Får se...

 

Takk for tipsene. Jeg så at Castrol faktisk har oppført GTX/GTR i smøretabellene sine. Fantastisk..

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg hadde testa SMX-S på din kasse oxo. Det fungerte bra.

 

Skal du ha en "altfor dyr" olje, snakk med Norsk Industriolje. De fører Omega, og det er ikke annet en kald øl som er mer varmedempende enn den olja de har(-men øl skal man desverre ikke ha på en girkasse:( )

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by arildh

Jeg må få fikset litt småplukk på bilen som jeg ikke får gjort selv grunnet tid og plass.

 

Noen som har noen tips om et bra verksted som

har peiling på Mazda og da kanskje spes 323 GT-R ?

Må være i Oslo.

 

Jeg har ringt litt rundt og det virker som om flere ikke vet hvilken bil det er...

 

 

Mr.X skrur mye på kvelstid:D :D :D

 

Flink og skru:rolleyes:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

MAZDAFUN: Du kan kansje fortelle meg hvilken olje jeg skal bruke på miata kassa også. Har mest problem med å få den i 1ste når den er kald. Spiller liten rolle om bilen er i bevegelse så jeg anntar litt ny olje skal gjøre susen.

 

Hadde samme problemet med min `90 MX5, problemet ble tilnærmet ikke eksisterende ved bytte til ATF olje. Jupp, automatgirkasse olje ;)

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår