Mandel Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Tenkte og få skifta olja på " det grønne monsteret" , og da lurer jeg på følgende : hvor mye olje ska jeg kjøpe? litt kjett og sitte der med ku**en i hånda og ha for lite olje når man bare har en bil liksom.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team VR6 Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Tenkte og få skifta olja på " det grønne monsteret" , og da lurer jeg på følgende : hvor mye olje ska jeg kjøpe? litt kjett og sitte der med ku**en i hånda og ha for lite olje når man bare har en bil liksom.. Bare fyll på til det er fult du... nei da du skal vel ha noe sånt som 4.2 l mener jeg å huske, tror i alle fall det ikke er å langt unna. :rolleyes: Siter Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Andersen Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 mener det skal være rundt 3,8-4 liter ca... men står jo som regel i instruksjonsboka,er litt mindre hvis du ikke skal skifte oljefilter da men det gjør jeg hver gang jeg skifter olje,er ikke så dyrt for oljefilter liksom..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 oljefilteret skal skiftes jo..det er en selvfølge ved oljeskift :) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Du kjøper en 4 liters kanne olje. Jeg har 2E motoren (2liter 8v) der går det 3.6 liter olje på. Bytter alltid oljefilter samtidig som jeg bytter olje. Se i innstruksjonsboka på bilen din. Mengden står oppført der, men er du ekstremt lat kan du enkelt å greit bare fylle på 3 liter. Start motoren slik at filteret fylles. Stopp motoren og peil nivået. Fyll på olje og peil kontinuerlig til nivået ligger midt mellom min og max på pinnen. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 du bør vel strengt talt skifte alt mens du først er i gang birthday Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 ja det har alltid vært planen... Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 hadde nettopp oljeskift på min, gikk med 3.8l olje på 1.8leren. Fylte Shell Helix Ultra 5w-40 helsynt. viss du ikke har ventil tikking så er denne anbefalt fikk jeg vite av Møller her hos oss, selv om mange har klagd på denne olja. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 3.8L er riktig på 1.8 ved filterskift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Siden dere er først innom temaet her nå, så lurer jeg på. Hvilken type(merke) olje anbefaler dere til min GTi 2,0 8v? Jeg kjørte før med Castrol etelleranna, ikke sikker på hva det var, hadde nettopp kjøpt bilen så jeg tok en olje skift for sikkerhetskylt, så jeg kjører nå med Esso ultra 5w-40 fullsyntetisk. Etter jeg bytta begynte det å tikke som det ikke gjorde før. hva kan være årsaken? Jeg skal ta en ny olje skift nå snart, så ha anbefaler dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 tikkinga har nok kommet når du har fylt på en tynnere olje altså 5w min har tikket av og til med 10w, fylte dermed 5w og det ble akkurat det samme, men men, er overlevelig da det er snakk ok ett par tikkinger i mnd. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Tikking kan komme fra de hydrauliske ventilløfterne. ha på motorrens før du skifter olje, så kan det hende du blir kvitt tikinga. hell på 3liter olje, og sjekk peilie pinne for hver 0.5l du fyller etter det. kjøper du 4l, så holder det hvertfall. Mvh Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg