Gå til innhold

Kjørelysrele Astra

Ranger emnet


Stein Myhre

Anbefalte innlegg

Problem løst!

 

Var meg og min uvitenhet som var skyld i den sprengte lederbanen.

Det samme skjedde nå igjen når jeg skullt trykke kretskortet tilbake inn i plasthuset.

Plasthuset er festet med to metalltapper som går inn gjennom plastikken, slik at når jeg (med spenningen på seff :rolleyes: ) satte inn kortet, kom toppen av det ene releet borti disse metallgjennomføringene, slik at kortet ble svidd...

Har nå tatt plasthuset (det satt ikke så veldig fast når jeg vridde litt på det) ut av bilen og skal gjøre arbeidet skikkelig.

 

mANIAC : Skal ikke starte sjappe da?

Jeg lodder og du skaffer releene:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei, har nå i dag fikset kjørelyset på min Opel Astra 96-modell takket være denne tråden :-) :-)

 

Tusen takk til OpelVectraA&B og TurboKano for deling av informasjon i forumet. Og ikke minst for tydlige bilder fra OpelVectraA&B !! Her har dere spart meg for noen lapper.

 

Til slutt et råd til andre uheldige som også må gjennom dennne "øvelsen": På min 96-modell var det HELT UTELUKKET at jeg kunne demontert dette releet ved å stikke hånda opp fra pedalene. Til det er mine hender altfor store, mine armer for korte, det er vanskelig å finne releet, og reelets klips er skrudd fast med to bolter. Med andre ord: Du henter ut releet enklest ved å skru ut instrumentpanelet (Et tips i så fall: Du må da først demontere platkappa rundt rattstammen, den mellom rattet og dash-bordet. Det sitter to små skruer under hver sin plasthette, vendt mot rattet!! De er et he...te å få ut, siden stjernetrekkeren min ikke har 90-graders bøy ;-) men du løser det ved å lage et enkelt spesialverktøy: Bøy til tuppen av en flatbanket, tynn spiker (eller lignende) så får du feste i skruehodets spor og kan skru skruen ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår