Gå til innhold

Gokart

Ranger emnet


ArneBelinda

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har et lignende prosjekt stående,snart klart til test kjøring...

Det er en 2000model 250ccm dino ramme med skivebrems runt om som er modifisert /forsterka og forlenga 28cm med 2002 yamaha R1 motor med ca 160hk i... fine saker med insprut og hele suppa... sombrero

 

 

Ser bra ut dette ja!!! Hehe...

Du får holde oss oppdatert på hvordan dette prosjektet går!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lignende prosjekt stående,snart klart til test kjøring...

Det er en 2000model 250ccm dino ramme med skivebrems runt om som er modifisert /forsterka og forlenga 28cm med 2002 yamaha R1 motor med ca 160hk i... fine saker med insprut og hele suppa... sombrero

 

Her er et par bilder:

100_0100.jpg

 

101_0105.jpg

 

101_0104.jpg

 

 

 

Har du noen flere bilder av karten under bygging???

FETT prosjekt du har... thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R U D S K O G E N . . . ??? Må vel ikke dit får å kjøre.. bare pes å kø uansett der så sombrero

Bedre oppi ola dalen der jeg bor,kan kjøre en tur etter vegen uten å bli arestert der... he he-- litt fordeler må en ha (ta seg) når`n bor på landet..

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør dere med varmeutvikling???

 

potta er jo rett bak setet....

 

Den kjører de i fra..

 

Og du E30-Big.. Du er en syk jævel! hehe.. Kommer til å ga som et helvete ja!

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag begynte vi endelig med å forlenge ramma for å få plass til motoren. Har dreid rør som vi skal ha innvendig i skjøten mellom orginale rør og forlengelsen. Dette for at ikke skjøten skal knekke med engang, som jo kan være greit... hehe

Vi har en god kompis som er drit dyktig til å sveise o.l. som skal hjelpe oss med akkurat det. Kommer til å begynne sveising i morgen (søndag). Tar nok endel bilder da...

Utfordringen blir vel å lage motorfester, NOK motorfester!

Har også lyst til å "stive av" ramma med motor som "bærende konstruksjon". Med det mener jeg at vi lager avstivning som er festet til ramma OG de øverste motorfestene.

Lover at det skal komme litt mere bilder og info framover.

Begynner jo å bli VÅR i lufta om dagen... DIGG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå tro at det ikke blir noe mindre effekt iallefall!!!

 

jo dette kan stemme. for på de store sykklene så blir eksosanlegget testet noe enormt fra fabrikk, der fabrikken skreddersyr det eksosanlegget som passer for motoren. Effektanleggene som blir laget er ikke testet så mye, så motstanden osv er ikke alltid rett for din motor. grunnen til at effektanlegget bråker såpass mye er at det er laget av 1 lag stål/aluminium eller hva nå det må være, mens det orginale er laget av 2 lag stål, så de som ikke vet bedre tror at det er flere hk pga lyden.

jeg snakkte med noen på sigma motor (mc butikk i haugesund) og fra omtrent en 400 - 450 cc så er det så og si ingen hjelp i effektanlegg, og i værstefall kunne man miste hk. det var bare for showet sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DA er vi endelig kommet igang... Nå er ramma blitt ca 50cm lengre, skjøtene er forsterket med innvendige massive stålstenger. Disse er dreid for å passe perfekt. Denne ramma kneler ikke!!! (håper vi) Skal nå pusse ned alle sveisepunkter før vi fortsetter med motorfester o.l. Dette blir bra, men tar nok litt lengre tid enn beregnet. MEN det gjør vel de fleste prosjekter har jeg inntrykk av ;-) HEHE...

Tok noen bilder (med mobilen desverre, digitalkameraet overlevde ikke påskeferien)

 

 

Så lang er den nå... kapper av det vi ikke trenger. Tipper den blir ca 15-20 cm kortere enn den er nå

a493a8d6.jpg

 

Her er sveisespesialisten vår... MEGET dyktig til å sveise, kommer også med mange gode forslag.

Bilde028.jpg

Bilde027.jpg

Bilde025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir et knall prosjekt folkens! Har selv et lignende prosjekt, bare at dette blir en crosscart, så du kan kjøre litt i skæven og....jeg har en suzuki gsx-r 750 motor, dysa om med kn filter, 140hk. Ga 7000 for to slike motorer med simons effektanlegg og masse annet stash som turteller, masse plugger, allt elektrisk + en ekstra styreenhet. motorene er 97 og 96 modeller, de er helt identiske.

 

PS: Husk at du må sveise om bånnpanna på motoren din da. Den er lagd for motorsykkel som legger seg over i sving, en doning med 4 hjul legger seg ikke over og da vil olja skvalpe over i ene siden av bunnpanna og pumpa vil trekke luft og dermed stor sjanse for at motoren skjærer seg.

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår