Vomaz Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 nå er jeg lei høyt forbruk å lite effekt... :mad: så jeg har sett litt rundt på nettet (i sverige) etter ny motor evt hel delebil... har bare sett på biler med innsprut, men har også sett endel på turbo også;) så jeg lurer på hvilken motor/delebil dere anbefaler? motoren skal ikke ha mere enn 220 hk... (skal iallefall gå gjennom kontroll får å få det godkjent i vognkortet);) jeg har sett på både 240 og 740.. hva er å anbefale??? får jo endel "stæsj" med en 240 som delebil... kan dere komme med forslag?? økonomien strekker seg før øyeblikket til ca 20000... menne et lite spm, passer girkassen fra en 740 i 240'n (tenker seff på uten modding) for jeg vil ha m46 eller m47 kasse hvis jeg bytter motor):) er kassefestene slik at de passer?? vet at 240 kasser ikke passer i 740 pga forskjell på lengden på festene, men er det omvend også da? at 740 kasser ikke passer i 240... jeg kjører en 240 (81mod) m/b21a... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Kjøp deg en B230FT (740/940) motor. Den har originalt 165 hk. Kjøp en chip og få ca 200. Det er jo en bra motor og da sier det so seg selv at den vil bruke mindre enn f.eks en sliten B23ET motor. 740 kassene skal passe 240... Det er jo mange 240'en med M46 og M47 kasser. Kjøp deg en M47 kasse du (5 trinns) Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 kjøper du en m47 må du ikke regne med at den tåler 200+++ men kjøp en ft/fk motor, de e goe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 kjøp deg en nyere ft/fk motor og en m46 i god stand.da har du et meget bra oppsett til en fornuftig pris. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Ang motorer er det jo haugevis av de å få tak i i sverige. Prøv en B230E\ET\FT. Dette er de motorene som er best fra Volvo sin side ( orginale motorer). de Tåler også en del modifisering ;) Lykke til :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Kan være jeg tar feil her nå, men slik har jeg forstått det: Nye typen M46 (som er på 740), har aluminiums hus. Den vil visst ikke passe rett på 240, da må man visst bygge om med overføringen fra 240. ps. kan være jeg roter litt her nå Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Kan være jeg tar feil her nå, men slik har jeg forstått det: Nye typen M46 (som er på 740), har aluminiums hus. Den vil visst ikke passe rett på 240, da må man visst bygge om med overføringen fra 240. ps. kan være jeg roter litt her nå tja,men om man tar giroverføringene ifra en 240 skal det passe rett på.hadde en slik nyere boks i en 240 en gang,så orginalt ut allt der ivertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Som sagt over, en B230FT/FK motor helt klart. Og M46 kassa. Den skal holde til rett over 200hk. Bra oppsett til fornuftig pris. :) Men ikke kjøp M47 kassa, den holder ikke for noe særlig med effekt. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GjerstaN^ Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 åssen går det med mellomaksel da? må ikke den også byttes? f.eks fra 4 - 5 trinns kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 du må jo såklart ha den mellomakselen som har lengde tilpasset girkassen. men når du kjøper girkasse får du som regel med mellomaksling også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 jeg ble tilbudt en 740 (GLI) motor som har stått i en 90mod som har blitt kræsjet.. eller motoren er satt i en annen 740 nå som skal ha turbo inn i motorrommet... så jeg ble tilbudt motor å gir å alt jeg kom til å trenge for 3500,- (vet ikke helt om det er b230e eller f-motor, men vet at kassen er en m47....) :rolleyes: er det værdt det? eller skal jeg ta en kjøretur over grensen å kjøpe meg en "hel" bil elno:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 har blitt tilbudt en 740 motor, 90mod b230e med m47kasse (komplett med nett og hjærne osv) for 3500-4000... menne så lurer jeg på om det er mye modding å få den ned i 240'n...?? tenker da på flyttinga fordeleren!!!! og vil kassen passe uten modifikasjoner?? motoren har gått bare ca 150000km... er det noe annet jeg må modde før jeg "senker" motoren ned?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 B230E sklir nesten rett ned. bare ledningsnettet som må flyttes litt på. er orginalt 130 hk i B230E motoren. litt planing, fresing og en kam så har du 160 hk.. da kommer rompa fint ut :) men ikke hærj for mye med M47 kassa, har da en tendens til å bli vrien. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 B230E sklir nesten rett ned. bare ledningsnettet som må flyttes litt på. er orginalt 130 hk i B230E motoren. litt planing, fresing og en kam så har du 160 hk.. da kommer rompa fint ut :)men ikke hærj for mye med M47 kassa, har da en tendens til å bli vrien. Mvh Erik ehm, jeg så på motorn i hælga og fordeleren er jo festet på toppen... er det enkelt å få den flyttet "ned"? i første omgang skal nå motoren være i "org" stand.... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Hvorfor flytte den ned? trur ikke det er all verdens jobb. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.