Gå til innhold

Stephan`s lille stereo prosjekt. :) (Bilder 1024x768)

Ranger emnet


Stephan

Anbefalte innlegg

Da har jeg satt i gang med mitt andre anlegg... det første ble aldri ferdig, men nå skal det gjøres så skikkelig som mulig. De som har sett det andre anlegge mitt her på forumet vet vel sånn ca hvor standaren ligger. Lager en tråd om dette så kanskje muligens noen som ønsker det kan lære noe. (Selv om jeg har mye å lære selv) Kom veldig gjerne med komentarer om bare kom med storstemmen om noen mener jeg gjør noe galt. Får god hjelp av en god kompis som har gjort dette en del ganger. Jeg selv har ikke så allt for mye peiling på dette men det kommer vel seg etterhvert. Har iallefall begynt med legging av kabler og ledninger og støydemping. Her er noen bilder ifra start av:

 

 

4mm asfalt plater til dører og bagasjerom. Funker fint.

 

 

1-27.jpg

 

Kler hele ytterblekket på innsiden av døra med asfalt, Og innerblekket delvis med asfalt og den blåe guffa som heter så mye som Peak off, som er kjøpt på bilradiospesialisten.

 

6-27.jpg

 

Tre stk signalkabler, rear, front og sub.

 

IMG_0137.jpg

 

Inn gjennom torpedoveggen

 

e42bdbcb.jpg

 

Isolere alle skarpe kanter fra ledningene

 

fc8a0bf3.jpg

 

Picture027.jpg

 

Feste allt skikkelig og unna allt som heter for stol fester og områder de kommer i klem. Holde signalkablene unna allt annet av ledninger og kabler for å unngå forstyrrelser.

 

Picture034.jpg

 

Her kommer da alltså allt ut bak....

 

Picture032.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så meget artig ut dette :) Liker det når ting gjøres litt skikkelig slik som du har gjort det, har en bunt med 4mm asfalt matter i boden, skulle egentlig kle hele micraen jeg hadde med det, hadde store planer :D men så ble den solgt, så nå vurderer jeg om jeg skal droppe anlegs prosjektet i colten, vekt vekt vekt kjønner :( men så alike vell, så er det fett med bra lyd i tilleg da :)

 

Hvilket merke er signal kablene og strøm kablene fra? de så meget smoth ut, og hvilken komponenter skal du montere i da? og får du noe sponsing?

 

Håper du legge ut flere bilder under installasjonen yodude

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. har handlet litt her og der... ikke nå sponsing her nei, kun min nå veldig tynne lommebok. Signal kablene er cadence, strøm er rockford. Ellers merker på komponenter er cadence, audison, dls, jbl og rockford... Blir ikke et "cleant" anlegg der alle kompo er samma merke nei.. hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Spennende prosjekt. kommet no lenger?

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. kjøper glassfiber på lønningsdagen nå.. Må bynne å få fart i sakene nå hvis jeg skal rekke soundoffen.. :)

 

Hehe, ja. Er som regel slik at deadliner gir fart i sakene ;) må jobbe som f. jeg og nå for å tjene nok penger til sub osv.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Er som regel slik at deadliner gir fart i sakene ;) må jobbe som f. jeg og nå for å tjene nok penger til sub osv.

 

Ja, det var disse kronene også vettu.. hehe.. har gått skole i hele år, så økonomien er heller ikke på topp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asfaltplater løsner/ eller utvider seg veldi lett når det blir varmt, har hatt det i bilen selv..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asfaltplater løsner/ eller utvider seg veldi lett når det blir varmt, har hatt det i bilen selv..

MeSs

 

*kremt* Er noe jeg allerede har erfart angry angry angry

 

har byttet ut 4mm med 2mm Pusset ned hele innerblekket og herja litt med noe helvetes lim.. sitter som støpt nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår