Gå til innhold

Ae86????

Ranger emnet


flesvik

Anbefalte innlegg

Originally posted by Skidracer

 

Gruppe A 20v? eller mener du kanskje 16v N1 eller N2?

 

nei, 16v 4age, redtop originalt 100kw, trd veiv råder stempler, kvassere kammer, 4-1 grenrør, K&N luftfilter +++

går unna, men drar ikke i det hele tatt under 5000rpm

'85 Toyota Corolla AE86 rallyrigga prosjekt bil

'82 Toyota Corolla KE70 bruksbil 1.6l 8v med sveisa sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Skidracer

Og la meg bare si en ting til: Det er da ingen billige biler som er annet enn triste å drifte med, vel? Alle vanlige biler. E30, Sierra cosworth, 240tic, Dori-pug'er, De må alle modifiseres for å bli gode å drifte med. Jeg må kjøpe motortrim, pudding må ha understell... Alle biler mangler forskjellige ting for å bli en skikkelig driftebil. Forskjellen er bare hvor de må modifiseres!

 

Helt enig i allt du sier Skidracer og ja jeg forguder AE86 selv og synes det er en nydelig bil!

 

Men den har blitt litt "besudlet" av hypet etter initial D og drifting, og jeg synes det er mer intressangt å få japanerne til å få øynene opp for at det er mye drifte potensiale i europeiske biler!

 

Saken er den at å bare ønske en AE86 pga initial D / drifte stempelet på den blir litt som at nå må jeg kjøpe en skyline pga jeg har sett fast and the furious...

 

Det blir helt feil "holdning" ovenfor bilen :)

 

Men selv drømmer jeg om en AE86 Trueno med vippelykter, og skal ikke se bort fra at jeg kjøper det om jeg får råd engang..

 

Men dess mer jeg er på driftetreff og annet ser jeg at det er faktisk mange BMW og slike andre biler som er meget godt egnet til drifting fra før av, og brenner du for sporten - Bilkontroll(drifting) - så er det ikke at du må ha AE86 som er tingen, heller drifte med det man har, eventuellt finne noe litt mer "originalt" å kjøre med :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

 

Helt enig i allt du sier Skidracer og ja jeg forguder AE86 selv og synes det er en nydelig bil!

 

Men den har blitt litt "besudlet" av hypet etter initial D og drifting, og jeg synes det er mer intressangt å få japanerne til å få øynene opp for at det er mye drifte potensiale i europeiske biler!

 

Saken er den at å bare ønske en AE86 pga initial D / drifte stempelet på den blir litt som at nå må jeg kjøpe en skyline pga jeg har sett fast and the furious...

 

Det blir helt feil "holdning" ovenfor bilen :)

 

Men selv drømmer jeg om en AE86 Trueno med vippelykter, og skal ikke se bort fra at jeg kjøper det om jeg får råd engang..

 

Men dess mer jeg er på driftetreff og annet ser jeg at det er faktisk mange BMW og slike andre biler som er meget godt egnet til drifting fra før av, og brenner du for sporten - Bilkontroll(drifting) - så er det ikke at du må ha AE86 som er tingen, heller drifte med det man har, eventuellt finne noe litt mer "originalt" å kjøre med :)

 

 

Tar poenget ditt. Var en stund på et amerikansk forum... Orket ikke mer, da det var fult av drittunger som hadde sett id, og trodde alle ae86 gjorde 200 sideveis, og hadde 250 hk originalt.... Kunne forresten sikkert drifta bimmer jeg, hvis det ikke var for at jeg har litt lite sansen for bmw... De egner seg best som "offer" fra mitt synspunkt... Og sierra er jeg dritt lei av... Og mye annet er dyrt... +++ Ikke for det.. Jeg har jo en låve full av prosjekter hvis jeg gidder å dra dem frem...:rolleyes:

 

Og til slutt: Drømmer om ekte trueno jeg og... Denna er liksom en start.. Skal nok ha en ekte panda en dag!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne sånn at man blir introdusert til bilen for første gang fordi man ser den drifte. For meg er det et godt alternativ til førstebil fordi det er en driftsikker(haha drift-sikker ^^) og ganske billig bil som jeg syns er ganske fin og er litt utenom det vanlige fra alle andre på 18-19 som har golf og div. bmw. Blir neppe å kjøpe et eller annet fartøy pga en tegneserie(hehehe).

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CRX-Power

Det er vel gjerne sånn at man blir introdusert til bilen for første gang fordi man ser den drifte. For meg er det et godt alternativ til førstebil fordi det er en driftsikker(haha drift-sikker ^^) og ganske billig bil som jeg syns er ganske fin og er litt utenom det vanlige fra alle andre på 18-19 som har golf og div. bmw. Blir neppe å kjøpe et eller annet fartøy pga en tegneserie(hehehe).

 

 

Første gang jeg så en AE86 var 3 år siden. Vi satt på nettet, og søkte etter trimmdeler og styling til en vanlig corolla gt (AE82) På en side kom vi over Rallykids videoen, med en brun trueno som drifta noe helt idiotisk. Etter dette bestemte jeg meg for en dag å skaffe en AE86. ! år senere så jeg Initial-D... Det gjorde jo ikke saken noe bedre.....

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by David-AE86

 

nei, 16v 4age, redtop originalt 100kw, trd veiv råder stempler, kvassere kammer, 4-1 grenrør, K&N luftfilter +++

går unna, men drar ikke i det hele tatt under 5000rpm

altså ingen ekte gruppe A .. hvis du hadde hattd et hadde jeg kysset dine føtter resten av livet :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

altså ingen ekte gruppe A .. hvis du hadde hattd et hadde jeg kysset dine føtter resten av livet :P

 

denne har gruppe a... En av de feteste levinene noen sinne!

 

http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech_pages/IIda%20AE86%20project.htm

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var poenget mitt også, at den er hypet opp fordi den er sjelden her til lands. Original er den ikke så mye å rope hurra for.

Man har like gode kandidater, om ikke bedre i E30, Cosworth, S13 og diverse Opel. Det koster mindre, og deler er mer tilgjengelig.

Cosworth har også utviklet seg nærmere definisjonen kultbil, i hvertfall vingebilen. E30 325 er også en klassiker som har ekstremt mye kjøreglede og motor for pengene, så disse er ikke noe dårligere. Som sagt, vil man være en litt "spesiell" nordmann kan man kjøpe AE86, men jeg synes Peugeoten til Pudding er hakket mer unik ;) Men mangfold er uansett positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda et element er forsikring ..

hvormye koster det å forsikre en cossi? joda .. 4,5 mill eller no (kunne nesten tro det)

hvor mye koster det å forsikre en Corolla fra midten av 80-tallet? nesten gratis :P

desuten er det nettop det at AE86 er lettere å skaffe deler til enn noen av de enda et element .. Toyota har et giogant lager med deler i brussel.. der har du nok deler til å lage en god del AE86.. ja tilogmed rally utgaven..

og det er bare orginal deler..

faktumet at TRD lagde en AE86 spesielt til Dorikin som reklame sier litt.. faktumet at de fortsatt satser på bilen..

vis meg et pro løpsak som en gammel cossi eller E30 har vunnet de 3-4 siste årene .. så skal jeg vise deg en del AE86 har vunnet :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Toyota er vel blant de merkene som har dyreste deler.

Er ikke spesielt imponert over prisnivået hos Toyota, og jeg har handlet ganske mye der. Både Volvo, VW, Opel og Ford er billigere, andre merker skal jeg ikke uttale meg om.

 

Hvem kjøper deler hos forhandler?? Det er jo grisedyrt! Jeg handler stort sett vanlige deler på mekonomen, quikk etc...

 

Prøv deg som mitsubishieier, så skal du få se delepriser.. De er ikke lave... Jeg har hatt opel, ford (mange, både us og tysk), pontiac, mitsubishi... Jeg syns ihvertfall en del ting er ganske rimelig hos toypota.. Men det kommer sikkert an på hvor du handler deler.. Jeg ser jo mest etter trimm-deler, og ikke originaldeler. Syns ikke det er dyrt med litt over 4000 for ganske heftige kammer?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen har ikke alltid riktige deler, så det er ofte jeg handler hos Toyota. Mekonomen har en lei tendens til å bestille feil selvom jeg påpeker forskjeller. Trimdeler har jeg kjøpt lite av, så der aner jeg ikke. Hørte dog om en kar som skulle overhale sin 4AGE hos Toyota ( trondheim eller tynset e.l ), og da skulle de ha 60 000kr...Det er det samme som å si at de ikke gidder ta jobben.

Og Mitsubishi har jeg registrert deleprisene på, og det er nok til å ikke kjøpe Mitsubishi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår