Jarle_H Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Har litt problem med koss eg skal montere luftfilter i sr20di moteren... Samtidig e alle dei sensorane viktige ...? Sku hatt litt tips om koss andre evt. har gjort da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuli Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Bytt batteri!!! En Primera fortjener bedre en så!!! BILTEMA!!! &%"#%! Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle_H Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 ja...(visste da kom te å bli kommentert!) På tide me nytt batteri ja....! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Det du har ringet rundt er jo bare til forvarmeren.. Bare for at når bilen er kald, så blir den fortere varm fordi den får varme fra eksos manifolden.. bare kast og sett på et konfilter.. og bytt batteri ;) Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle_H Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 ja, veit det er forvarmeren, men lurte på om den var viktig. Ettersom eg trudde kald luft var bedre... Men den andre pluggen virke litt meir mystisk.... planen va å fjerna alt raske vekk, men tenkte eg ville høyra her fyst...kansje nåke som må vera der liksom... Samtidig :vil da bli problem med eu-kontrollen med konfilter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Så lenge det ikke er noen ledninger eller kontakter på røret så kan du bare kaste det.. Vaquum slanger som sitter på (vet ikke om det er det på denne) kan du bare tette. Eu kontroll og konfilter er ikke noe problem.. Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle_H Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Takk for svar..! Tok vekk alle røyro... Fant ut at da berre var varmluft som kom inn på røyret, me ein vakuum regulator. Skal på eu te våren, så måtte vera på den sikra sio liksom...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 nå som du har tatt vekk alt av rør helt opp til luftfilter boksen, så vil han jo stort sett bare trekke inn varm luft fra motoren nå. jeg tenker jeg skal prøve å fjerne hele luftfilter boksen og sette på et slags rør. men så kommer seff spørsmålet om alle de bittesmå vakum slangene osv. prøvde å høre på nissan her i tromsø hva dem trodde, og dem er jo imot alt man foreslår. alt dem sa at jeg absolutt ikke måtte gjøre det fordi dem var dødsviktige og bilen ville fuske hvis dem ble tatt bort osv. men dem sa aldri hva de forskjellige tingene og slangene var til enda jeg spurte flere gang. fjotter. vel, er bare å testeå se egnetlig :) og forvarmeslangene og skjoldet er greit å ha nå på vinteren, men om sommeren bruker jeg å ta det av. og du stusset vel ikke på den svarte boksen ? jeg lurte rimelig lenge på hva poenget med den var. men er stort sett en helt unyttig ting, til og med nissan her i tromsø sa at den ikke hadde noe betydning for noe. den skulle ta bort litt lyd eneste. duuuuh :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle_H Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Ja... Den svart boksen tok eg vekk me ein gong. Tar berre vekk litt lyd den... Planen er å ta ut da gamla filteret å kobla ett røyr te opningen ner ifrå motoren te ett konfilter. Må sikkert ta pakningen frå filteret av å ha på inne i boksen for å få han tett. Tanken me å ta vekk heile luftfilerboksen droppa eg kanske snart. Ein god del inni der eg ikkje vil tukla for masse me... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 http://www.hakx.co.uk/purep10/mods/modification-induction-kit.htm der står det forsåvidt en grei måte å bygge det om på. så nå skal jeg bare få tak i rør og slikt, så bygger jeg om til konisk filter. kan si ifra når jeg begynner med det, og ta litt bilder. men burde ikke være det største problemet egnetlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Biltema batteri fikk best i test så bare behold det :) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle_H Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Ja har vert innpå den sida tidlegare..når eg sku få plass te 6.5" frontsett (Focal anbefales !!) Burde igrunn ikkje vera nåke spes vanskelig nei...må berre gidda å skru litt ... Så du har sr20di du og sony606 ? (syns den drar godt eg :) ) Batteriet følgte med bilen når eg kjøpte den...så tanken va å skifta, men da funke jo supert igrunn :) Klare å dra annlegget heilt fint...uten kondis.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 joda. SR20Di drar greit nok, men nå er min veldig sliten, pluss at oljen er godt utblandet med bensin. tror den lekker bensin ned i oljen via stempelringene, har byttet alt av pakninger og slikt i toppen men hjalp ikke. så må jo være stempelringene. så motoren er veldig sliten nå :( men drar forsåvidt greit nok, drar fra standard bmw 318, men ikke 320. begge E36 :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle_H Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Min også begynner å bli litt opp i åra...kjørt 168k. Kor långt har din kjørt da? Dersom nåke ryker, begynner somregel alt å ryke...men er igrunn ein veldig slitesterk motor... Min har fungert heilt supert siden eg kjøpte den. ikkje nåke tull...og drar heilt greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 hvor mye min har kjørt...mmh. godt spørsmål. den har vel kjørt rundt 250-270K enplass. så den har jo kjørt relativt smålangt, men burde klare å kjøre mye lengre. hele grunnene til at min er såpass fucked nå er at jeg kjørte rundt med en defekt bankesensor i 3-5 månender, og som fucka til tenningen og alt slikt. og når jeg endelig fikk byttet den, så var det så mye annet som var gått samtidig. bankesensor koster rundt 3 tusen orginalt, og den får du ikke uorginalt. latterlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg