Gå til innhold

Pruting på nybil - hvor mye har man å gå på?

Ranger emnet


steinar

Anbefalte innlegg

Finnes vel ikkeno fasit svar på hva som er vanlig, men er selger på jakt etter å bare bli kvitt bilen så vil jeg tro det er litt å gå på, men ønsker selger å faktisk selge bilen for å bruke pengene på ny bil videre blir det litt mindre å gå på..... hehe

 

Lykke til :)

 

Bruk gjerne feil/ mangler som grunnlag for å prute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

Finnes vel ikkeno fasit svar på hva som er vanlig, men er selger på jakt etter å bare bli kvitt bilen så vil jeg tro det er litt å gå på, men ønsker selger å faktisk selge bilen for å bruke pengene på ny bil videre blir det litt mindre å gå på..... hehe

 

Lykke til :)

 

Bruk gjerne feil/ mangler som grunnlag for å prute. :)

 

Veldig spent på dette. I forbindelse med nybil er feil mangler litt vanskelig...

 

Noen andre som har litt inside informasjon om hvor mye forhandleren tjener i prosent på en nybil sånn ca?

 

Er så mye enklere å prute når man vet hvor de har grensa si :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om en splitter ny bil?

 

Er det noen spesiell bil du har bestemt deg for?

 

Det virker som meg som du har (som så mange andre nordmenn) et helt feilaktig inntrykk av hva bilforhandlere tjener på salg av biler i dette landet.

 

For en generell forhandler er fortjenesten på salg av selve bilene minimal, selv om jeg ikke kan snakke på vegne av folk som f.eks. importerer og selger. Jeg tror derimot heller ikke disse tjener "grovt" på bilene.

 

Men hva vet jeg... Bare ikke bli overrasket hvis en selger blir en anelse forbauset når du sier du forventer å kunne prute 10-20% av prisen på bilen. I så fall, handler du bil på feil sted med blodige priser fra starten av... ;)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par konkrete eksempler.

 

passat tdi, med skinn og masse utstyr, prutet ned 30tusen (ca 8%), bilen ble forøvrig avbestilt etter masse venting-:) Verdt å merke seg at de ga høy rabatt selv om folk sto i kø for å kjøpe slik bil da.

 

audi a3 tdi med masse utstyr (prutet ned ca 4%) 15 tusen

 

Virker som det er mest å hente på å få ganske stor rabatt på alt ekstrautstyret. Desto mer ekstrautstyr desto mer rabatt. Og håpløst å prute om en har bil å bytte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at forhandler sitter med ca. 15% fortjeneste på bilen, og masse fortjeneste på ekstrautstyr. De 15% skal de som regel ha uansett hvor mye du prøver å prute, men du kan gjerne få en nybil med en del ekstrautstyr til den prisen de egentlig skulle ha for bilen org + et par usle små tusen.

 

Er man veldig god kunde på stedet og har handlet nybil der før og holdt service på bil(er) der før så kan man fort få litt ekstra rabatt, men det kan også snakke mot deg (at du vil kjøpe bilen din der uansett hva prisen blir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår