trra Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Okei... Det fra 8v'en står det 63 på...på samme plassering. Kan jeg bruke det eller? Hvis det passer er det jo bare å prøve. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Dette er ledninga som jeg tror skal på en føler nede på blokka... Nederst her ser man føleren...nedfor den andre... Dessuten kommer denne ledninga ut oppe ved fordeleren...grønn og svart. Hvor skal den hen? Slik ser det altså ut nå... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Hvis det passer er det jo bare å prøve. Ok, får sjekke ut det, kan kanskje bruke tenningsmodulen fra 8v'en? Den passet på, men hadde annet delenummer...og annen produsent. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Den grønne på bilde nr 3 skal på en føler bak på toppen mener jeg. Er bare å teste modulen fra 8v, kan ikke gjøre noe skade, såvidt jeg vet, hehe. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Okei, får se om jeg finner den....:) Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Her er forresten et bilde av følerene på toppen på min 16V KR Føleren bak på toppen : Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Okei, så den grønne og røde skal på den øverste?? Da har jeg bytta dem om... Flott det siste bildet, visste ikke at det var en føler bak der, kjempegreier, takk!!!! Må nok bytte ene føleren der, tror den skoa er knekt av inni... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Jeg har nå i frustrasjon plukket ut sikringsboksen igjen for å få full oversikt over hvilke ledninger som ikke har funnet seg et hjem enda, og de er som følgende: 1) En rød+hvit ledning med transparent kabelsko, flatstikk, hann. Ser ut som denne kommer fra motorrom, kanskje fra tenningsmodul? Ganske tynn ledning. 2) En rød+hvit som sammen med en rød+gul går inn i en transparent kabelsko, flatstikk, hun. Denne kan se ut som å passe sammen med # 1. Rød+gul går til bakre del av bilen, rød+hvit til sort kontakt på sikringsboksen 3) To brune går sammen med to blå+rød til en transparent kabelsko. I denne står det plugget inn en transparent kabelsko hvor det går én brun og én hvit m/grønn stripe. 4) En enkelt helgrønn ledning med svart kabelsko, flatstikk, hann. Kommer fra instrumentpanel eller tenning. 5) En tykk grå+gul ledning med svart kabelsko, flatstikk, hann. Kommer fra stikk i sikringsboks, husker ikke i farta hvilken. Kan noen være så snill å forbarme seg over meg og gå ut i 16v'en sin, vippe ned sikringsboksen og se etter hvor disse ledningene skal kobles på? Han jeg kjøpte motoren av lovte at han skulle la alle ledningene stå fast på sikringsboksen, slik at jeg ikke skulle være i tvil om hvor de skulle være hen. Men neida. Alt var plugget løst. Surt men sant. Er på randen av sammenbrudd nå, er så utrolig forbanna og oppgitt. Trra: Fant føleren og fikk plugget på, takk! Merket ingen forskjell med det andre reléet...dessuten klikker det som du sa i det etter et par sekunder. Fant ikke den gamle tenningsmodulen i farta, så jeg fikk ikke prøvd med den. Skal man høre pumpene gå eller etter at man har hørt klikket? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Skal man høre pumpene gå eller etter at man har hørt klikket? Ikke etter klikket, men idet du slår på tenninga så går pumpene 2-3sek og stopper når det klikker. Skal se om jeg får kikka litt på sikringsboksen etterhvert og ta noen bilder. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Trra: Hadde du orket å sjekke fargekoden på denne sensoren? Tror ikke jeg kan se å ha fått den på plass.... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Eneste forskjellen jeg kan se er at siffrene i speedometeret (fart, klokke og km.stand) forsvant da jeg byttet relé, og er ikke kommet tilbake:( Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Trra, hvis da hadde orket å gjort det for meg hadde jeg blir overlykkelig! Skylder deg et par kalde pils da! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Trra: Hadde du orket å sjekke fargekoden på denne sensoren? Tror ikke jeg kan se å ha fått den på plass.... Den er sort. Edit: AFAIK er alle temp.følerne sort på 16v'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Trra, hvis da hadde orket å gjort det for meg hadde jeg blir overlykkelig! Skylder deg et par kalde pils da! Minst et par, hehe. Her er noen bilder, vet ikke hvor mye de hjelper, kan kikke litt nøyere på ledningsnettet etterhvert. Fant noen løse ledninger også :rolleyes: . http://img.photobucket.com/albums/v129/trrra/golfen%20min/Golf%20gti%2016v%2086%20mod/ledningsnettmotorKR008.jpg http://img.photobucket.com/albums/v129/trrra/golfen%20min/Golf%20gti%2016v%2086%20mod/ledningsnettmotorKR007.jpg http://img.photobucket.com/albums/v129/trrra/golfen%20min/Golf%20gti%2016v%2086%20mod/ledningsnettmotorKR011.jpg http://img.photobucket.com/albums/v129/trrra/golfen%20min/Golf%20gti%2016v%2086%20mod/ledningsnettmotorKR012.jpg http://img.photobucket.com/albums/v129/trrra/golfen%20min/Golf%20gti%2016v%2086%20mod/ledningsnettmotorKR015.jpg http://img.photobucket.com/albums/v129/trrra/golfen%20min/Golf%20gti%2016v%2086%20mod/ledningsnettmotorKR016.jpg Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Det hjalp meg masse! Iallefall tre løst!!!!!!! Tusen takk!!!!!!!! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg