Gå til innhold

Oppgradere fra 1,8 til 1,8T!!

Ranger emnet


eplesaft

Anbefalte innlegg

ER det noen her inne som veit hovedforskjellen på audi a4 1,8 20V og 1,8T? Er det bare turbo m/tilbehør eller er det forskjell på bremser? Er toppen forsterket?? Er det noe annet?

 

Jeg vurderer å kjøpe en komplett 1,8T til min audi a4.

 

Sleng gjerne inn meninger og erfaringer. Alt er toppen.

 

Ken

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.eplesaft.tk (under oppdatering)

Audi A4 1.8 20V

 

www.eplesaft.tk (Under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er nok billigere å kjøpe seg en annen a4 med 1.8t motor om du har planer om det...

ser det er deg som har kjøpt bilen til stig are, du er nok fornøyd med den pene bilen der.

 

ser du har byttet baklyktene..

Hva har du gjort med de gamle?

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. . . De gamle lyktene ligger trygt å godt i ei eske nede i kjelleren :) Intr kanskje? Uansett, Skjønner at bilen er savnet.

Har jo gjort en go del med bilen siden jeg kjøpte den da. 225/40-18 på vinter. Deilig å kjør med faktisk. (På snø anyway)

Lexus Type 3 lykter, montert tv + + + så alt er bare tipp topp. Store planer te sommeren , men tar en ting av gangen.

 

For øvrig har jeg fått tilbud om kitt til rundt 13 000 kr. Inkl grenrør. så mulig jeg setter i gang med arbeidet til sommeren nå. Vi får se. . .

 

Ja åssn er det med civicen da Stig Are? ;)

 

 

Ken

Audi A4 1.8 20V

 

www.eplesaft.tk (Under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eplesaft

Hmm. . . De gamle lyktene ligger trygt å godt i ei eske nede i kjelleren :) Intr kanskje? Uansett, Skjønner at bilen er savnet.

Har jo gjort en go del med bilen siden jeg kjøpte den da. 225/40-18 på vinter. Deilig å kjør med faktisk. (På snø anyway)

Lexus Type 3 lykter, montert tv + + + så alt er bare tipp topp. Store planer te sommeren , men tar en ting av gangen.

 

For øvrig har jeg fått tilbud om kitt til rundt 13 000 kr. Inkl grenrør. så mulig jeg setter i gang med arbeidet til sommeren nå. Vi får se. . .

 

Ja åssn er det med civicen da Stig Are? ;)

 

Ken

 

Du får legge ut noen nye bilder av bilen. Spennende hvordan den ser ut nå. :)

 

Civic`en funker den vettu. Men blir ikke SÅÅÅÅ lenge til jeg kommer i ny audi tror jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Civic`en funker den vettu. Men blir ikke SÅÅÅÅ lenge til jeg kommer i ny audi tror jeg. :D

 

hehe, lyst på vag igjen du a. Noe spess audi du skal ha da eller?

ble litt off topic men..

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å kjøre fin bil men det må jo dra litt å. Så jeg fikk oppgitt pris i dag på komplett motor fra norskbildelesenter. Det koster 21000,- for en komplett 1,8T. såe vi får se hvor langt pungen holder ut. .. :)

 

Hvor mye er du villig til å gi for lyktene. . . ??

Kan sende dem når du vil. Har liksom ikke bruk for dem.

 

Men, så var det litt tilbake til ombygging da. Finnes det ingen her som kan forklare meg om det er forskjell på 1.8 og 1.8T bortsett fra turbo?? Noen må da vite det?

 

Kenneth

Audi A4 1.8 20V

 

www.eplesaft.tk (Under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000-1500? for lyktene?

 

Etter å ha studert 1.8 og 1.8t på internett, kan jeg ikke se noen spess forskjeller. du kan jo titte litt på finn.no ellerno å kikke på de forskjellige, mange muligheter der..

 

21000 var ikke gal pris for en slik motor nei.

 

mener min "nye" 1.8 kom på rundt 30000k tilsammen, var garanti riktignok, men mener de snakka om den prisen..

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eplesaft:

 

Hvilken årsmodell er det du har??

 

Motormessig er det kompresjonen som er den største forskjellene på denne motoren..

Bare å søke litt på forumet her,så finner du info..

 

Jeg gikk og hadde dette i tankene selv,men på grunn av forsikring/avgifter så valgte jeg dette bort.

 

 

Først er du villig til å betale ca.20.000,- for en turbomotor, så må du huske på at du må betale effektavgift for dette..

 

Toll.no

kr 489,54 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten

 

25 hk ekstra = 18,24 kW

 

489,54 * 18,24 = 8929,20,- i hk.avgift

 

Da er du oppe i nesten 30.000,-,og enda må du huske at du må forandre på forsikringa.Blir vel en liten sum der også kan jeg tenke meg...

 

Vil heller anbefale deg å selge bilen å kjøpe deg en med originalmontert turbomotor..

 

OG QUATTRO!!! :D :D :D

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er å se på http://www.eplesaft.tk

Ska laste opp nye bilder i dag tenkte jeg da det nesten kun er bilder av kompiser sine biler der den dag i dag. Jobber med å få ordnet siden igjen da den har vært nede en stund.

 

Audi A4 1.8 20V 1997mod.

 

Det med avgifter visste jeg seriøst ikke. Er du sikker på det? Jeg kan si det sånn at forsikringen min vil ikke bli ei krone dyrere ;) hehe. Men om jeg må betale effektavgift så er det mulig det utgår. Å hvis det da ska handles går jeg opp til S4 motor som er å skaffe for rundt 30 000,- - 35 000!

 

Veit at komp'en på 1.8 20V ligger på 10.3 : 1 som er ganske mye. Jeg vil tro at dette ikke er det optimale å kjøre turbo på da toppen ikke klarer dette med så høy kompresjon. Kan hvertfall ikke kjøre på så mye turbotrykk som jeg har lyst til :)

 

 

 

Til TopicX : Ja greit du skal få lyktene for 1500,- har du navn å adresse så sender jeg det i postoppkrav?? Det må jo være greit?

 

 

Kenneth

Audi A4 1.8 20V

 

www.eplesaft.tk (Under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv inne på tanken med å sette i turbo i denne bilen.

Men etter å ha regnet på det så kostet det mye mer enn det kom til å smake. A4 1.8T går jo ikke akkurat bra det heller så...

 

Jeg klarte meg veldig fint med 1.8 20v jeg. Tenkte mer på utseende enn på effekt. :)

 

Lykke til med bilen. :)

 

TropicX: Jepp blir nok Audi igjen på meg ja. Når vet jeg ikke men savner helt klart å kjøre

Audi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eplesaft

Audi A4 1.8 20V 1997mod.

 

Det med avgifter visste jeg seriøst ikke. Er du sikker på det? Jeg kan si det sånn at forsikringen min vil ikke bli ei krone dyrere ;) hehe.

 

Hvorfor vil ikke det bli dyrere? Det er en GRUNN til at jeg kjøpte 1.8 uten turbo da...

For din egen del kan det vær lurt å forsikre den med turbomotor..Blir du tatt med denne motoren i uten å godkjenne,så vil forsikringa kreve regress ved en eventuell ulykke som skulle oppstå..

 

Og jeg må bare spør...S4 motor?? Hvorfor det i en trynetrekker???!!!

Mulig jeg tar feil,men det der var litt kritikkverdig...

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår