Gå til innhold

1974 REPU : Rotary Powered Pick Up

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var en tur over dammen, og fant denne her. Fin dele-hente-bil...

 

5163.jpg

 

Specs :

 

5-trinns kasse

13 B org utenom komplett eksosanlegg

Kjørt under 50 000 km.

 

Går som en kule !

 

Future mods :

 

- Lakk (original)

- Ikke noe trimming, eller modifikasjoner som ikke er originale, for det er ikke lovlig.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Org er det 110 hk, men det er mye å hente på gasser og anlegg på denne motoren.

 

Håper vel på 150 hk eller noe med gasser og full eksos. Hadde jeg portet litt og satt inn lettere rotorer (det skal sitte "tunge" rotorer i REPU iflg. mazdatrix), kunne jeg nok fått ut endel mer. Slik det er nå, tror jeg ikke denne motoren skal ta ut så mye mer.

 

Og tror ikke dette blir noen breisladd bil. Der må man jo ha 800 hk ++ og awd for å hevde seg....:rolleyes:

 

Ikke har den sperre, rattsnekke med 100 turn mellom høyre/venstre, og generellt skumle kjøre-egenskaper gjør at denne nok står pent i depoet under breisladden . I tillegg tør jeg ikke tenke på en evt. ulykke:eek: :eek: Ikke lett å få deler, og i tilegg står det ikke så mange urørte REPU rundt omkring i verden.(-de fleste er rustet masse, og renovert)

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...? Den er original med waankel!!??? Stilig! En bil jeg aldri har sett en gang!! Godt jobba med å finne den! Var jo skikkelig tøff! Men er det "Rotary power" merket merket på bakluka originalt og eller?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Oi...? Den er original med waankel!!??? Stilig! En bil jeg aldri har sett en gang!! Godt jobba med å finne den! Var jo skikkelig tøff! Men er det "Rotary power" merket merket på bakluka originalt og eller?

 

Hei.

 

Det merket stod på alle Mazda wankel pickisene. Jeg synes det er "steintøft".

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Hei.

 

Det merket stod på alle Mazda wankel pickisene. Jeg synes det er "steintøft".

 

mvh

 

Helt enig! Man SKAL anonsere, når man har snurrerundtmotor!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by phower

Begynner å sikle. Skal ha en sånn en dag!

Bare synd det ikke er 4wd. Hadde vært konge med 4wd wankel. Lurer på om det finnes en bil som dette hadde funket i. Synd at drivverket i GTRen ikke tåler mer juling.

 

Hei.

 

Synes det er topp det ikke er 4wd. 4wd ville blitt tungt, og tregt å dra.

 

Wankel med 4 wd er ikke serieprodusert, men det er lagd. Rod Millen lagde en FC med 4wd(Pikes Peak), og så finns det en Grp. B rallybil med 4wd.

 

Drivverket i GT-R er sterkt nok. Skal man ha noe sterkere, kjøper man en Grp A bil med x-trac. Største problemet for kassen til 323 turbo(gatebil), er kombinasjonen sinnsykt lettrimmet motor, og manglende vedlikehold. Holder man kassen kald og velsmurt, tåler den ganske mye. Men ta det videre i en annen tråd, for denne er for REPU 2wd.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår