Gå til innhold

1974 REPU : Rotary Powered Pick Up

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ikke RX-2, men en haug med 7'ere. Tror ikke denne skal dra henger. Egner seg mer som servicebil med dekk, bensin, etc.

 

Ha en topp helg.

 

Nå tok jeg feil. den lille grønne er vel kanskje en RX3? eller har du solgt den?

 

uansett, fet bil. du er vel den eneste i Norge med en slik raritet?

 

God helg, kjør forsiktig. :)

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Du er tøff, altså. Snakke crap om Skyline på forumet her er jo som du sier, pisse pastoren på ryggen :) Spørs om du ikke blir bannet + finner ett hestehode i senga snart. :eek: lol

 

Skal ta noen bilder av motor-rommet på den, og poste de. Men hvis du tenker på B2000 REPU, så er allerede gjort. Hva slags motor skal du ha i den? Jeg hadde Turbo 2 motor i min engang. Har sett 20B i B2000 også (med alt av dill-dall på (AC, luftpumpe, twins, etc). Det var megatrangt (-imponerende).

 

Edit : Her er ett bilde jeg fant på Ebay.

09_12_sb.JPG

 

Liker REPU'n mer og mer. Liten og nett, med snurrepip motor. Lyden er bare helt konge !

 

Ønsk meg lykke til idag. Kommer vel tilbake med ett lass med mangellapper :rolleyes:

 

mvh

 

PS : Skal man ha REPU, er det bare å kikke på ebay. Der dukker de opp av og til.

 

 

Våknet med ikke mindre enn 2 marsvinhoder som sengekammerater i natt, så det har sin pris og si at en gammel Mazda er tøffere enn en Skyline ahahahhaha

 

Har en gammel B1800 som går som bruksbil, men til sommeren er den fritatt fra den statusen. Og har veldig lyst på Wankel motor i den, gjerne en med turbo.. selv om det ikke er et krav. Hvordan motor er alt etter hva som er minst jobb og putte ned i den, har alt 2 prosjekt stående. Så har ikke mulighet til og legge så alt for mye jobb ned i Mazda'n.

 

Hvordan er det med godkjenning av snurr-snurr motor i de gamle pickup'ene? Vet du om det er noen i norge som har fått det godkjent?

 

Bilde av den som vil ha wankel i seg:

mazda_01.jpg

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hadde en fin tur ned til AJ82 og broren hans. Men noe knekkebrød panser var det dessverre ikke plass til :rolleyes:

 

 

Men dere fikk hvertfall en tur i verdens eneste serieprod. pickis med wankel. Og jeg håper dere likte det.

 

Jeg blir hvertfall mere og mer glad i denne "tassen". Den er sinns kul å kjøre. Ganske kjapp også.

 

Mazda-slogan er jo Zoom-Zoom. Men etter idag er den døpt om. Nå er det Zoom - BANG ! - Zoom :roll: :roll: :roll: ; mellom hver giring kommer det ett stort smell, og en halv meter stikkflamme ut av eksosen på siden. Dødsrått!

 

*-koser meg med denne bilen...

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Påske-ferien ble delvis lagt til Skien, og Bergbys Hamburger sjappe (sorry Mac, det uttales "Bæærbys"). Av og til var vi innom lakkverkstedet også.

 

Vi tok av plan, dører, skjermer og panser. I tilegg tok vi ut alle ruter utenom frontruta.

 

Det er digg og skru på en 31 år gammel bil, uten å finne masse fastrustede skruer. Totalt på hele bilen var det 2 skruer som måtte borres ut, resten gikk greit.

 

Under bakruta var det en liten skummel rep. Vi pelte av "Bondo-pasten", og under der fant vi ett hull gitt ! Ellers var det lite rust å se.

 

rustbak.jpg

 

Under fremskjermene og i døråpninger så det slik ut:

vis.jpg

 

Pusse vekk den lille rusta som var, og bygge opp pånytt.

 

Fikset også bilen til AJ82:

aj82.jpg

 

Og bilen til lakkereren som hadde røket kilereimsportet på veivakslingen.(Mazda 323 Turbo '87)

 

Vi overnattet i trange og hyggelige omgivelser (-plassen i en Mini er undervurdert) :)

sove.jpg

 

Takk for en god tur i Grenland. Jeg håper REPU'n liker seg, og blir ferdig til helga..

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Tror han har nok av bilder, tok vel et par hundre nesten ;-) Men er kanskje ikke alle som egner seg her...

 

Kunne du forresten sendt meg noen bra bilder av bilen min på mail Frank Ove???

 

PS: Blir vel Bergbys til helgen igjen....

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Tror han har nok av bilder, tok vel et par hundre nesten ;-) Men er kanskje ikke alle som egner seg her...

 

Kunne du forresten sendt meg noen bra bilder av bilen min på mail Frank Ove???

 

PS: Blir vel Bergbys til helgen igjen....

 

Bæærrbys !

 

Åleit' ! ?

 

PS:Skal snakke med twinturbohansen. Og jeg tar med bilder til helga, OK?

 

Ciao

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæærrbys !

 

Åleit' ! ?

 

PS:Skal snakke med twinturbohansen. Og jeg tar med bilder til helga, OK?

 

Ciao

 

Høres veldig bra ut.. Skal bli digg med no skikkelig mat til helga :dude:

Regner med at det er plass til meg i bilen... Hva med å kjøre Cosmo?????

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir vel lakkert i original fargen... Selv om vi har vært litt inne på flake, krom felger m/spinners o.s.v. Blir vel neste år tenker jeg, hehe...

Men blir nok bra. Får ta Cosmo`en også snart vel....??

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Jeg skal skrive mer når jeg får tid, men her er synet som møtte meg når jeg kom ned til "maler'n".

 

rosa.jpg

 

Ble mildt sagt sjokkert! Blei litt irritert, men det var jo litt gøy også.

 

Utfordringen nå, er å ikke ripe den opp. Den er sølv nå, men rosa-fargen ble ikke sandblåst av. Derfor vil alle riper sannsynligvis komme frem som pene rosa striper. angry

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?? Hvorfor gjorde de det....? Også mangler den "Rotary Power" merket jo..

 

Ser jo fin og blank ut ellers da! Skal bli gøy å se den på treff etc.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår