Gå til innhold

1974 REPU : Rotary Powered Pick Up

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter en lang ferd på bøljan blå er hun her !

 

Hun likte ikke alle disse kuldegradene, men startet villig opp etter en liten dytt. (-kan ha noe med småkjøringen inn/ut av lager, container, osv. også).

 

N-Joy !

 

5163.jpg

5164.jpg

5165.jpg

5166.jpg

 

Hentet den i Konowsgt. hos speditøren, og kjørte opp på jobben (Ensjø). Utenfor Ford, kommer det en gnom ut i en Peugeot Berlingo. Ser seg opp gata, og kjører ut(-jeg kommen nedenfra, og han må krysse min kjøreretning). angry angry angry . Jeg stod på bremsen. Få cm. fra front-front. Jeg blei sååå sinna. En ting er skade på megselv (-jeg hadde 2pkt. Belte), men tenk på kjerra da! Er ikke lett å finne parts til en REPU.

 

Skal bare kjøre mellom 0200-0400 heretter, når det ikke er så mye trafikk på veiene.... :rolleyes:

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Da er nok ett hinder mot REPU-kjøring i Norge overstått. Nå er den tollet, og avgiften betalt. Nå kan man sette seg ned å regne ut hva den har kostet.....la meg se...hmmm.....tror jeg bare konstatererer at det var dyrt, og glemmer hele greia :rolleyes:

 

IDA får man enklest ved å stikke ut i garasjen. Under benken ligger 3 gassere beregnet på en Grp B periperal port. Kjøpte innsug på Mazdatrix i Januar, så det skal vel gå å få den inn. Hvorfor IDA? Synes det ser fett ut på wankel. Blir liksom så lite og ryddig i motor-rommet. Også lyden da mann ! (ikke spes IDA, men generelt åpent filter).

 

Men først må man innom snille mennesker og få skilt (-finns det på biltilsynet?)

 

Ha en topp dag !

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey - Hey !

 

Fikk en avbestilt time på Risløkka i Oslo. Regging imorgen 1210. Blir vel med ett lass med mangler (ikke e-merket ditt og datt), men vi får vel skilt (-håper jeg).

 

Er det noen som har erfaring med hvilke forsikrings-selskap som er best på veteran? Som ikke er mega-pirkete på strikt original stand, og har forståelse for at en gammel rice-burner kan være litt sjelden?

 

Ellers kom det for en dag hva som lager litt krøll ved kaldstart. Det er absolutt ikkeno' inni gasseren igjen av det som skal være choke. Må være 2 personer ved kaldstart. En vrir om nøkkel, og en holder hånda over gasseren... Trenger ikke choke i L.A. Sol, sommer og varmt hele året. Her hjemme derimot - Brrrrr!

 

2-night er det street racing i Oslo sentrum - Braaaap!

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey - Hey !

 

Fikk en avbestilt time på Risløkka i Oslo. Regging imorgen 1210. Blir vel med ett lass med mangler (ikke e-merket ditt og datt), men vi får vel skilt (-håper jeg).

 

Er det noen som har erfaring med hvilke forsikrings-selskap som er best på veteran? Som ikke er mega-pirkete på strikt original stand, og har forståelse for at en gammel rice-burner kan være litt sjelden?

 

Ellers kom det for en dag hva som lager litt krøll ved kaldstart. Det er absolutt ikkeno' inni gasseren igjen av det som skal være choke. Må være 2 personer ved kaldstart. En vrir om nøkkel, og en holder hånda over gasseren... Trenger ikke choke i L.A. Sol, sommer og varmt hele året. Her hjemme derimot - Brrrrr!

 

2-night er det street racing i Oslo sentrum - Braaaap!

 

mvh

 

Nice Frank Ove, grattis med feit mazda. Sånn har jeg lyst på og :) hehe.

 

Denna må vi få se in action snart. Hva er trekk kapasitet på den? Trekke rexen med henger nå da fremover :)

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REPU er så tøfft! Har lenge hatt lyst til og bygge meg Repu cloning av gammel Mazda'n, du har ikke mulighet til og ta bilder av motorrommet på den? Har aldri funnet et bilde av motorrommet på de bilene.

 

Blir vel som og pisse pastoren etter ryggen dette, men jeg syns en god gammel Repu er tøffere enn Skyline..!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en REPU tilsalgs på Ebay til 950 USD, og er selvfølgelig uten motor og girkasse. Ikke var den i nærheten av tilstanden på din heller. Er det noen som har tips om slike biler tilsalgs. Helst i California.

 

Det går kanskje an å jukse litt med prisen også. Tollerne skjønner vel ikke hva en sånn mazda kan koste. En Mazda fra USA liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REPU er så tøfft! Har lenge hatt lyst til og bygge meg Repu cloning av gammel Mazda'n, du har ikke mulighet til og ta bilder av motorrommet på den? Har aldri funnet et bilde av motorrommet på de bilene.

 

Blir vel som og pisse pastoren etter ryggen dette, men jeg syns en god gammel Repu er tøffere enn Skyline..!

 

 

Hei.

 

Du er tøff, altså. Snakke crap om Skyline på forumet her er jo som du sier, pisse pastoren på ryggen :) Spørs om du ikke blir bannet + finner ett hestehode i senga snart. :eek: lol

 

Skal ta noen bilder av motor-rommet på den, og poste de. Men hvis du tenker på B2000 REPU, så er allerede gjort. Hva slags motor skal du ha i den? Jeg hadde Turbo 2 motor i min engang. Har sett 20B i B2000 også (med alt av dill-dall på (AC, luftpumpe, twins, etc). Det var megatrangt (-imponerende).

 

Edit : Her er ett bilde jeg fant på Ebay.

09_12_sb.JPG

 

Liker REPU'n mer og mer. Liten og nett, med snurrepip motor. Lyden er bare helt konge !

 

Ønsk meg lykke til idag. Kommer vel tilbake med ett lass med mangellapper :rolleyes:

 

mvh

 

PS : Skal man ha REPU, er det bare å kikke på ebay. Der dukker de opp av og til.

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Du er tøff, altså. Snakke crap om Skyline på forumet her er jo som du sier, pisse pastoren på ryggen :) Spørs om du ikke blir bannet + finner ett hestehode i senga snart. :eek: lol

 

Skal ta noen bilder av motor-rommet på den, og poste de. Men hvis du tenker på B2000 REPU, så er allerede gjort. Hva slags motor skal du ha i den? Jeg hadde Turbo 2 motor i min engang. Har sett 20B i B2000 også (med alt av dill-dall på (AC, luftpumpe, twins, etc). Det var megatrangt (-imponerende).

 

Edit : Her er ett bilde jeg fant på Ebay.

 

 

Liker REPU'n mer og mer. Liten og nett, med snurrepip motor. Lyden er bare helt konge !

 

Ønsk meg lykke til idag. Kommer vel tilbake med ett lass med mangellapper :rolleyes:

 

mvh

 

PS : Skal man ha REPU, er det bare å kikke på ebay. Der dukker de opp av og til.

 

 

Lykket til på Biltilsynet da! Håper de er grei med deg ;) De kan jo være det av og til!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykket til på Biltilsynet da! Håper de er grei med deg ;) De kan jo være det av og til!

 

Heisann.

 

Har skilt nå ! Jippi :cocain: Det gikk greit. Ikke en mangel engang (-noe som er rart :rolleyes: ).

 

Nå blir det en fiiiin helg ......woaaaaaaaaammmm lol

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med skilter. Du kan detta med å samle opp gode gamle Mazdaer. blir vel å se denne Pick-up`n med Rx2`n på henger på neste streetmeet? sombrero

 

Hva sa biltilsynet? hadde de noen gang sett en slik Mazda før eller?

 

Hei.

 

Har ikke RX-2, men en haug med 7'ere. Tror ikke denne skal dra henger. Egner seg mer som servicebil med dekk, bensin, etc.

 

Dem hadde seff ikke sett en før. Det er den første i landet doh Måtte krangle meg til at den ikke het noe annet enn rotary pickup som modellnavn. Forsøkte REPU, men det ville de ikke skrive.

 

Det tok 2 og en halv time totalt. Fy fa** så lang tid de gutta bruker på å skrive på maskin blah Nesten værre enn pol10 jo :rolleyes:

 

Men nå er det plater på. Hvis noen ser en REPU imorgen påvei til Porsgrunn, så er det bare meg.......wooooooaaaaaaammmmmm....

 

Ha en topp helg.

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår