Gå til innhold

Pioneer sub og forsterker

Ranger emnet


CLK-p0w

Anbefalte innlegg

Kablene har ikke noe å si på ohmèn her. Det er det elementet som styrer. Fleste forsterkere klarer å levere mere watt ved lavere ohm. Men JLaudio sine forsterkere leverer samme i hele registerert fra 1.5 til 4ohm altså denne 500/1 forsterkeren gir 500watt til elementene som er koblet i 1.5 ohm. Kjøper du 2stk 500/1 forsterkere vil dem gi 500watt til hvert sitt element selv om dem er koblet i 3ohm.. Litt spesielt med Jlaudio dette. Ble litt rart forklart men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

aha nå skjønte jeg det, det er bare JL Audio som er litt "spess"..

 

Well, jeg har ikke noe annet å si enn at jeg må tenke over de forskjellige subbene og forsterkerene som til nå er nevnt.

 

Det som er problemet er at folk kommer med såååååå mange forskjellige meninger at jeg blir HELT forvirra. Noen sier at denne subben er "best" mens andre mener noe annet! Now this is a major problem! Hva skal jeg gjøre, og hvem skal jeg tro?:confused:

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale de 10w7'ene som Nautiluz vil selge deg :)

Får du ikke både NOK og GOD NOK bass da, så kjøper du deg nye ører for neste års julebonus ;) Kjempebasser de der, spørsmålet er vel heller om du ikke har nok med en stykk :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LowRyder

 

hmm....begynner faktisk å få sansen for denne JL subben utifra hva som er sagt om den. Men spiller den 400 W RMS, eller er det maks?? Forsterkeren 500/1 passer sikkert til denne subben, men før all avgjørelse så må jeg jo få en smakebit på disse. Er det noen forhandlere her i Oslo som selger JL produkter hvor jeg evt. kunne fått hørt disse??

 

Forresten hva ligger prisene på JL sub 12W6v2 og forsterkeren 500/1? Om du ganger hele systemet med 2, vil du få to subber og to forsterkere, hvordan vil det høres ut da?

 

mvh

"so confused"

 

 

At subben er oppgitt til 400W sier bare at den skal tåle å bli belastet med 400W konstant over lengre tid, gjerne 24 timer.

Hadde selv 500/1 på en 12W3v2 som er oppgitt til 300W, men den tåler fint 5-600W musikk (500/1 leverer mer enn 500W)!

 

Hvorfor vil du absolutt ha to subber og to forsterkere?

En sub av dette kaliber burde holde rikelig for de fleste med rktig forsterker og kasse.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

 

 

At subben er oppgitt til 400W sier bare at den skal tåle å bli belastet med 400W konstant over lengre tid, gjerne 24 timer.

Hadde selv 500/1 på en 12W3v2 som er oppgitt til 300W, men den tåler fint 5-600W musikk (500/1 leverer mer enn 500W)!

 

Hvorfor vil du absolutt ha to subber og to forsterkere?

En sub av dette kaliber burde holde rikelig for de fleste med rktig forsterker og kasse.

 

 

Mvh

Stian

 

okey, bare stusset litt over at den subben tålte 400W, for det er ikke oppgitt hvor mye den tåler maks i JL's hjemmeside(?) Det samme med forsterkeren, det står 500W RMS, men ikke maks.

 

Kjenner en som har én 12" Alpine R-type sub i en kasse, men husker ikke fortsrkeren han har, lyde fra denne subben er no helt for jæv*ig!! Det er derfor jeg vil har to subber og forsterker til hver av dem, men nå er jo ikke JL det samme som Alpine så jeg kan ikke si noe..:rolleyes:

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt f.eks Infinity Kappa 10.1 (1 eller 2 stk)

Og en Rockford Fosgate T5002 Forsterker

 

Pris på ca 6480,- med en sub, og 8475,- med 2 subber.

 

Demo kan nok ordnes, men da må du kjøre til sørlandet, hehe..

 

Men du var inne på noe vesentlig tidligere.

Du vet ikke helt hva du skal velge, folk sier så mye rart osv.

 

Få en demo, hør selv hva du synes om lyden, er tross alt du som skal høre på den fremover også..

 

Pioneer PRS subben du tenkte på tidligere er også en bra sub, men etter min mening har den en noe stiv pris.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Jeg ville anbefalt f.eks Infinity Kappa 10.1 (1 eller 2 stk)

Og en Rockford Fosgate T5002 Forsterker

 

Pris på ca 6480,- med en sub, og 8475,- med 2 subber.

 

Demo kan nok ordnes, men da må du kjøre til sørlandet, hehe..

 

Men du var inne på noe vesentlig tidligere.

Du vet ikke helt hva du skal velge, folk sier så mye rart osv.

 

Få en demo, hør selv hva du synes om lyden, er tross alt du som skal høre på den fremover også..

 

Pioneer PRS subben du tenkte på tidligere er også en bra sub, men etter min mening har den en noe stiv pris.

 

Yes, det er helt riktig at det jeg som skal høre på den fremover, og det er derfor det så viktig at jeg velger noe som jeg kan få en demo av på forhånd.

 

Et helt konkret spørsmål: Hvis jeg kjøper 2 stk. Pioneer PRS sub, hvilke(n) forsterker(e) vil du anbefale? Subbene gjøre hele 1200W max og 750W RMS hvis jg ikke husker feil. Subbene skal være i lukket kasse, etter det som er anbefalt for best mulig lydkvalitet. Kassa skal jo selvfølgelig være i bagasjerommet (sedan), og imotsetning til stv/kombi så vil det være ikke være like "godt" å høre når man er i bilen, kan jeg i dette tilfellet ha en kasse MED porter?

Er det sant at jo større porter man har jo dypere bass får man, men mer upresis?

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LowRyder

 

Yes, det er helt riktig at det jeg som skal høre på den fremover, og det er derfor det så viktig at jeg velger noe som jeg kan få en demo av på forhånd.

 

Et helt konkret spørsmål: Hvis jeg kjøper 2 stk. Pioneer PRS sub, hvilke(n) forsterker(e) vil du anbefale? Subbene gjøre hele 1200W max og 750W RMS hvis jg ikke husker feil. Subbene skal være i lukket kasse, etter det som er anbefalt for best mulig lydkvalitet. Kassa skal jo selvfølgelig være i bagasjerommet (sedan), og imotsetning til stv/kombi så vil det være ikke være like "godt" å høre når man er i bilen, kan jeg i dette tilfellet ha en kasse MED porter?

Er det sant at jo større porter man har jo dypere bass får man, men mer upresis?

 

mvh

LowRyder

 

 

Håper du har skiluke i midtarmlenet?

Ellers blir det litt stress...

Av en eller annen grunn antok jeg bare at det var en Avant.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

 

 

Håper du har skiluke i midtarmlenet?

Ellers blir det litt stress...

Av en eller annen grunn antok jeg bare at det var en Avant.

 

 

Mvh

Stian

 

:( ....da begynner vel stresset fra nå av, har ingen skiluke, men bare en vegg med skinn når du tar ned armlenet....

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

Har vinkelsliper jeg.. :p Om det er en plate der som på Bmw.

 

Hva er det??uhhmmwhat? Du skal vel ikke riva av skinnet og lage et stort hull der?? for det ville jeg aldri ha gjort om selve lydkavliteten sto på spill. Altså jeg vil ikke gjøre noe med bilen for å få riktig lyd i den hvis du skjønner hva jeg mener..

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LowRyder

 

Hva er det??uhhmmwhat? Du skal vel ikke riva av skinnet og lage et stort hull der?? for det ville jeg aldri ha gjort om selve lydkavliteten sto på spill. Altså jeg vil ikke gjøre noe med bilen for å få riktig lyd i den hvis du skjønner hva jeg mener..

 

mvh

LowRyder

 

 

Sorry man, men da kan du bare glemme å gjøre slik som du hadde tenkt!

Dersom bagasjerommet ditt er helt adskilt fra kupèen...

Da vil du få så godt som ingen lyd inn i bilen.

Kjent Audi/BMW-problem dette ;)

 

Jeg aner ikke hvor mye plass du har i den bilen, men det burde jo være litt.

Ta og undersøk om det vil være mulig å lage til subkasse et eller annet sted foran i bilen; under dashbordet, i midtarmlene, under setene eller noe sånt.

Dette ville vært den desidert beste løsningen.

Bruke en eller to 5", 8" eller 10" tror jeg ville blitt meget bra.

Tenker da på f.eks Focal Utopia Be subbene som kommer.

Evt. Phase Linear Aliante 8 SI eller 10 SI, de krever meget lite plass og spiller knallbra.

10 SI skal ha 12-16 liter kasse og er bare 8cm dyp, så den burde du klare å snike inn omtrent hvor som helst.

 

 

Mvh

Stian

 

 

Edit: Aliantene ser forresten slik ut:

 

aliante12ltd.jpg

aliante1.jpg

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis jeg da bruker en 12w7 sub med en 1000/1 amp vil jeg jo høre noe da om den er i bagasjerommet?! både subben og forsterkeren er jo av (drit)bra kvalitet spes. subben. Alt i alt koster jo dette litt så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke vil høre noe i kupén.

 

Det forslaget med å sette sette subben i kupén tror jeg vi dropper, vil ikke gjøre så stort ut av det hvis det ikke er mulig. MEN hvis ingen sitter i bakseten, kan jeg jo ta ned setene(?) Da tror jeg jeg vil få N O K lyd eller hva?;)

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LowRyder

men hvis jeg da bruker en 12w7 sub med en 1000/1 amp vil jeg jo høre noe da om den er i bagasjerommet?! både subben og forsterkeren er jo av (drit)bra kvalitet spes. subben. Alt i alt koster jo dette litt så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke vil høre noe i kupén.

 

Det forslaget med å sette sette subben i kupén tror jeg vi dropper, vil ikke gjøre så stort ut av det hvis det ikke er mulig. MEN hvis ingen sitter i bakseten, kan jeg jo ta ned setene(?) Da tror jeg jeg vil få N O K lyd eller hva?;)

 

mvh

LowRyder

 

 

Så du har åpen tilgang til bagasjerommet når du legger ned setene?

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår