Gå til innhold

Pioneer sub og forsterker

Ranger emnet


CLK-p0w

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål. Vi har en Audi A6 (2005 mod) sedan som har et BOSE-anlegg fra før av. Vi har lyst å ha én eller to subber fra pioneer av typen TSW12PRS og forsterkere til hver av subbene av type GM-D510M. Det jeg lurer på er om det holder med bare én sub og én forsterker til bilen? eller trenger jeg to av hver (skal være i kasse) for å få nok trøkk samtidig som det er komfortablet for ørene. Snakka med en bilstereoforhandler som mente at man ikke ville få så bra effekt pga. det er en sedan imotsetning til stv.,kombi og at mesteparten av bassenlyden vil være igjen i det lukkete bagasjerommet. Disse elementene koster ca 5000,-/stk og begynner derfor å lure på om det virkelig ikke vil holde med et element som koster så mye??..

 

Vil først og fremst ha bra nok lyd i bilen, og det sørger alle 13 høytalerene fra BOSE, men vil ha mer bass (nice and clean bass). Jeg kan ingenting om bilstereo, men utifra kritikkene om disse pioneer produktene har jeg valgt dem.

 

Et spørsmål til, er det noen andre forsterkere dere vil anbefale til disse subbene? Eller holder disse forrsterkerene til å oppfylle kravene mine? (Subbene er bestemt!!). Håper å få svar fra dere som kan om dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by LowRyder

Hei, jeg har et spørsmål. Vi har en Audi A6 (2005 mod) sedan som har et BOSE-anlegg fra før av. Vi har lyst å ha én eller to subber fra pioneer av typen TSW12PRS og forsterkere til hver av subbene av type GM-D510M. Det jeg lurer på er om det holder med bare én sub og én forsterker til bilen? eller trenger jeg to av hver (skal være i kasse) for å få nok trøkk samtidig som det er komfortablet for ørene. Snakka med en bilstereoforhandler som mente at man ikke ville få så bra effekt pga. det er en sedan imotsetning til stv.,kombi og at mesteparten av bassenlyden vil være igjen i det lukkete bagasjerommet. Disse elementene koster ca 5000,-/stk og begynner derfor å lure på om det virkelig ikke vil holde med et element som koster så mye??..

 

Vil først og fremst ha bra nok lyd i bilen, og det sørger alle 13 høytalerene fra BOSE, men vil ha mer bass (nice and clean bass). Jeg kan ingenting om bilstereo, men utifra kritikkene om disse pioneer produktene har jeg valgt dem.

 

Et spørsmål til, er det noen andre forsterkere dere vil anbefale til disse subbene? Eller holder disse forrsterkerene til å oppfylle kravene mine? (Subbene er bestemt!!). Håper å få svar fra dere som kan om dette her.

 

 

Kjøp deg en god sub drevet av en god forsterker!

Det vil spille rikelig høyt nok dersom du skal sitte inne i bilen og høre på musikk ;)

 

Til den prisen der finnes det nok mye bedre alternativer.

 

Ut ifra det du skriver, virker det som om du vil ha lukket kasse (nice and clean).

Men først bør du fortelle hvilken musikk det skal brukes på.

Så er det å plukke ut et element som spiller bra i f.eks. lukket kasse.

Til slutt bestemmer du deg for en forsterker som passer til dubben.

 

Dette vil du nok få god hjelp til her når vi vet litt mer...

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for at du svarer.

 

Jeg hører på all slags musikk, men hører mest på trance/techno og rap/hip-hop. Det er sikkert riktig at det finnes mye bedre alternativer, men jeg har ikke så mye peiling og gikk rett til pioneer-merket etter det imaget de har... Vil bare ha bra lyd med nok trøkk slik at jeg blir fornøyd, med det mener jeg at når jeg hører på favorittsangen min i bilen og selvfølgelig skrur opp volumet, vil jeg høre/føle nok bass og trøkk, og ikke at bassen sliter med "å følge med" fordi forsterkeren ikke gir nok strøm eller enn hva det skulle være.

 

Hvilke subber og forsterkere mener du jeg burde investere i utifra den informasjonen du har nå? Vil helst ha 12"ere og maks pris 12-13 000,- (dette inkluderer da forsterkerene også), men da vil jeg ikke ha et helt lager med forsterkere slik at jeg ikke får plass til bagasje! hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LowRyder

Hei, og takk for at du svarer.

 

Jeg hører på all slags musikk, men hører mest på trance/techno og rap/hip-hop. Det er sikkert riktig at det finnes mye bedre alternativer, men jeg har ikke så mye peiling og gikk rett til pioneer-merket etter det imaget de har... Vil bare ha bra lyd med nok trøkk slik at jeg blir fornøyd, med det mener jeg at når jeg hører på favorittsangen min i bilen og selvfølgelig skrur opp volumet, vil jeg høre/føle nok bass og trøkk, og ikke at bassen sliter med "å følge med" fordi forsterkeren ikke gir nok strøm eller enn hva det skulle være.

 

Hvilke subber og forsterkere mener du jeg burde investere i utifra den informasjonen du har nå? Vil helst ha 12"ere og maks pris 12-13 000,- (dette inkluderer da forsterkerene også), men da vil jeg ikke ha et helt lager med forsterkere slik at jeg ikke får plass til bagasje! hehe:D

 

 

JL Audio 12W6v2 og JL Audio 500/1 er en rå kombinasjon!

 

Ellers har du jo Infinity Perfect 12 som også vil funke helt konge sammen med 500/1 (helt genial forsterker!).

 

Og så er det jo Soundstream VGV-12 og Soundstream VGA-800.2 eller VGA-1600.2 som folk her snakker så varmt om, men disse har jeg ikke hørt selv ennå...

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

 

 

JL Audio 12W6v2 og JL Audio 500/1 er en rå kombinasjon!

 

Ellers har du jo Infinity Perfect 12 som også vil funke helt konge sammen med 500/1 (helt genial forsterker!).

 

Og så er det jo Soundstream VGV-12 og Soundstream VGA-800.2 eller VGA-1600.2 som folk her snakker så varmt om, men disse har jeg ikke hørt selv ennå...

 

 

Mvh

Stian

 

hmm....begynner faktisk å få sansen for denne JL subben utifra hva som er sagt om den. Men spiller den 400 W RMS, eller er det maks?? Forsterkeren 500/1 passer sikkert til denne subben, men før all avgjørelse så må jeg jo få en smakebit på disse. Er det noen forhandlere her i Oslo som selger JL produkter hvor jeg evt. kunne fått hørt disse??

 

Forresten hva ligger prisene på JL sub 12W6v2 og forsterkeren 500/1? Om du ganger hele systemet med 2, vil du få to subber og to forsterkere, hvordan vil det høres ut da?

 

mvh

"so confused"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LowRyder

 

hmm....begynner faktisk å få sansen for denne JL subben utifra hva som er sagt om den. Men spiller den 400 W RMS, eller er det maks?? Forsterkeren 500/1 passer sikkert til denne subben, men før all avgjørelse så må jeg jo få en smakebit på disse. Er det noen forhandlere her i Oslo som selger JL produkter hvor jeg evt. kunne fått hørt disse??

 

Forresten hva ligger prisene på JL sub 12W6v2 og forsterkeren 500/1? Om du ganger hele systemet med 2, vil du få to subber og to forsterkere, hvordan vil det høres ut da?

 

mvh

"so confused"

 

500/1 koster veil 7990kr

12x6 koster veil5990kr

 

forhandler på Elverum..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

 

500/1 koster veil 7990kr

12x6 koster veil5990kr

 

forhandler på Elverum..:)

 

Får se om det blir JL Audio i det heletatt eller ikke. Må se og høre om litt hos lokale bilstereo forhandlere om flere merker/produkter;)

 

Trenger råd og tips om hvilke produkterer jeg trenger fra det som er tidligere skrevet, og gjerne kombinasjoner. Forhandlere kan jeg finne det ække no stress;)

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så disse 10w3 er noe bedre enn de andre på 12"? det er mulig det, men på hvilke måter? er de mer presise fori de har mindre diameter? eller er det materialene som er brukt på disse subbene?

Vell, før all avgjørelse som sagt, må først må jeg jo høre på hvordan lyden er fra disse produktene er før punger ut 13 000,-:)

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem er kjappere ja. Dem elementene her er nesten 12" siden dem går elt ut til kanten. Litt spesielle å montere. Legger ved bilde av 12w6v2 og 10w7. så kan du se på dem selv. w7 serien går jo som å være flaggskipet til JLaudio. Vist det er sann at du tror du skal kjøpe dem så kan jeg sikkert sette dem i en kasse

så du får hørt på dem.

 

 

10w7

 

http://www.jlaudio.com/subwoofers/images/enlarged/10W7.html

 

12w6v2

 

http://www.jlaudio.com/subwoofers/images/enlarged/12W6v2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne kommet og hørt på de subbene, men greia er at du forhandler i fredrikstad, og jeg skulle gjerne ha en forhandler er her i oslo hvis du skjønner hva jeg mener. Men den løsningen du sier høres ikke slett ikke dumt ut, disse 10" koster mer enn de 12" så det må jo være noe i de subbene som gjør at de koster flesk;)

 

Men du, er det ikke mulig å ha stk. 10w7 med 500/1 til hver?

Forresten hva er en lukket kasse, er det uten porter??

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lukket kasse er mindre og uten porter. Du vil da få mere "slag" i bassen enn hva du vil få med en portet kasse. Portet kasse egner seg som regel ikke til lydkvalitet. Og det virker som det er det du vil ha. Å ha en 500/1 forsterker til hver er jo selvfølgelig bedre enn å ha 1. Denne er også meget liten og kompakt. bruker ikke store plassen. Er jo en kraftigere magnet på w7. Søk litt på forumet her på 10w7 ikke akkurat mye negetivt om dem her. Jeg kjøpte mine av Rizla her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..skal se rundt om i forumet.

Men om jeg hadde hatt 2 stk. 10w7 og de var koblet til hver sin 500/1 så hadde det vært bedre enn å ha bare én, men akkurat det med ohm skjønte jeg ikke (kan ikke så mye om dette..), kommer ikke det an på kablene? Jo bedre kvalitet på kablene jo mindre motstand . . . ?

 

mvh

LowRyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår