Gå til innhold

Ny til drifting. Biler?

Ranger emnet


devileh

Anbefalte innlegg

Driver og tenker på og bygge volvo 360 med ca 200 hk til drifting og leking.Er jo uavhengi bakhjulsoppheng og nesten perfekt vektbalangse siden girkassa sitter på bakakselen og bensintanken ligger over girkasse (540kg foran/500kg bak etter hva som sto på 300power forumet, er vel litt forskjell fra bil til bil for min 360 står det at veier 1075kg i vognkortet). burde vel kanskje hjelpe enda mer å fjerne reservehjulet og sette batteriet bak!?!

Noen som har erfaring med 360 til dette bruk???

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faktisk vil jeg tro du har en ganske ideell ballanse i bilen slik det er nå! Det er nemlig ikke sånn, at bilen er best med 50/50.

 

Hvis du har ca 53/47 vektfordeling på en bil, vil den faktisk oppføre seg bedre, fordi:

 

Når du bremse, får du lettere flyttet vekten over åp forhjulene, noe som gir dem bedre grep til å svinge. Samtidig letter rompa, og du kan begynne å drifte.

 

Og nå poenget: Når man gir gass igjen, lener bilen sg bakover, og tar med seg de ekstra kiloene du har forran, så du får like mye på frem, og bakhjul når du går ut av svingen. Dvs at man egentlig sikter mot 50/50 vektfordeling, ved aks i sving!

 

Ellers tror jeg nok 260 er fin til drifting, ja. Bare prøve å få den "litt" lavere....:rolleyes:

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CRX-Power

Jeg har lyst å begynne med drifting men har ikke råd til å ha to biler. er det vanvittig ugunstig å bruke driftebil til bruksbil?(blir jo til å ha forskjellig dekksett til drifting da)

Også trenger jeg *konkret* info om hvilke biler jeg kan kjøpe til ca. 30k som egner seg godt til drifting.

Evt. modifikasjoner jeg er nødt til å utføre for å kunne drifte?

Har noen noe erfaring i å handle fra http://www.king-buyer.co.jp ? Hva det vil koste å transportere bil hit og tolle den?

¨

Hei nå har ikke jeg lest alle postene her. Men har en liten ting å si om http://www.king-buyer.co.jp etter det jeg har hørt så er dette Mafia. Altså ikke kjøp noe herfra. Vet kke om dette stemmer men jeg ble selv fra rådet å kjpe noe av de.

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Faktisk vil jeg tro du har en ganske ideell ballanse i bilen slik det er nå! Det er nemlig ikke sånn, at bilen er best med 50/50.

 

Hvis du har ca 53/47 vektfordeling på en bil, vil den faktisk oppføre seg bedre, fordi:

 

Når du bremse, får du lettere flyttet vekten over åp forhjulene, noe som gir dem bedre grep til å svinge. Samtidig letter rompa, og du kan begynne å drifte.

 

Og nå poenget: Når man gir gass igjen, lener bilen sg bakover, og tar med seg de ekstra kiloene du har forran, så du får like mye på frem, og bakhjul når du går ut av svingen. Dvs at man egentlig sikter mot 50/50 vektfordeling, ved aks i sving!

 

Ellers tror jeg nok 260 er fin til drifting, ja. Bare prøve å få den "litt" lavere....:rolleyes:

 

burde holde med rundt 200 hk eller??

er litt usikker på åssen jeg skal få den stiv nok bak, er jo bladfjerer på den bak:( noen tips???

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få si en sak her..

 

Ikke sammenlign 535`n til herkserhans, med en 320... Til å drifte med, holder ikke 320`n motor messig.. Den som sier noe annet, er jeg i tvil om at vet hva drifting er.. Det holder ikke å sladde seg inn i en sving i 40 km/t.. Dette har vi diskutert før!

 

Skal en se for seg en fremtid i drifting,amatør som proff, så er jeg enig i at en 320 kan være en fin "lærebil" , men da på glatta.. På tørr asfalt må det dødsforakt til...

 

En 360 er også en morsom lekebil, på glatta.. Jeg hadde en slik til jordebil engang, med påståelig 105hk.. Den slet jo med å sladde på grus omtrent.. (sammenlignet med en 320, så er da denne enda mye slappere) Morro bil, men moped motor til slik bruk..

 

Altså; har du 30k til rådighet, ville jeg kjøpt f.eks en av de billigste volvo turboene eller en sliten 325.. E28 525-528-535 er også gode alternativer, selv om de er litt tunge..

 

En 100hk bil på over 1000kg kan du bare glemme å få god kontroll på, på tørr asfalt.. Men for all del, begynn på glatta! Det er drit gøy den første tiden med lappen, på glatta med rwd! Etterhvert som du får bra beherskelse over den, kan du vurdere å kjøpe mere motor sterk bil, å trø til mere på asfalten! :)

 

 

my 2 cents..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Må bare få si en sak her..

 

Ikke sammenlign 535`n til herkserhans, med en 320... Til å drifte med, holder ikke 320`n motor messig.. Den som sier noe annet, er jeg i tvil om at vet hva drifting er.. Det holder ikke å sladde seg inn i en sving i 40 km/t.. Dette har vi diskutert før!

 

Skal en se for seg en fremtid i drifting,amatør som proff, så er jeg enig i at en 320 kan være en fin "lærebil" , men da på glatta.. På tørr asfalt må det dødsforakt til...

 

En 360 er også en morsom lekebil, på glatta.. Jeg hadde en slik til jordebil engang, med påståelig 105hk.. Den slet jo med å sladde på grus omtrent.. (sammenlignet med en 320, så er da denne enda mye slappere) Morro bil, men moped motor til slik bruk..

 

Altså; har du 30k til rådighet, ville jeg kjøpt f.eks en av de billigste volvo turboene eller en sliten 325.. E28 525-528-535 er også gode alternativer, selv om de er litt tunge..

 

En 100hk bil på over 1000kg kan du bare glemme å få god kontroll på, på tørr asfalt.. Men for all del, begynn på glatta! Det er drit gøy den første tiden med lappen, på glatta med rwd! Etterhvert som du får bra beherskelse over den, kan du vurdere å kjøpe mere motor sterk bil, å trø til mere på asfalten! :)

 

 

my 2 cents..

 

 

så i korte trekk sier du at en 535 som veier 1450 kg og har 218 hester er sprek nok, men i en 360 som veier 400kg mindre holder det ikke med 200hk????

hvis du regner vekt/hk så blir det jo 5,25 på 360`n og 6,61 på 535`n, så her må du forklare litt nærmere hva du mener.... ! ! !

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

 

 

så i korte trekk sier du at en 535 som veier 1450 kg og har 218 hester er sprek nok, men i en 360 som veier 400kg mindre holder det ikke med 200hk????

hvis du regner vekt/hk så blir det jo 5,25 på 360`n og 6,61 på 535`n, så her må du forklare litt nærmere hva du mener.... ! ! !

E28 har jo også lengre karroseri, er jo nesten like lang som 240 stasjonsvogn, som resulterer i bedre kontroll..

Morn forresten ;) (marius heR)

Mvh

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

 

burde holde med rundt 200 hk eller??

er litt usikker på åssen jeg skal få den stiv nok bak, er jo bladfjerer på den bak:( noen tips???

 

 

Holder nok med 200 gamp ja! det er nok i en 240 og, det.. og den er jo tyngre. Hvordan du skal gjøre med bakstillinga har jeg ikke den fjærneste anelse om.... er ikke volvomann. Men det er jo de som bytter bakstilling på dem da. (men det er ikke budsjetbygg...)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Må bare få si en sak her..

 

Ikke sammenlign 535`n til herkserhans, med en 320... Til å drifte med, holder ikke 320`n motor messig.. Den som sier noe annet, er jeg i tvil om at vet hva drifting er.. Det holder ikke å sladde seg inn i en sving i 40 km/t.. Dette har vi diskutert før!

 

Skal en se for seg en fremtid i drifting,amatør som proff, så er jeg enig i at en 320 kan være en fin "lærebil" , men da på glatta.. På tørr asfalt må det dødsforakt til...

 

En 360 er også en morsom lekebil, på glatta.. Jeg hadde en slik til jordebil engang, med påståelig 105hk.. Den slet jo med å sladde på grus omtrent.. (sammenlignet med en 320, så er da denne enda mye slappere) Morro bil, men moped motor til slik bruk..

 

Altså; har du 30k til rådighet, ville jeg kjøpt f.eks en av de billigste volvo turboene eller en sliten 325.. E28 525-528-535 er også gode alternativer, selv om de er litt tunge..

 

En 100hk bil på over 1000kg kan du bare glemme å få god kontroll på, på tørr asfalt.. Men for all del, begynn på glatta! Det er drit gøy den første tiden med lappen, på glatta med rwd! Etterhvert som du får bra beherskelse over den, kan du vurdere å kjøpe mere motor sterk bil, å trø til mere på asfalten! :)

 

 

my 2 cents..

 

 

Altså...Hvem sa original 320? Jeg personlig nevnte vel også 323? Mn det går faktisk ganske fint med en litt trimma 320! Har man fart inn i svingen, har den nok hest til å holde rompa ute. Selvfølgelig er det bedre med en 325... men hvem skal forsikre den...?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MeSs

E28 har jo også lengre karroseri, er jo nesten like lang som 240 stasjonsvogn, som resulterer i bedre kontroll..

Morn forresten ;) (marius heR)

Mvh

MeSs

 

jo halla!! kan ikke sammen lignes alikevel uten power får du ikke kontroll heller, dessuten er jo vekt fordelingen bedre på 360.... har jo litt erfaring med 535 og jeg vet at det går bra nok....

blir jo brukt en rekke andre biler til sånt som ikke er noe større. ae86,kadett c,escort mk 1 og 2,div mazda rx++

 

hvis du legger go`viljen til så er det mye man kan "drifte" med : http://www.badanka.com/~gsand/sdrift.wmv

http://www.idreampictures.com/misc/BentleyArnage.wmv

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

 

jo halla!! kan ikke sammen lignes alikevel uten power får du ikke kontroll heller, dessuten er jo vekt fordelingen bedre på 360.... har jo litt erfaring med 535 og jeg vet at det går bra nok....

blir jo brukt en rekke andre biler til sånt som ikke er noe større. ae86,kadett c,escort mk 1 og 2,div mazda rx++

 

hvis du legger go`viljen til så er det mye man kan "drifte" med : http://www.badanka.com/~gsand/sdrift.wmv

http://www.idreampictures.com/misc/BentleyArnage.wmv

 

 

Enig, enig! thumpsup Hele cluet med å lage en drifter er jo å finne ett egna skall, og så fylle på med sperre, og nødvendig antall hester!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

hva med denne:?

 

http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=146286&ForumID=2

 

den ser ut som et helt greit kjøp. Ser den har litt rust på de klassiske stedene (hvor som helst, med andre ord) og gåen girkasse... Men kasse koster bare 500, ellerno+ frakt Men har sett bedre bil til mindre cash.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår