Gå til innhold

Ny til drifting. Biler?

Ranger emnet


devileh

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å begynne med drifting men har ikke råd til å ha to biler. er det vanvittig ugunstig å bruke driftebil til bruksbil?(blir jo til å ha forskjellig dekksett til drifting da)

Også trenger jeg *konkret* info om hvilke biler jeg kan kjøpe til ca. 30k som egner seg godt til drifting.

Evt. modifikasjoner jeg er nødt til å utføre for å kunne drifte?

Har noen noe erfaring i å handle fra http://www.king-buyer.co.jp ? Hva det vil koste å transportere bil hit og tolle den?

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis du tror du kan "drifte drifte" uten å mobifisere for mange mange mange tusen så.. vel lykketil..

30k er forlite uansett

 

"drifte drifte" er DYRT

(jeg sier "drifte drifte" fordi det er så mange som påstår de drifter når de bare slædder... )

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa ingenting om modifikasjons kostnader, sa bare en bil til ca. 30.000 kroner. så spurte jeg hvilke modifikasjoner som måtte til.

edit: Også sa jeg har ikke driftet noe før, ergo jeg kunne trengt en billig og grei bil å begynne med.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men har du slått deg hardt?

Jeg spurte spørsmål, jeg sa ikke at jeg skulle bli drift konge. Hadde ikke tenkt å evt. begynne med drifting for å "imponere", hadde tenkt å holde på med det fordi det kanskje er gøy?

Hva er galt med å spørre spørsmål og råd?

Ingen grunn for deg å bli frekk. Har du et problem så ta hånd om det før du logger deg på et forum og blir frekk mot folk som bare spør om enkle ting som ikke gjør noen noe skade. :rolleyes:

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Crx-power og velkommen over bord, om bord eller til bords :)

Ikke bry deg om Kebab-Kåre, han bare er sånn. ;)

 

Jeg har lyst å begynne med drifting men har ikke råd til å ha to biler. er det vanvittig ugunstig å bruke driftebil til bruksbil?(blir jo til å ha forskjellig dekksett til drifting da)

Neida, du bruker akkurat de samme dekkene som på gata. Gode, normalt prisede lavprofil-dekk er det beste. R-dekk er for dyrt og avansert. Utpigga vinterdekk er for ukontrollerbare, men fine å starte med. Det som skjer er at de går varme og da mister du totalt kontrollen.

Mitt opplegg er å bruke en veteranbil fordi; 1. jeg liker dem, 2. biler er til for å brukes (opp?), 3. jeg liker racing, 4. jeg tar meg ikke råd til å holde egen banebil. Da har jeg en lekebil i uka, en banebil til lørdag og søndagsbil til turer ;) Jeg har uansett ikke veldig lyst på arbeidsbil uten isolasjon, men med bur. Så får jeg prøve meg en sesong eller to og se om det frister å gå videre med en proffbil før jeg satser 100%

 

Også trenger jeg *konkret* info om hvilke biler jeg kan kjøpe til ca. 30k som egner seg godt til drifting.

Evt. modifikasjoner jeg er nødt til å utføre for å kunne drifte?

Har noen noe erfaring i å handle fra http://www.king-buyer.co.jp ? Hva det vil koste å transportere bil hit og tolle den?

Nå vet ikke jeg om tull og toll er inkl i de 30K, men det koster ca like mye i avgifter som verdien på bilen du tar inn. (20-100K). Så da kommer du neppe langt. Finner du en AE86, Silvia etc billig er den håndtert deretter. Og generelt er "alle" "gti-biler" blitt kjørt hardt i Japan, som her.

Jeg sier som SupraGuy, se deg etter en passe sliten norsk bil ala Volvo 240/700 turbo, BMW 3-5 serie, MB 190, Ascona/Manta B eller noe annet som helst har rundt 200hk og er så lett som mulig.

Helst ikke Ford Siræva da det er lik Taunus = NULL kjøreegenskaper. Bare prøv så skjønner du ;)

Men det spørs om du klarer å kombinere alt dette for 30 laken. Men du må jo prøve. Finn noe som har litt rust, men ikke for mye. Kanskje en sliten turbo som trekker ned prisen. Så får du ta ting litt etterhvert. http://www.t-rex.no er et fint sted som søker på "alle" bilavisene.

 

Tips: Sjekk forsikring FØR du kjøper drømmebilen. Eks: 760 TIC koster myemyemye mindre enn 740 TIC selv om den har samme motoren, bare mye mere utstyr. Dette er det statistikken som styrer.

 

Når det gjelder mods må du i prinsipp bygge om understellet banebruk med dertil egne komponenter. Ta en titt i racing-hylla hos det merket du velger. F.eks Volvo 240 Grp.A racing cup.

 

Import kan jeg ikke, men spør Quiksilver, Awex (tp-racing) eller TurboKnut her på forumet. De kan nok svare. Lurer på om ikke Awex har en engelsk kontakt ang kingbuyer.

 

 

PS!! Dette burde jeg kanskje ikke si, men det er bra du tør innrømme du er 17. Vi har nok av dem som utgir seg for å være verdensmester, men etterhvert gir inntrykk av fjortiss. Stå på! :cool:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tusen takk for info'en! :D

ble litt visere nå. Ja, er 17 :( men jeg er veldig iverig på å lære ting, sånn at jeg ikke blir en "fjortis fører". Har sett litt på bmw e30 320. de er ikke så tunge og de er jo faktisk greie å se på også! må bare forhøre meg litt med forsikring o.l.

Sikkert litt høy fordi ganske mange 18 åringer som har de bmw'ene. Det er vel også ganske rikelig med deler til de 320'ene.

Jaja finner ut. ennå litt under 9 måneder til jeg får lappen.:eek: kjedelig, spesielt når kjørelæreren sier at jeg kommer lett til å bestå førerprøven uten problem med mindre noen fantastisk uventet skjer.

Igjen takk for hyggelig svar ;)

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av... Er ikke så negativt som det høres ut! Med ca 35.000 har du en godkjent AE86 på veien i norge. Vi i tønsberg har allerede to, og ser etter nr3 i danmark for tiden. Så en helt strøken der til 12.000Dkr der for noen uker siden, Og jeg fant en til 8000, i god stand, men med dårlig lakk, og litt rust, da jeg var der og hentet min. Tolla på disse bilene er rett over 16.000kr. +moms + papirer fra totyota (2500kr) Min har litt mods, og kostet 10.000, men har en del rust.

 

 

1. Generasjon Mazda rx7 går an å få tak i... Men da er den nok ikke strøken. Men dette er en ekte kjøremaskin, og en ekte klassiker! dessuten lager wankelmotoren en helt fantastisk lyd!

 

:BMW e21 323 burde funke? Også en bil med god motor og gode kjøreegenskaper. Og en nydelig lyd!

 

Ellers er acona b egnet. lett, god deletilgang, lett å skru på, og godt balansert. (men ikke det...vakre valget da...)

 

Sierra går an. De tåler utrolige mengder med deng, er lette å skru på, og fine å kjøre. Tilgir nesten alt av førerfeil! Og så koster det ikkeno.

 

Toyota starlet KP61 med bakhjulstrekk, og 4A-GE under panseret egner seg bra til drifting, men må bygges om litt.

 

Mazda 323 av den gamle typen med RWD. Men den må ogå bygges om.

 

Volvo 760 er også en bra driftebil. Går greit og.

 

240 derimot ville jeg styrt unna. Er veldig enten eller... Understyrer veldig, evt. brutal overstyring. Og selv med en god del understellmods, ligger den på en måte og "vipper" over sin egen akse når man sladder på steder med godt feste(asfalt)

 

c kadett er jo bare rått! Klassiker, og lett som fy. Minuset er at den må bygges mye om.

 

escort mkII er et greit alternativ. En ombygd slik en er mye moro for penga!

 

En ting du skal vite er det at tyngre biler er mer stabile å drifte. Lette biler har mindre mulighet til vektforflytning, og er av natur mer understyrte. De blir litt mer nervøse når man driver og herjer. Hvis du skal lære å drifte ville jeg gått for en bil med god balanse, og helst over 1000 kg. Uavhengig bakhjulsoppheng kan også være en fordel, da du får en bedre feedback fra hvert bakhjul.

 

Egentlig vil nok en BMW E21 /E30 være det beste å lære i... Men hvis du vil ha "riktig"bil kjøper du en AE86... Jeg kan sikkert hjelpe deg å finne en du har råd til.

 

 

EDIT: Kom plutselig på at det står en lys blå E21 på teie uten skilt. Har originale alufelger, og jeg lurer på om ikke det er en med 6'er:)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by øversveen racing
Originally posted by Skody

 

Helst ikke Ford Siræva da det er lik Taunus = NULL kjøreegenskaper. Bare prøv så skjønner du ;)

 

 

sierran er da ikke så fæl og kjøre synes nå jeg , man vender seg til bilen veit du...;)

 

 

Helt enig! Tror skody har glemt at taunus og sierra ikke deler en eneste del i understell..... Uavhengig hele veien på sierra, og stiv aksel på taunus... Joda... de ligner mye de....:rolleyes: Kan si som forhenværende eier av BEGGE at de to helt forskjellige biler å kjøre. Taunusen suger, mens sierra er responsiv, og lettkjørt. Dette forutsetter selvfølgelig at sierra'n ikke har blitt kjørt slik Øversveen kjører på forhånd.....;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår