Tuningpower Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Jeg hadde føst planer om å sette i en Calibra turbo motor i Rekord, men så fant jeg ut at det var dyrt og kunne bli litt vrient!! men så lurte jeg på om vectra 2000 motoren, med 148hk passer lett inn i rekord?? om det er mye arbeid med motor fester osv? må jeg bytte bunnpanne? og hvordan blir det med overføringa?? går det ann å bruke omega kasse og modifisere den på rekord mellomakslinga? eller anbefales det å bytte ut mellomakslinga og til og med bakakslinga til noe kraftigere?? skal ha skivebremser bak uannsett så!! mvh Tor-Andre Lie Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Kan bruke Rekord 1,8 bunnpanne, oljepickup, motorfester, radiatorslanger (stort sett). Fodeleren må flyttes på de motorene som har fordeler. Dette kan gjøres ved å montere fordelerflytter fra Rekord/Manta 1.8. Alternativet er å flytte motoren lengre frem (Som Ole vidar på http://www.opel-rekord.com gjorde, men hadde ikke gjort det slik en gang til....) Eller montere DIS (fordelerløs tenning) Girkasse: Rekord/Manta 1,8 girkasse og Rekord mellomaksling. Eller omega R25 eller R25/28 girkasse. Da må mellomaksling skjøtes sammen fra rekord og omega. Det funket bra. Den jeg hadde står i Rekorden til ole vidar den dag i dag. Lykke til. Rekord er kult.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 tusen takk for hjelpa!!! har du msn foresten?? kan være kjekt å ha deg for handa hvis jeg står fast:P Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Kan bruke Rekord 1,8 bunnpanne, oljepickup, motorfester, radiatorslanger (stort sett).Fodeleren må flyttes på de motorene som har fordeler. Dette kan gjøres ved å montere fordelerflytter fra Rekord/Manta 1.8. Alternativet er å flytte motoren lengre frem (Som Ole vidar på http://www.opel-rekord.com gjorde, men hadde ikke gjort det slik en gang til....) Eller montere DIS (fordelerløs tenning) Girkasse: Rekord/Manta 1,8 girkasse og Rekord mellomaksling. Eller omega R25 eller R25/28 girkasse. Da må mellomaksling skjøtes sammen fra rekord og omega. Det funket bra. Den jeg hadde står i Rekorden til ole vidar den dag i dag. Lykke til. Rekord er kult.. [/b] går det ikke ann å bruke 2,0s eller 2.0i da?? har en delebil med 2.0i og og den som skal ha vectra motor har 2.0s! hadde vært fint om det hadde funka fint å brukt deler fra en av de motorene! så slipper jeg å kjøpe så mye!! Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Det er CIH maskiner... De går ikke overens med OHC som 16v og turbo motoren er... 1,8 fra Manta og Rekord er OHC... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 okei! hvilke årsmoddeler er det som har 1,8l da?? er vel ingen rekord E2 som har 1.8l?? Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Joda, min Rekord har snart 1.8! Jeg har kjøpt motor og gir fra hoggern. Det er bare den andre 1.8 jeg har sett da. Ellers hadde jo Turbomega en.. Har sett flere til salgs også.. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Det er kun E2 som hadde 1,8... Det er ikke så mange. Hjemme var der min og en til.. Kom fra 83 og utover mener jeg. http://www.senatorman.de har mye info om rekord.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 kan sveise om omega bundpanne til å passe rekord, veldig mye sveising må til men det blir bra, gjorde det her om dagen selv. så kan du bruke omega motorfester. fordeler flytter er ikke bare bare å lage, lettere å flytte motor litt fram. bilder av bundpanna, ikke så pen men det funker :P http://kadettc-coupe.com/diverse/php/e107_plugins/custompages/Rekord.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Jeg er ganske sikker på at du kan bruke vanlig omega 2.0i bunpanne på Rekord E men da må du slipe vekk littt av kanten på traversen.. Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 turbomega?? har du msn du?? i såfall legg meg til ( ta_lie_@hotmail.com) kjekt å ha deg for hånda hvis jeg lurer på noe!! samme gjelder dere andre som har peil på rekord eller opel generelt!!! Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Man sliper ikke på en travers.. Er ikke store forskjellen nei.. Hvis du tenker på at på 3 litern din går nesten.. Så er det faktisk forskjell på traversene på de med Rekke6 og Rekke4. På r4 buer traversen mer bak enn på r6.. Så det blir vel verre med R4 i rekord enn R6.. *Lagt til msn* Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 jeg har r6 traverb og r6 motor fester passer glatt nedi d.. Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 er det lett å få tak i 1.8l bunnpanner til manta/rekord da??? pris ligger de på sånn ca? :cool: Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Er vel ikke akkurat lett og få tak i... Må vel ut med i overkant av 2k for bunnpanne ;) Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg