Gå til innhold

Tomgangstrøbbel


Larsa

Anbefalte innlegg

Har tomgangstrøbbel med en `87 Sierra.

Den kveler seg av og til, til og med i fart.

Det vil si så lenge man gir gass holder den seg igang.

 

Min første tanke er bensinpumpe, tett bensinfilter, automatchoke,

bensin/luft blanding.

Har nettopp skiftet forgasserpakning.

Går uregelmessig på tomgang, men dog innimellom som om ikke noe skulle være galt.

 

 

Noen andre forslag?

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

 

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

 

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt den til bror.

Ble lite kjøring på meg etter at han tok lappen, så da kunne han like gjerne kjøpe tralla.

Men dog, man må prøve å finne feilen

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

 

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

 

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell

bli vandt til det;) du kjører jo tross alt rævva!

Har samme problemet selv:(

 

Det stemmer ikke helt!!! Jeg hadde det samme problemet med min nåværende bil, sierra is. Den stoppet gjerne i kryss når jeg slapp gassen og under fart når jeg trådde inn cluthen. Så jeg skrudde av tomgangsregulatoren (venstre side av efi når du står foran bilen) delte den i to, lot den delen som er skrudd fast i efi ligge en times tid i diesel og vasket den inni de to hullene med en liten pensel. Dette hjalp, prøv det:)!!!

 

Men gasser har jeg ikke peil på....

1987 Ford Sierra 2.0I GL

1989 Nissan Laurel 2.8 dlx(solgt)

1983 Chevrolet Beuville 6.5L Diesel(solgt)

1992 Ford Sierra 2.0I clx(solgt)

1989 VW Golf 1.6(Krasjet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så si akkurat det samme ! Når jeg tråkka inn clutchen så jage motoren akkurat som en hund etter en katt..

 

Så fikk jeg et tips. Ta å skru opp hele spjeld huset. Ta en klut å vask alt av driiit ! (Jeg brukte tynner) Det fungerte bra som fan her. Jeg brukte ca 20 min på det,..

All klaring, er god klaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

 

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

 

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by strax

Jeg hadde så si akkurat det samme ! Når jeg tråkka inn clutchen så jage motoren akkurat som en hund etter en katt..

 

Så fikk jeg et tips. Ta å skru opp hele spjeld huset. Ta en klut å vask alt av driiit ! (Jeg brukte tynner) Det fungerte bra som fan her. Jeg brukte ca 20 min på det,..

 

Skru opp hele spjeldhuset... Da mener du å løsne fire 10mm skruer i front av efi og ta det av å vaske det?? Du tok ikke av hele efien??

 

Ps: Hvordan setter jeg inn bilde her...?

1987 Ford Sierra 2.0I GL

1989 Nissan Laurel 2.8 dlx(solgt)

1983 Chevrolet Beuville 6.5L Diesel(solgt)

1992 Ford Sierra 2.0I clx(solgt)

1989 VW Golf 1.6(Krasjet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mainiac

jaja.. den står da på verksted nå.. blir'e fix på sakene tenker jg..

 

Har du levert bilen på verksted...??? Hva var problemet??

1987 Ford Sierra 2.0I GL

1989 Nissan Laurel 2.8 dlx(solgt)

1983 Chevrolet Beuville 6.5L Diesel(solgt)

1992 Ford Sierra 2.0I clx(solgt)

1989 VW Golf 1.6(Krasjet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by strax

Tja..Det hørtes kanksje litt dramatisk ut..4 x 10 mm skruer så tok jeg ut selve spjeldet ¨la det i tynner.. Ikke hele Efi'n

 

hvordan man legger ut bilder aner jeg ikke.

 

Nå har jeg tørket lett ut av spjeldhuset og bendet til Lmm, fjernet slangen som går fra oljefordampingen på toppdekselet til bendet og sett i et tett oljelokk(fra forgasser) og blendet hulet i bendet.

Resultatet ble jevn og fin tomgang!!!

 

Ps: Takk for tipset ang. spjeldhuset:)

1987 Ford Sierra 2.0I GL

1989 Nissan Laurel 2.8 dlx(solgt)

1983 Chevrolet Beuville 6.5L Diesel(solgt)

1992 Ford Sierra 2.0I clx(solgt)

1989 VW Golf 1.6(Krasjet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by strax

Ikke no problem !

 

I dag byttet jeg bremsekraftforsterkeren, den lekte luft. Hørte den puste når jeg tråkket inn bremsepedalen, og så ble den steinhard med en gang jeg stoppet motoren. Den trakk nok en del falsk luft, for når jeg hadde byttet stod motoren å jaget igjen. Grrr... Så jeg måtte jeg gi motoren mer luft. Nå går motoren helt stabilt og den drar iallefall ikke dårligere!!!!!! Den var en drøm å kjøre nå!!!

 

En av dagene skal jeg vaske Luftmengdemåleren, spjeldethuset og bendet skikkelig med diesel. :)

1987 Ford Sierra 2.0I GL

1989 Nissan Laurel 2.8 dlx(solgt)

1983 Chevrolet Beuville 6.5L Diesel(solgt)

1992 Ford Sierra 2.0I clx(solgt)

1989 VW Golf 1.6(Krasjet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen hvis den har den store hjernen, eller kalibrere tomgangs/steg-motor, står i haynes(iallefall t scorpio), er samme prosedyren, har hjerne, ledningsnett fra torpedo, gasser , fordeler og komplett 205 gasser-motor liggende.

Har du først begynt å kødde med tomgangssystemet på gasser med store hjernen, bør dette kalibreres ordntlig.

Sjekk at du ikke har vann iforgasseren, det har jeg.

For å se om det er stegmootoren ell. hjernen som er problemet så plugg ut kabelen på stegmotoren når tomgangen fusker, hjelperm det har du finni feilen sånn ca.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår