Gå til innhold

Montere fjører på verksted

Ranger emnet


Camryfellow

Anbefalte innlegg

Noen som vet ca. takster av fjørbytte hos bilverksted? (Tenker da på hvis jeg har senkefjærer på forhånd)

Og vil det bli et problem? Da mener jeg med at jeg har fjærer som ikke er kjøpt fra det verkstedet?

 

Skulle det i tilegg være noen som har lyst å gjøre det svart for noen symbolske lapper så si gjerne ifra!

 

Vil helst ikke høre det "Gjør det selv, spar penger"

Har ikke tid nå, har heller ikke gjort det før, som betyr mye tid...

Har tid til våren og sommeren til å fikle rundt..

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forran/bak/begge?

 

Det er fort gjort å skifte fjører. Likeså avhenger det litt av bilen, modell merke osv... DOG, regn med at det koster litt på verksted, da de ofte gjør andre ting i tillegg også, som feks forstillingkontroll. Dersom du bare skal bytte fjørene, og ikke selve demperen, er det bare vippe av og skifte, avhenger av at du har riktig utstyr da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger hvertfall et pipenøkkelsett da.. Det mest vesentlige er vel fjørklemmer da.. Slike "kloer" som du kan klemme sammen fjørene med når du setter de på / av. . dersom du ikke har disse, kan det fort gå noen tenner under demontering jaffal :D

 

Edit: Fjørklemmer er altså et eget verktrøy. De er hver ca 1 kg og 20-30 cm lange........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha det godkjent på du ha en 4-hjuls kontroll etterpå (altså en forstillings kontroll) med papirer på at hjulvinklene er rette. det koster fra 700-1200, annbefaler deg å gå på et verksted med fast pris når du skal ta det der, og at du smører opp alle mulige justeringspunker i forstillinga.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett tilbudet på Eiker motorshop, spant det avgårde til Hokksund en tur idag.

Var fullt klar over at de fjøra jeg sku ha tak i ikke var

TÜV-godkjente. Så på nettet, likeså han jeg fikk kontakt med på telefon (for å sjekke lager) sa det samme...

Derimot etter å ha sjekket pakken blir jeg faktisk litt usikker:

tuv1.jpgtuv2.jpg

Gjelder dette for andre biler som evnt. dette settet passer til?

Fulgte ingen papirer med..

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår